شناسهٔ خبر: 24270305 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

یک همراه خوب قرآنی با ویژگی‎های بی‌نظیر و رایگان + دانلود

گروه فناوری اطلاعات ــ قرآن صوتی بیان یک برنامه کاملا رایگان با امکانات عالی برای گوشی های اندروید است که جهت پخش صوت متن قرآن و تفسیر آن با ترجمه کامل به فارسی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا؛ قرآن کریم کتاب ارزشمندی است که آیات آن راهگشای بشر در زندگی دنیا و آخرت است، کتابی که گاه در کنج عزلت قرار گرفته و با وجود آثار قابل توجه دنیوی و اخروی آن مورد غفلت قرار می گیرد. آثاری که اگر خواننده از آن مطلع گردد لاجرم تلاوت روزانه قرآن را پیشه خود خواهد ساخت.

ضرورت پناه و قرائت قرآن به حدی است که رسول خدا (ص) می‎فرمایند: «وقتى فتنه ‏ها همانند پاره ‏هاى شب تار به شما روى آورند بر شما باد به قرآن؛ زیرا قرآن شفیعى است كه از دیگران شفاعت مى‌‏كند و شاهدى است كه خداى تعالى او را تصدیق مى‌‏كند و هر كس او را جلوى خود قرار دهد او را به بهشت مى‌‏برد و هر كس او را پشت سر خود قرار دهد او را به جهنم سوق مى‏‌دهد و او بهترین راهنما به بهترین راه‌هاست و هر كس از قرآن گفت، راست گفت و مۆمن شد و هر كس به قرآن حكم كند عدالت كرده و هر كس به قرآن تمسك كند اجر برده است.» حال با توجه به این مهم امروز قصد نقد و بررسی برنامه‌ای اندرویدی را داریم که قطعا می‌تواند مورد توجه بسیاری از علاقه‌مندان به کلام خدا و حتی سایر افراد جامعه قرار گیرد. نام این برنامه «قرآن صوتی بیان» است که در ادامه آن را به شما معرفی می‌کنیم.

قرآن زیبایی که همیشه همراه شماست

در ابتدا باید گفت اگر به دنبال یک برنامه‌ کم حجم قرآنی بر روی موبایل خود هستید، «قرآن صوتی بیان» با کیفیت خوب و حجم مناسب ۹ مگابایت در اختیارتان قرار دارد؛ یکی از مهم‌ترین نکته‎های این برنامه طراحی بسیار خوب و حرفه‎ای با حاشیه‌های زیبا و فضای آن است که محیطی معنوی و دلچسب را به آن بخشیده‌ است.

صفحه اصلی این برنامه چند بخش دارد که شامل فهرست سورها، آخرین مشاهدات مدیریت دانلود، استخاره، نشان شده‌ها، جست‌وجو و تنظیمات است. این برنامه «فهرست سوره‌های» تمام قرآن را به صورت تفکیک شده، سوره به سوره، جزء به جزء و حزب به حزب شامل می‌شود. در راست و چپ این صفحه می‌توانید حزب یا جزء دلخواه خود را انتخاب کنید و در بالای منوی سوره‌ها نیز امکان جستجو وجود دارد.

قرآن زیبایی که همیشه همراه شماست

به گزارش ایکنا؛ در این برنامه پس از ورود به هر سوره، منویی در پایین صفحه ارائه می‌شود که قابلیت‌های را در اختیارتان قرار می‌دهد؛ گوش دادن به صدای قاری با لمس علامت Play و امکان تنظیم تعداد تکرارهای قاری و انتخاب قاری، جستجو در سوره، فعال کردن ترجمه یا غیرفعال کردن آن، تنظیمات کامل مانند نوع نمایش آیات، نوع و اندازه قلم فارسی و عربی، انتخاب منبع ترجمه، تغییر رنگ سوره‌ای که در حال تلاوت است که این قابلیت، به کاربر اجازه می‌دهد تا همراه با قاری خط ببرد ازجمله قابلیت‌های این برنامه است.

