شناسهٔ خبر: 24268678 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

انتقال سفارت آمريکا يعني گسترش مقاومت در همه مناطق فلسطين اشغالي

محمود الزهار: پاسخ ما به انتقال سفارت آمريکا به قدس اشغالي، تقويت و گسترش مقاومت در همه مناطق فلسطين اشغالي است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از شبکه تلويزيوني الجزيره؛ يکي از رهبران جنبش حماس گفت پاسخ ما به انتقال سفارت آمريکا به قدس اشغالي، تقويت و گسترش مقاومت در همه مناطق فلسطين اشغالي است.
محمود الزهار از رهبران جنبش حماس در گفت و گوي اختصاصي با شبکه تلويزيوني الجزيره مباشر به بررسي آخرين تحولات مربوط به فلسطين اشغالي پرداخت.
الزهار درباره تصميم دونالد ترامپ براي به رسميت شناختن قدس اشغالي به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي و انتقال سفارت به آنجا گفت انتقال سفارت آمريکا به قدس، فلسطيني ها را از حق مشروع شان در اين شهر محروم نمي کند. پاسخ ما به انتقال سفارت آمريکا به قدس، گسترش مقاومت در همه مناطق فلسطين از جمله در کرانه باختري رود اردن و شرق و غرب قدس است.
الزهار درباره طرح هاي محرمانه براي کوچاندن ساکنان غزه به سيناي مصر افزود هيچ فلسطيني از سرزمين خود کوچ نمي کند و به هيچ نقطه ديگري منتقل نخواهد شد. رژيم صهيونيستي در سال 2005 از غزه فرار کرد و پس از آن چهار جنگ را عليه ما سازمان داد و نتوانست وارد يک وجب از خاک غزه شود، اکنون چه کسي مي تواند ملت فلسطين را که به اسلحه، سرزمين و مقدسات خود پايبند است، مجبور به کوچ کند؟

mp4
<div id="video-display-embed-code_1932499" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2040234/1932499?width=340&height=240"></script></div>

وي افزود تدوام مقاومت، عاملي بازدارنده در مقابله با «معامله قرن» است. اين معامله، معامله حل مشکلات اسرائيل است نه حل مسأله فلسطين. حل مسأله فلسطين جز با آزاد سازي همه اراضي فلسطين ميسر نخواهد شد. ما از طريق گفتگوهاي خود با قاهره براي بهبود اوضاع معيشتي ساکنان غزه تلاش مي کنيم.
الزهار تصريح کرد حکومت خودگردان نمي خواهد توافقنامه آشتي ملي را با حرکت حماس اجرا کند و موانع متعددي را براي متوقف کردن اين توافقنامه بر سر راه آن قرار داده است. تا اين لحظه مذاکرات قاهره توافق ثمربخشي را با حکومت خودگردان در پي نداشته است.
اين مقام حماس افزود امکان ندارد گروه هاي مقاومت فلسطين طرح زمين گذاشتن سلاح خود را بپذيرند. دولت رامي حمدالله نخست وزير حکوکت خودگردان، نماينده عموم مردم فلسطين نيست. طرف مصري مي گويد اوضاع کنوني صحراي سينا اجازه نمي هد که شهروندان فلسطيني از گذرگاه رفح براي عبور و مرور استفاده کنند.

نظر شما