شناسهٔ خبر: 24268708 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

انصاری خبر داد؛

شرکت بیش از ۴ هزار نفر در مسابقات دارالقرآن امام علی

مؤسس دارالقرآن امام علی(ع) با اشاره به مسابقات امسال این دارالقرآن گفت: در این دوره ۴ هزار و ۶۰۰ نفر شرکت داشتند که ۲ هزار و ۴۰۰ نفر به رتبه های حائز اهمیت دست یافتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد انصاری مؤسس دارالقرآن امام علی(ع) روز گذشته در مراسم اختتامیه یازدهمین دوره مسابقات سراسری این دارالقرآن که در بیت علامه طباطبایی برگزار شد، برگزاری و شرکت در مسابقات قرآنی را توفیقی بزرگ دانست و ترویج برنامه های قرآنی را بسیار مهم عنوان کرد.

وی با اشاره به برگزاری برنامه ها و مسابقات متعدد حفظ قرآن کریم، از اساتید این عرصه یاد کرد و افزود: معمار و بنیانگذار حفظ قرآن آقای پرهیزکار بودند و صدای ایشان سبب علاقه مندی بسیاری از افراد به قرآن کریم و حفظ آن شد.

انصاری با بیان این که هدف از برگزاری مسابقات قرآن تشکیل و تربیت لشکر قرآنی است، اظهار داشت: با توجه به تهاجمات فرهنگی دشمن و آلوده بودن فضاهای مجازی که می تواند سبب انحراف جوانان شود وظیفه پرچمداران قرآن این است که آموزش قرآن به جامعه را جدی بگیرند.

وی ادامه داد: هرکس که آموزش دیده می تواند به دیگران آموزش دهد و دیگران را از معارف ناب قرآنی بهره مند کند، پیامبر اسلام فرمود بهترین افراد کسی است که قرآن را یاد بگیرد و به دیگران آموزش دهد، علامه طباطبایی نیز از آموزش قرآن آغاز کردند و سپس مفسری برجسته شدند.

مؤسس دارالقرآن امام علی(ع) با بیان این که جوانان باید از آموزه های قرآنی بهره مند شوند، ابراز داشت: باید جامعه را جامعه ای قرآنی کرد تا در برابر تهاجمات دشمن مصون باشد، خوشبختانه کشور ما اسلامی است و باید به قرآن و اهل بیت(ع) توجه لازم را داشته باشیم.

وی عنوان کرد: در این دوره ۴ هزار و ۶۰۰ نفر شرکت داشتند که ۲ هزار و ۴۰۰ نفر به رتبه های حائز اهمیت دست پیدا کردند که از آن ها تقدیر می شود و ۵۷ نفر نیز در رشته های گوناگون به مقام های برتر رسیدند.

انصاری خاطرنشان کرد: در این مسابقات شرکت کننده هایی از کشورهای گوناگون حضور داشتند و در این دوره از رده های سنی گوناگون شرکت کردند./1323/پ۲۰۲/ی

نظر شما