شناسهٔ خبر: 24270179 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

سعیدی:

انقلابی‌گری خارج از نظام اسلامی و ولایی انقلابی‌نمایی است

ابنا

خطیب نماز جمعه قم گفت: با گذشت قریب به چهار دهه از انقلاب اسلامی هنوز هستند کسانیکه نمی‌دانند جنس انقلاب اسلامی از جنس انقلاب انبیاءالهی و امتداد راه انبیاء است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ خطیب نماز جمعه قم گفت: با گذشت قریب به چهار دهه از انقلاب اسلامی هنوز هستند کسانیکه نمی‌دانند جنس انقلاب اسلامی از جنس انقلاب انبیاءالهی و امتداد راه انبیاء است.

آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه 4 اسفند شهر مقدس قم که در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، بر لزوم بازخوانی ابعاد مختلف انقلاب اسلامی تأکید کرد و اظهارداشت: این بازخوانی می‌بایست در مسیر شناخت حقیقت و خدمات، ضرورت آسیب‌شناسی انقلاب در این مقطع حساس و تعیین اولویت‌های جبهه‌ مؤمن و انقلابی و مدیران ارشد نظام مورد توجه جدّی قرار بگیرد.

امام‌جمعه قم افزود: باگذشت قریب به 4 دهه از انقلاب شکوهمند اسلامی هنوز ابعاد و عظمت انقلاب اسلامی برای بسیاری از افراد تبیین نشده است و بسیاری از افراد نمی‌دانند که این انقلاب از جنس انقلاب انبیاء و انقلابی مردم پایه و ولایت‌محور است؛ جوانان متفکر باید ابعاد انقلاب را برای اقشار مختلف جامعه بیان کنند.

آیت‌الله سعیدی ادامه داد: از منظر رهبر انقلاب، نکته محوری کارکرد انقلاب تبدیل نظام طاغوت به نظام مردم‌سالار است؛ در نظام طاغوت سالار در همه ساحت‌ها و روابط دولت و ملت بی‌عدالتی حاکم بود و اشرافیت، فساد و غارت‌ ثروت‌های ملی برای طاغوت سیستمی شده بود که نتیجه آن ذلت و احتیاج به بیگانگان بود اما امام خمینی (ره) ملت ایران را از بردگی طاغوت آزاد کرد و استقلال، آزادی، امنیت و عزت را در کشور حاکم کرد.

وی بابیان اینکه در برخی موارد بی‌کفایتی و سستی مدیران موجب بی‌عدالتی در کشور شده است خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری بارها بی‌کفایتی مدیران کشور را تحمل کردند و به دلیل کم‌کاری مدیران از مردم عذرخواهی کردند؛ مسئولان و مدیران ارشد که مقدرات کشور را به نمایندگی از مردم در دست دارند باید به‌خوبی به وظایف خود عمل و به مطالبات مردم رسیدگی کنند.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) ادامه داد: مسئولان و مدیران کشور باید بیش‌ازپیش برای برطرف شدن مشکلات تلاش کنند و انصاف نیست که کم‌کاری و سستی خود را به‌نظام ربط دهند و نظام را پاسخگو و مقصر جلوه دهند؛ البته مردم همه این مسائل را درک می‌کنند و در مقاطع مختلف وفاداری خود به‌نظام و رهبری را اعلام کرده‌اند.

وی بیان داشت: مدیران باید مراقب باشند و بدانند که مشکلات ملت در سایه مدیریت مؤمن، انقلابی و کارآمد برطرف می‌شود البته انقلابی‌گری نباید خارج از نظام اسلامی و ولایی تفسیر شود چراکه انقلابی‌گری خارج از نظام اسلامی و ولایی انقلابی‌نمایی است.

آیت‌الله سعیدی بابیان اینکه انتخابات یکی از جلوه‌های نظام مردم‌سالار است عنوان کرد: حضور فراگیر ملت در صحنه از برکات نظام اسلامی است و برکت این حضور پرشور مردم است که تاکنون دشمنان نتوانستند آسیبی به انقلاب اسلامی وارد کنند.