حرکت صفحه به بالا همراه با صدای قاری از دیگر امکانات این برنامه است. قرآن صوتی بیان امکان سفارشی کردن سایز متن، رنگ و قلم را به کاربران می‌دهد که می‌توانید با استفاده از این قالب اندازه متن و رنگ قلم را به دلخواه خود تغییر دهید. یکی دیگر از ویژگی‌های این قرآن صوتی امکان اشتراک‌گذاری فایل‌های صوتی و آیات است که بسیار می‌تواند مفید باشد.

این برنامه هر قابلیتی را که یک قرآن صوتی نیاز دارد، در خود جای داده و نقصی ندارد؛ اگر علاقه دارید که به آخرین مراجعات خود در اپلیکیشن برسید، به بخش «آخرین مشاهده» بروید و برای مدیریت فایل‌های دانلودی از «مدیریت دانلود» استفاده کنید که امکان انتخاب قاری را نیز در اختیارتان قرار داده است.

برنامه غیر از خواندن قرآن، به شما امکان «استخاره» می‌دهد و تنها کافیست پس از نیت کردن، گزینه‌ استخاره را فشار دهید. حتی پس از استخاره، نتیجه را به صورت کوتاه برایتان توضیح خواهد داد. برای شخصی‌سازی کامل برنامه نیز از «تنظیمات» استفاده کنید. تقریبا می‌توانید تمامی گزینه‌های مربوط به قلم را در این قسمت تنظیم کنید.

قرآن زیبایی که همیشه همراه شماست

با توجه به ظاهر و باطن برنامه و مقایسه‌ آن با برنامه‌های مشابه، به راستی «قرآن صوتی بیان» انتخاب خوبی برای افرادی است که به دنبال یک اپلیکیشن قرآن آنهم به قابلیت‎های فراوان و رایگان می‌‎گردند. نقاط قوت این برنامه را در کل می‌توان در امکان تنظیمات کامل قلم، دسترسی کامل به قرآن با دسته بندی‌های مختلف حزبی، جزئی و سوره‌ای، امکانات کاملی برای خواندن سوره‌ها که در بالا به صورت مفصل به آن‌ها اشاره کردیم، طراحی عالی و رابط کاربری عالی آن اشاره کرد.

البته در این برنامه نقاط ضعف جزئی هم مشاهده شد که از جمله آن می‌توانیم به بخش فهرست سوره‌ها اشاره کنیم که شماره احزاب و جزء‌ها بسیار ریز طراحی شده است و بهتر بود از فرمت بهتری برای آن استفاده می‌شد، تا چشم‌های کاربر اذیت نشود.

دانلود  قرآن صوتی بیان برای اندروید ؛ همراه با امکانات فوق العاده و رایگان

باید گفت قرآن صوتی بیان یک برنامه کاملا رایگان با امکانات عالی برای گوشی‌های اندروید است که جهت پخش صوت متن قرآن و تفسیر آن با ترجمه کامل به فارسی است. شما می‌توانید با استفاده از این برنامه به راحتی متن قرآن را با تفسیر صوتی حجت الاسلام قرائتی گوش داده و لذت ببرید و همچنین امکان دانلود فایل‌های صوتی با کیفیت‌های مختلف نیز وجود دارد که می‌توانید با کیفیت دلخواه خود دریافت کنید. البته اینهم در نظر داشته باشید که ترجمه آیات را به دو صورت متنی و گویا قرار دارند و شما این اجازه را دارید تا به صورت گویا به آنها گوش دهید و یا متن آن را بخوانید.

قرآن زیبایی که همیشه همراه شماست

در پایان به نظر کارشناسان ایکنا، این برنامه را به راحتی می‌توانید بر روی سیستم عامل‌های اندروید خود نصب کنید و از قرآن زیبایی که همیشه همراه شماست، لذت ببرید؛ شما می‌توانید برای دانلود این برنامه بر روی این لینک کلیک و یا بارکد زیر را اسکن کنید.

برنامهٔ QR Code

انتهای پیام/

نظر شما