شناسهٔ خبر: 24269793 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

کنترل شهر تل رفعت در دستان ارتش سوریه

ارتش سوریه در پی توافق با نیروهای مدافع خلق کرد سوریه، وارد شهر تل رفعت در ریف حلب شد و کنترل این شهر را به دست گرفت.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / منابع وابسته به معارضان سوری به خبرگزاری(د پ آ) آلمان گفتند که نیروهای گارد جمهوری سوریه روز جمعه وارد شهر تل رفعت در ریف حلب شمالی شدند که در کنترل یگان های مدافع خلق کرد قرار دارد. ورود ارتش سوریه به این شهر زمینه را برای خروج یگان های مدافع کرد و کنترل نیروی های دولتی بر این منطقه فراهم می کند.

این منابع افزودند که ورود نیروهای ارتش سوریه به منطقه تل رفعت جلوی پیشروی نیروهای سپر فرات را به سمت شهرک «منغ» و تل رفعت که از دو سال پیش در کنترل نیروهای مدافع کرد است، خواهد گرفت.
این اقدام در پی توافق نیروهای دولتی و یگان های مدافع کرد برای ورود نیروهای مردمی سوریه به منطقه عفرین برای شرکت در عملیات نظامی در این منطقه صورت گرفت.
روجهات روج سخنگوی نیروهای مدافع خلق کرد گفت روز جمعه نیروهای سوریه به همراه شماری از نیروهای نظامی روسیه وارد شهر تل رفعت شدند اما نیروهای مدافع خلق کرد همچنان در منطقه تل رفعت حضور دارند.
یک مسئول کرد سوری گفت که توپخانه ارتش ترکیه عصر پنجشنبه شهر عفرین را به شدت گلوله باران کرد و کسانی را که از شمال سوریه به سمت این شهر در حرکت بودند هدف قرار داد.سلیمان جعفر عضو شورای محلی عفرین گفت که عصر پنجشنبه ده ها گلوله به شهر عفرین اصابت کرده است.
عملیات شاخه زیتون ترکیه از 20 ژانویه (30 دی ماه) در منطقه عفرین واقع در شمال غربی سوریه آغاز شد.
براساس اعلام رسانه های ترکیه در جریان این عملیات، بیش از 6 هزار نیروی نظامی این کشور مشارکت دارند.
دولت آنکار مدعی است که هدف از این عملیات، نابودی تروریست‌های حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک)، حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ.ی.د)، یگان‌های مدافع خلق سوریه (ی.پ.گ)، داعش در عفرین و نجات مردم این مناطق از ظلم و فشار تروریست‌ها است. / ایرنا

برچسب‌ها:

نظر شما