شناسهٔ خبر: 24269724 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز جشنواره بین المللی خوارزمی

سی و یکمین جشنواره بین المللی خوارزمی با حضور رئیس جمهور در محل همایش‌های بین المللی صداوسیما آغاز به کار کرد.

صاحب‌خبر -

آغاز سی و یکمین جشنواره بین المللی خوارزمی باحضور رئیس جمهوربه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، در سی و یکمین جشنواره بین المللی خوارزمی با حضور آقای روحانی و وزیر علوم تحقیقات و فناوری و مسئولان کشوری،­ از ۱۰ طرح داخلی و ۵ طرح خارجی به عنوان طرح‌های برگزیده تجلیل خواهد شد.
جشنواره بین‌المللی خوارزمی همه ساله به‌منظور شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهای برتر در عرصه علم و فناوری و حمایت از آنان و برای فراهم سازی زمینه‌های لازم به منظور گسترش فعالیت‌های علمی و پژوهشی در سطح جهان برگزار شده است.

شناسایی، معرفی و حمایت استعدادهای برتر در زمینه‌های مختلف علمی و صنعتی، ارج نهادن به مقام والای پژوهشگران، مخترعان، نوآوران و فناوران و ایجاد بستری مناسب برای همکاری‌های علمی و فناوری بین مراکز علمی و پژوهشی داخل و خارج از کشور از اهداف و سیاست‌های جشنواره جشنواره بین المللی خوارزمی است.

دبیر سی و یکمین جشنواره بین المللی خوارزمی گفت: طرح های برگزیده این دوره از جشنواره برای تجاری سازی به بنیاد ملی نخبگان و صندوق نوآوری و شکوفایی معرفی می شود.
فرج الله مهناززاده ­افزود: در سی و یکمین جشنواره بین المللی خوارزمی 133 طرح از دانشمندان 49 کشور جهان و 377 طرح از سوی پژوهشگران کشور به دبیرخانه ارسال شد.
وی اضافه کرد: فراخوان این دوره از جشنواره از فروردین 96 تا شهریور 96 اعلام شده بود که طرح های ارائه شده توسط 18 کمیسیون تخصصی بررسی شد و در نهایت 10 طرح داخلی و 5 طرح خارجی به عنوان طرح های برگزیده معرفی شدند.
مهناززاده به موضوعیت طرح ها اشاره کرد و اظهار داشت: یک طرح در گروه علوم بنیادی، 4 طرح در گروه علوم کاربردی، 4 طرح در گروه علوم توسعه ای و یک طرح هم در گروه اختراع و اکتشاف به عنوان طرح های برگزیده اعلام شدند.
وی در ادامه اظهار داشت: پنج طرح برگزیده خارجی از کشورهای استرالیا، چین، آلمان، فرانسه و سوئیس بوده است که با حضور رئیس جمهور و وزیر علوم و برخی از مسئولان علمی کشور از آنها تقدیر می شود.
دبیر سی و یکمین جشنواره بین المللی خوارزمی همچنین درباره حمایت از طرح های برگزیده این دوره از جشنواره بین المللی خوارزمی اظهار داشت: طرح های برگزیده لوح ریاست جمهوری دریافت می کنند و به بنیاد ملی نخبگان و صندوق نوآوری و شکوفایی معرفی می شوند تا حمایت های لازم از آنها برای تجاری سازی محصولات و طرح ها صورت گیرد.

نظر شما