شناسهٔ خبر: 24270002 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

هیچ گزینه ای جز برکناری سیف وجود ندارد

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحمید خدری نماینده بوشهر و گناوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیف رئیس کل بانک مرکزی عملکرد بسیار ضعیفی در بانک مرکزی داشته است، افزود: در دوره مدیریت سیف سیستم و نظام بانکی خیلی آسیب دید و نمایندگان به این نیجه رسیدند که تنها راهکار این مشکل برکناری و عزل سیف است.
 
وی با اشاره مشکلات موسسات مالی- اعنباری، تصریح کرد: سیف بارها در مجلس و در جمع نمایندگان قول داده که مشکلات موسسات ظرف یک یا 2 ماه حل شود، اما هیچ اتفاقی نیفتاد و مشکلات همچنان باقی است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: از ادامه تجمع مردم در مقابل موسسات، تجمع مقابل مجلس و حضور در دفاتر نمایندگان می شود فهمید که هنوز مردم پول خود را دریافت نکردند و مشکلات همچنان باقی است.

حجت الاسلام خدری با اشاره به نشست نمایندگان متقاضی سوال از رئیس جمهور با نمایندگان دولت در مجلس گفت: سیف فقط حرفهای تکراری گذشته اش را بیان کرد و هیچ مطلب جدیدی نگفت و به همین دلیل نمایندگان از توضیحاتش قانع نشدند.

وی افزود: نمایندگان مجلس از عملکرد بانک مرکزی راضی نیستند و این نارضایتی به سودهای کلان بانکی هم مربوط می شود.

نماینده بوشهر و گناوه گفت: یک بار نرخ سود تسهیلات را کاهش می دهند اما روز دیگر افزایش می دهند و این نشان می دهد که سیاست منسجمی در این زمینه وجود ندارد.

حجت الاسلام خدری اضافه کرد: امیدواریم فردی کارآمد، قوی و مسلط بر امور بانکی در بانک مرکزی منصوب شد و از آشفته بازار موجود جلوگیری کند.

منبع:افکار
 

نظر شما