شناسهٔ خبر: 24268730 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بهره گیری از تکنولوژی های جدید بخش انرژی، رویکرد شرکت برق کردستان

سنندج - ایرنا - شرکت توزیع نیروی برق کردستان برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان، رویکرد جدید یعنی استفاده از تکنولوژی های نوین، خلاقیت و نوآوری را در دستور کار قرار داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، همه شهرها و روستاهای کردستان از نعمت برق برخوردار هستند و شرکت توزیع نیروی برق این استان حدود 620 هزار مشترک دارد که بیش از 85 درصد آنها مشترکان بخش خانگی است.
در سال 85 و با بهره برداری از نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج که در روستای قلیان احداث شده است ظرفیت تولید برق در این استان به حدود 960 مگاوات رسید که نزدیک به 450 مگاوات آن در استان مصرف می شود و مازاد آن به شبکه سراسری تزریق می شود.
طول شبکه فشار متوسط استان اکنون بیش از 10 هزار و 200 کیلومتر و طول شبکه فشار ضعیف آن نیز پنج هزار و 700 کیلومتر است، شبکه برق استان از طریق سه استان همدان، آذربایجان غربی و کرمانشاه توسط خطوط انتقال 230، 132 و 63 کیلوولت به شبکه سراسری برق متصل است.
با این حال مدیریت شرکت توزیع برق استان کردستان بر استفاده از تکنولوژی های جدید و بهره گیری از خلاقیت برای ارتقای خدمات به مشترکان تاکید دارد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان در این ارتباط می گوید: صنعت برق این استان در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارد و در بخش انتقال و توزیع، زیرساخت ها بسیار عالی طراحی شده است.
هیوا لهونیان با بیان اینکه نگاه ما حرکت به سمت نوآوری است، گفت: ضمن بازنگری در روش های کاری گذشته، تلاش می کنیم خلاقیت را در کارهای آینده خود بکار گیریم.
وی بر استفاده شرکت توزیع برق استان از تکنولوژی های جدید تاکید کرد و افزود: سیاست ما چابک و بهینه سازی سیستم و اقتصادی کردن امور است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان یادآور شد: سرعت در ارائه خدمت به مردم و کاهش هزینه های جاری بطور جدی در دستور کار قرار دارد و تلاش می کنیم در بازه زمانی کوتاهی این مهم به نتیجه برسد.
لهونیان تاکید کرد: تا پایان سال 97، سیستم GIS به صورت کامل در شرکت توزیع برق کردستان مستقر می شود که این سیستم، زیرساخت تمامی مطالعات و تحلیل ها قرار خواهد گرفت.
به گفته وی، تمامی اطلاعات شبکه برق و مشترکان استان، وارد سیستم رایانه ای می شود و بسیاری از کارها از بستر این سیستم صورت می گیرد.
وی هوشمند کردن امور و حرکت از سیستم سنتی به سمت مهندسی کردن توزیع را ضروری خواند و اضافه کرد: بواسطه سیستم GIS اغلب کنترل ها از راه دور و تعمیرات شبکه نیز به صورت مکانیزه انجام می شود.
لهونیان نیروهای انسانی شرکت توزیع برق استان را افرادی توانمند و نخبه معرفی کرد و یادآور شد: این افراد نوآورانه منشا بسیاری از تغییرات در صنعت برق استان شده اند.
وی افزود: یکی از مطالبات ما خط تولید 400 کیلو ولت است که اگر در آینده، صنعتی عظیم وارد استان شود از نظر تامین برق مشکلی برای آن وجود نداشته باشد.
وی اضافه کرد: غیر از بانه و کامیاران که زیرساخت های آن در سال 97 ایجاد می شود آمادگی تامین زیرساخت های صنعتی در بخش برق را در تمامی نقاط استان داریم.
به گزارش ایرنا، شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان 618 هزار و 952 مشترک دارد که 516 هزار و 597 مشترک آن مشترکان بخش خانگی هستند.
ضریب نفوذ برق در بخش شهری و روستایی کردستان 100 درصد است و تمامی روستاهای زیر 10 خانوار هم از نعمت برق برخوردار هستند.
7355/9102

انتهای پیام /*

نظر شما