شناسهٔ خبر: 24268717 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دولت و مجلس برای تحول در اشتغال‌زایی کشور مصمم هستند

سنندج - ایرنا - نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی از اراده جدی مجلس و دولت برای رفع مشکلات جوانان خبر داد و گفت: قوای مجریه و مقننه عزم خود را جزم کرده‌اند تا تحولی عظیم در بخش اشتغال کشور و رفع مشکل بیکاری ایجاد شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی این نماینده مجلی، سیدمهدی فرشادان اظهار کرد: تمام تلاش مان را بکار خواهیم گرفت تا سهم کردستان را در بخش اشتغالزایی حفظ کنیم ضمن اینکه با توجه به هرم سنی جمعیتی کشور، یکی از اولویت های اصلی مجلس و دولت رفع مشکل بیکاری است.
عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی از مهاجرت جوانان روستایی به شهرها به عنوان یک آسیب مهم نام برد و افزود: جامعه روستایی، سرمایه اجتماعی و دروازه اقتصادی کشور است بنابراین باید دغدغه‌ها و مطالبات این قشر در مجلس و ورزاتخانه‌ها مطرح و رسیدگی شود.
فرشادان تاکید کرد: برای رفع مشکل روستاییان در بخش های کشاورزی، دامپروری و باغداری تسیهلات ویژه ای تحت عنوان طرح حمایت از اشتغال در نظر گرفته و بزودی از سوی دستگاه های متولی پرداخت می شود.
به گفته وی، از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال پایدار در روستاهای استان کردستان نزدیک به چهار هزار میلیارد ریال با بهره ٦ درصد و برای اشتغال فراگیر در شهرها نیز بیش از 6 هزار میلیارد ریال تسهیلات در نظر گرفته شده است.
نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: برای ایجاد اشتغال جوانان می‌توان از تسهیلات با نرخ سود پایین و اقساط بلند مدت بهره برد.
فرشادان اضافه کرد: پرداخت تسهیلات خُرد باید در راستای خود اشتغالی جوانان و با نظارت دستگاه های مرتبط به افراد واجد شرایط پرداخت شود.
به گزارش ایرنا، طبق آمار رسمی، استان کردستان حدود 90 هزار نفر جویای کار دارد که طرح های اشتغال فراگیر، اشتغال پایدار روستایی، مشاغل خانگی و تسهیلات مصوب رونق تولید حدود 30 هزار شامل 30 درصد از نیاز بیکاری استان را برطرف می کند که رفع تمام نیاز موجود استان نیازمند همت دستگاه های اجرایی و بانک ها در حمایت از تولید و کارآفرینی است.
استان کردستان یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت دارد و دارای 10 شهرستان، 29 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و یک هزار و 697 آبادی دارای سکنه و 187 آبادی خالی از سکنه است.
7355/9102

انتهای پیام /*

نظر شما