شناسهٔ خبر: 24270028 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ترامپ: تحریم‌ها نتیجه‌بخش نباشد برای مقابله با کره‌شمالی به «مرحله دوم» متوسل می‌شویم

R1016196/P36447/S8,87,1128/CT10

رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد در صورت کارساز نبودن تحریم‌ها علیه کره‌شمالی، واشنگتن به «مرحله دوم» برای مقابله با این کشور متوسل خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روسیاالیوم، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، روز گذشته طی کنفرانسی مطبوعاتی با «مالکوم ترنبول» نخست‌وزیر استرالیا، گفت در صورتی‌که تحریم‌ها طبق برنامه طراحی‌شده جلو نرود، آمریکا به «مرحله دوم» برای مقابله با کره‌شمالی منتقل خواهد شد.

ترامپ گفت: «اگر تحریم‌ها نتیجه‌بخش نباشد، ما مجبور خواهیم شد به مرحله دوم متوسل شویم و این مرحله برای جهان بسیار سخت و تاسف‌برانگیز خواهد بود.»

طبق بیانیه کاخ سفید، وزارت خزانه‌داری آمریکا در بزرگ‌ترین بسته تحریم‌ها، 27 شرکت حمل و نقل و کشتیرانی و 28 کشتی و یک شخص حقیقی را در فهرست تحریم‌ها علیه کره‌شمالی قرار داده است. اداره اموال خارجی این وزارتخانه گفت هدف از این تحریم‌ها مختل کردن فعالیت‌های کشت‌یرانی و شرکت‌های تجاری کره‌شمالی برای منزوی‌تر کردن این کشور است.

این کشتی‌ها در کره‌شمالی، چین، سنگاپور، هنگ‌کنگ، تانزانیا، پاناما، جزایر مارشال و کومورو ثبت شده و یا با پرچم این کشور تردد می‌کنند.

کاخ سفید در این بیانیه، همچنین در مورد خطر ادامه همکاری با نقل و انتقال کالا به کره‌شمالی هشدار داد.

این در حالی‌ست که وضع تحریم‌های شدیدتر ممکن است اقدامات اخیر برای رفع تنش بین دو کره را به خطر بیاندازد. کره‌شمالی در مسابقات المپیک زمستانی که در کره‌جنوبی برگزار می‌شود، شرکت کرده و حتی صحبت‌هایی در مورد احتمال دیدار رهبران دو کشور مطرح شده است.

انتهای پیام/

نظر شما