شناسهٔ خبر: 24268675 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

حجت الاسلام وطن خواه:

تقواپیشگی راه تقرب به خداوند است

استاد اخلاق حوزه علمیه قم تأکید کرد: راه رسیدن به مقام تقرب به خداوند برای همه انسان ها باز است، اما این مقام‌ تنها نصیب کسانی می شود که در مسیر بندگی تقواپیشه باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسن وطن خواه شب گذشته در درس اخلاق هفتگی خود که در مدرسه علمیه رضویه برگزار شد، به حدیث معراج اشاره کرد و یکی از آثار کنترل نفس اماره در زمینه خوردن و آشامیدن را تقرب به خداوند دانست و گفت: انسان وقتی بتواند بر شکم‌ خویش مسلط شود، بر زبان، چشم، گوش، قلب و غیره خود نیز می تواند تسلط پیدا کند.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه علم خداوند نسبت به همه چیز احاطه دارد، اظهار داشت: خداوند در همه جا حضور دارد و آثار و جلوه های او در همه جای عالم‌ هستی مشهود است.

وی اضافه کرد: خداوند در جان و دل همگان حضور دارد، اما انسان به سبب غفلت از او‌ غافل است و در جاهای دیگر به دنبال خداوند می گردد.

حجت الاسلام وطن خواه خاطرنشان کرد: یکی از عللی که شیطان نمی تواند بندگان مخلَص خداوند را گمراه کند، این است که چنین بنده ای به همه چیز دیدگاه توحیدی دارد و به شیطان هم به عنوان جلوه ای از آیات عذاب الهی می نگرد.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم تأکید کرد: راه رسیدن به مقام تقرب به خداوند برای همه انسان ها باز است، اما این مقام‌ تنها نصیب کسانی می شود که در مسیر بندگی تقواپیشه باشند.

وی ادامه داد: انسانی که به خداوند تقرب پیدا کند، خداوند همه اسرار و علوم را به او‌ می آموزد، هم کلام فرشتگان می شود، لذت حقیقی حضور نزد پروردگار را می چشد و عقل اش غرق در معرفت خواهد شد.

حجت‌الاسلام وطن‌خواه با اشاره به هوشیاری و زیرکی امام راحل عنوان کرد: ایشان بر اثر بندگی خالصانه و‌ تقوایی که داشتند، به اذعان علما و‌ بزرگان از تجربه و زیرکی کم نظیری برخوردار بودند و از همه مسائل و امور کشور آگاه بودند؛ این آگاهی بر اثر تقرب به خداوند ایجاد می شود.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم اعمال و رفتار ترامپ را مصداق بارز بی عقلی دانست و یادآور شد: با توجه به کشتارهایی که در برخی مدارس آمریکا رخ داد، ترامپ تصمیم گرفت به معلمان نیز سلاح بدهد تا جلوی این حوادث گرفته شود؛ پشت پرده این تصمیم آن است که سلاح های آمریکایی به فروش برسد./841/پ۲۰۲/ی

نظر شما