امام‌جمعه قم بابیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند که دهه چهارم انقلاب دهه پیشرفت و عدالت است افزود: در یک ارزیابی کلان، نتیجه مردم‌سالاری، پیشرفت کشور خواهد بود، البته تاکنون نیز پیشرفت‌های بسیار زیاد و چشمگیری در عرصه‌های مختلف حاصل شده است اما همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند در خصوص تحقق عدالت عقب‌مانده هستیم و باید برای تحقق عدالت بیش‌ازپیش تلاش شود.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به اولویت‌های کشور گفت: توجه به پیشرفت‌ها، پسرفت‌ها، توقف‌ها و ترسیم افق‌های آینده بر پایه ولی‌فقیه، مقاومت در برابر استکبار، تحقق اقتصاد مقاومتی، مبارزه با فساد و اشرافی‌گری، برطرف کردن فقر و محرومیت، حل مشکلات اجتماعی، توانمندسازی طبقات آسیب‌پذیر و تحقق عدالت و پیشرفت از مهم‌ترین اولویت‌های کشور است که باید به آن توجه شود.

وی افزود: راه رسیدن به اولویت‌ها و حل مشکلات کشور این است که ملت و مدیران با توکل به خداوند و با بستن چشم امید به بیگانگان و اخلاص برای رفع مشکلات تلاش کنند.

امام‌جمعه قم با تأکید بر ایستادگی در برابر دشمنان خاطرنشان کرد: مسئولان باید در برابر دشمنان و استکبار ایستادگی کنند چراکه تنها در این صورت است که پیشرفت حاصل و عدالت و تعالی مادی و معنوی در کشور حاکم می‌شود.

خطیب نماز جمعه امروز قم با اشاره به فتنه اخیر تهران ادامه داد: فتنه و درگیری‌های اخیر تهران ماهیت تروریستی داشت و افرادی به اسم دراویش ولی با رویکرد داعش به فتنه‌گری پرداختند و آسایش و امنیت مردم را سلب کردند؛ انتظار مردم از مسئولان برخورد قاطع و سریع با فتنه‌گران است.

وی تصریح کرد: فتنه اخیر تهران ثابت کرد که فتنه‌گران لیاقت رأفت اسلامی را ندارند و انتظار مردم این است که این افراد به سزای اعمال وحشیانه خود برسند؛ فتنه‌گران و ورشکستگان سیاسی باید بدانند که هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

آیت‌الله سعیدی در ادامه ضمن تسلیت حادثه سقوط هواپیما عنوان کرد: حادثه سقوط هواپیما برای ملت ایران بسیار سنگین بود و موجب ناراحتی و تأثر همه ملت شد، ما ضمن قدردانی از تلاش‌های انجام‌شده در کشف و انتقال اجساد کشته‌شدگان، از مسئولان می‌خواهیم تدبیری بیاندیشند تا از تکرار این حوادث و اتفاقات تلخ و همچنین از بین‌رفتن سرمایه‌های کشور جلوگیری شود.

وی همچنین در خطبه نخست با اشاره به تفسیر سوره مبارکه ممتحنه گفت: بر اساس آیات سوره ممتحنه کافران دو دسته‌اند، گروهى درصدد دشمنى و توطئه علیه مسلمانانند و دسته‌ای که علیه مسلمانان اقدامى نکرده و در صدد توطئه علیه مسلمانان نیستند.

خطیب نماز جمعه امروز شهر مقدس قم افزود: در آیه سوره ۸ ممتحنه بیان شده است که خداوند متعال مسلمانان را از نیکی کردن و عدالت نسبت به کسانی علیه اسلام توطئه نمی‌کنند باز نمی‌دارد، چراکه خدا عدالت‌پیشگان را دوست دارد.

.......................
پایان پیام/ 313

نظر شما