شناسهٔ خبر: 24268660 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

مقصد ۴۴ میلیون تماس در ماه / کندی در پشتیبانی سامانه ۲۰۲۰ حل می‌شود؟

مدیر عامل مخابرات با اعلام فراهم شدن امکان برقراری تماس با سامانه ۲۰۲۰ در سراسر کشور گفت: ماهانه به صورت میانگین بیش از ۴۴ میلیون تماس با سامانه‌های پاسخگویی ما برقرار می‌شود.

صاحب‌خبر -

سیدمجید صدری با بیان اینکه امکان برقراری تماس با سامانه 2020 در کل کشور فراهم شد، اظهار کرد: از این پس مشتریان اینترنت پرسرعت هر استان با شماره‌گیری 2020 و از بیرون استان در سراسر کشور تنها با شماره‌گیری کد استان مورد نظر به همراه شماره 2020 می‌توانند از سامانه فروش و پشتیبانی اینترنت پرسرعت استفاده و بهره‌برداری کنند.

به گزارش تسنیم، با فراهم شدن این امکان و یکپارچه‌سازی سامانه فروش و پشتیبانی ADSL مخابرات، تمام مشترکان این اپراتور در جای جای کشور می‌توانند به دور از پیچیدگیهای سیستمی و تنها با شماره‌گیری 2020 از خدمات مورد نظرشان بهره‌مند شوند.

پروسه اتصال به اپراتورهای مرکز تماس 2020 نیز به این شکل است که براساس اظهارات صدری، اگر مشترک داخل استان تهران بخواهد از این خدمات استفاده کند، می‌تواند با شماره 2020 تماس بگیرد و اگر همین مشترک تهرانی بخواهد از این خدمات در اصفهان استفاده کند، باید 0312020 را شماره‌گیری کند.

طبیعی است که از این پس، در صورت خارج بودن از منطقه مخابراتی مربوطه نیز می‌توان با سامانه 2020 ارتباط برقرار کرد.

مدیر عامل مخابرات ایران با بیان اینکه هم‌اکنون سامانه 2020 به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی دو میلیون و 500 هزارتماس به صورت ماهیانه است، درباره ترافیک سامانه 2010 نیز گفت: سامانه 2010 سراسری برای مشتریان تجاری طراحی شده که پاسخگوی 15 هزار تماس در ماه است.
 
وی اشاره‌ای به سامانه پاسخگویی شرکت ارتباطات سیار ایران نیز داشت و ابراز کرد: سامانه 9990 این شرکت نیز به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به مسایل و موارد مطروحه مشتریان در بخش ارتباطات سیار است که هم‌اکنون به صورت میانگین در طی یک ماه پاسخگوی چهار میلیون و 500 هزار تماس است.

صدری با بیان اینکه سامانه پاسخگویی 118 به عنوان قدیمی‌ترین سامانه پاسخگویی شرکت مخابرات ایران ماهانه پاسخگوی 37 میلیون تماس از سوی شهروندان در سراسر کشور است، عنوان کرد: تمامی سامانه‌های پاسخگویی شرکت مخابرات ایران همواره رصد، پایش و بهینه‌سازی شده و در این راستا تدوین SLA و نحوه پاسخگویی، اصلاح سیستمها، گزارش‌گیری متمرکز و آموزش مستمر کارکنان به صورت پیوسته در حال انجام است.

با توجه به اینکه در رویکرد جدید مدیریتی این شرکت پاسخگویی، متمرکزسازی سیستمها، ارائه ارزیابیهای مبتنی بر SLA و در نهایت تمرکز و تجمیع تمام مراکز پاسخگویی مطرح است که قرار است در یک برنامه زمانبندی به اجرا درآید، لازم به ذکر است عمده گلایه‌ای که معمولا مشترکان سرویس اینترنت مخابرات از مرکز پشتیبانی این شرکت دارند، صف طولانی پاسخگویی به تماسها و عدم تخصص لازم از سمت اپراتورهای پاسخگوست که بعضا قادر به رفع مشکل مشترک نیستند.

برخلاف اینکه طی سالیان اخیر بارها از سوی مدیران این شرکت، رفع این موارد در دستور کار قرار داده شده اما با یک آزمون ساده می‌توان متوجه شد که راهکارها چندان موثر واقع نشده و چالشها همچنان در این سیستم وجود دارد.

رویکرد ارزیابیهای مبتنی بر SLA می‌تواند ضامن ارائه خدمات مطلوب و مبتنی بر کیفیت باشد که امید می‌رود در دور جدید مدیریتی این شرکت لحاظ شود.

نظر شما