شناسهٔ خبر: 24269882 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه دهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر:

ایران از طریق هنرهای تجسمی می‌تواند بدون زبان واسطه با جهان ارتباط برقرار کند

خبرگزاری شبستان:سیدعباس صالحی با بیان اینکه هنرهای تجسمی چون با زبان تصویر صحبت می‌کنند،هنرهای جهانی هستند؛ گفت: ایران از طریق هنرهای تجسمی می‌تواند بدون زبان واسطه با جهان ارتباط برقرارکند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، مراسم اختتامیه دهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر با حضور سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمحمد مجتبی حسینی، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجید ولانوروزی مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی و جمعی از هنرمندان شامگاه جمعه ۴ اسفند در تالار وحدت برگزار شد.

 در این مراسم سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه هنرهای تجسمی جهانی هستند گفت: هنرهای تجسمی علاوه بر اینکه گستره وسیع فرمی دارند، ارتباط بی‌واسطه زبانی با مخاطب ایجاد می‌کنند و نیازمند ترجمه زبانی نیستند.

وی تصریح کرد: هنرهای تجسمی چون با زبان تصویر صحبت می‌کنند،هنرهای جهانی هستند و پدیدآورنده آنها بی‌واسطه می‌تواند با مخاطب جهانی صحبت کند؛ خلاقیت ایرانی در دهه‌های جدید باعث شده است سابقه ما در هنرهای سنتی در کنار آشنایی با هنر مدرن و معاصر حرکت کند و همراه شود. حرکت‌هایی که در هنرهای بینارشته‌ای در ایران اتفاق می‌افتد در ترکیب‌سازی که همراه با بازآفرینی و سبک‌های جدید هستند، نمایان می‌شوند.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  با بیان اینکه ایران از طریق هنرهای تجسمی می‌تواند بدون زبان واسطه با جهان ارتباط برقرار کند؛ گفت: این فرصت مناسبی برای ما است تا آنچه در تاریخ چند هزار ساله ایران وجود دارد را عرضه کنیم.

 

سیدعباس صالحی همچنین با بیان اینکه باید تلاش کنیم هنرهای تجسمی به عنوان یک کالای فرهنگی عمومی مورد توجه قرار بگیرد؛ اظهار داشت: کالای فرهنگی فقط کتاب و موسیقی و... نیست، هر خانه‌ای باید سرشار از کالای فرهنگی هنرهای تجسمی باشد و این موضوع نباید صرفا ویژه افراد مرفه باشد.

 

نظر شما