شناسهٔ خبر: 24268984 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

مبادله پیغام محرمانه در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ

یک روزنامه ایتالیایی تصریح کرد اروپا با آمریکا برای دور زدن برجام همکاری می‌کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش نامه نیوز ، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

روزنامه ایل فولیر نوشت: توافق سال ۲۰۱۵ توقف برنامه‌های هسته‌ای تهران، دیگر به تنهایی کافی نیست.دیپلمات‌های اروپا و آمریکا مشغول کار شده‌اند.


اخبار مربوط به ضرورت عقد یک توافق دوم با ایران، در کنار توافق  هسته‌ای که موجب تعلیق ۱۰ ساله برنامه هسته‌ای آن کشور شد، هر روز بیشتر از روز پیش منتشر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

خط و نشان «مایک پنس» برای برجام

توافق سال ۲۰۱۵ و توقف پژوهش‌های هسته‌ای ایران دیگر به تنهایی کافی نیست و باید افزود که مذاکرات طولانی سال‌های گذشته برای دستیابی به توافق هسته‌ای باعث شده بود که دیگر اقدامات در منطقه به نوعی نادیده گرفته شود.


شنبه گذشته گروهی از دیپلمات‌های کشورهای ایتالیا، فرانسه و انگلیس، در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با گروهی از دیپلمات‌های ایرانی ملاقات کردند تا در مورد لزوم عقد توافق دوم صحبت شود.


در این گفت‌وگوها که در مرحله‌ای بسیار مقدماتی و نیمه محرمانه قرار دارد، دیپلمات‌های اروپایی اقدام تهران در سوریه و یمن را به عنوان نمونه‌هایی از تحرکات تهاجم‌وار ایران در منطقه برشمردند.


شاید برنامه هسته‌ای ایران به حالت تعلیق درآمده باشد، اما وضعیت خاورمیانه از نظر صلح، به آنچه پیش از سال ۲۰۱۵ بود بازگشته و بسیار مخاطره‌آمیز شده است.


روزنامه ایتالیایی افزود: این توافق دوم هنوز وجود خارجی ندارد و فقط در مورد آن صحبت می‌شود و ارتباط زیادی با توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ دارد. دولت ترامپ می‌گوید در صورتی که توافق دیگری حاصل نشود، در ماه می آینده از توافق هسته‌ای خارج شده و تحریم‌های جدیدی را علیه تهران اعمال خواهد کرد.


اینکه شماری از دیپلمات‌های اروپایی مشغول به کار شده‌اند تا از بروز چنین وضعیتی جلوگیری کنند، نخستین نشانه همگرایی بین اروپا و آمریکا پس از ماه‌ها جدایی آشکار آنها بر سر ایران است.

نظر شما