شناسهٔ خبر: 24268659 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

شغلی که برای زنان آمریکایی پولساز می‌شود

گزارش ها نشان می دهد کسانی که در حوزه مراقبت های بهداشتی در منازل استخدام می شوند، بسیار بیشتر از تعداد کسانی است که در حوزه معدن استخدام شده و کار می کنند.

صاحب‌خبر -

بلومبرگ گزارش داد، خدمات مراقبت های بهداشتی در منازل پدیده ای است که به دوران زندگی فعلی ما مربوط می شود، اما بررسی تقاضای شغلی برای حوزه های اقتصادی مثل معدن یا خودرو، این نتیجه بدست می آید که شغل مراقبت های بهداشتی خانگی اتفاقی است که در سالهای دهه ۱۹۹۰ میلادی در آمریکا ایجاد شده درسالهای اخیر رونق بسیاری پیدا کرده است.

نمودارها و آمار  نشان می دهند که از اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی، رشد تعداد کارکنان در حوزه خدمات مراقبت های بهداشتی در منازل از رشد تعداد کارکنان حوزه معدن پیشی گرفته است.بنابراین امروزه بازار کار به سمت خدمات گرایش پیدا است.اگرچه میزان دستمزد پرداختی در بخش معدن بسیار بیشتر از مراقبت های بهداشتی خانگی است و حدود ۸۶ درصد کسانی که در حوزه معدن کار می کنند، مرد هستند،اما  در عوض، حدود ۸۷ درصد کارکنان مراقبتهای بهداشتی خانگی زن هستند. بنابراین با تغییر کردن وضعیت بازار کار و کاهش دستمزدها و حضور بیشتر زنان در بازار کار در سالها و دهه های اخیر، کسانی که در حوزه مراقبت های بهداشتی در منازل استخدام شدند، خیلی بیشتر از تعداد آنها در حوزه معدن بوده است

اداره آمار نیروی کار آمریکا در گزارشی نوشت:علاوه بر خدمات مراقبت های بهداشتی خانگی، دومین و سومین رتبه از نظر بیشترین استخدام نیروی کار تا سال ۲۰۲۲ میلادی، به طراحان سیستم های رایانه ای و مشاغل مرتبط با آن و نیز مدیریت و خدمات مشاوره فنی اختصاص خواهد یافت.

آمار ارائه شده از نظر سهم نیروی کار، نشان می دهد که از سال ۲۰۰۹ که بحران مالی جهانی شروع شد  این دو رسته شغلی به طور پیوسته افزایش استخدام را شاهد بودند.  این مشاغل، کارهای خوبی هستند که علاوه بر اینکه جامعه را سالم نگه می دارند، می توانند اقتصاد کشور را نیز خلاقانه و نوآورانه نگه دارند و شغل های بیشتری نیز تولید کنند.

اداره کار آمریکا پیش بینی کرده است که مراقبت های بهداشتی خانگی یکی از بخش های اشتغالزا با سریعترین رشد و دومین صنعت در اقتصاد آمریکا تبدیل شده است،به طوری که در اکتبر ســال ۱۹۹۴ تعداد ۵۷۶ هـزار و ۳۰۰ نفر در زمینه مراقبت های بهداشتی خانگی فعالیت می کردند و اداره آمار کار پیش بینی کرده بود که تا سال ۲۰۲۰ تعداد کسانی که به یان شغل روی بیاورند دو برابر آمارهای کنونی خواهد شد.

در ماه سپتامبر سال گذشته، تعداد کسانی که در آمریکا در بخش مراقبت های بهداشتی خانگی کار می کردند، ۳۳.۱ میلیون نفر بود.

با افزایش جمعیت که سالها پیش بر اثر تولدها رخ داده، این روند همچنان در حال افزایش است. اداره آمار کار آمریکا اعلام کرده است که تا سال ۲۰۲۲ میلادی، حدود ۹.۱ میلیون نفر در زمینه خدمات مراقبت های بهداشتی در منزل کار خواهند کرد که بیشترین رشد را در صنایع مختلف خدماتی این کشور تا آن زمان دارا خواهد بود.

این آمار بسیار بیشتر از آمار کسانی است که در حوزه خدمات اجتماعی به خانواده ها، خدمات آزمایشگاهی، بیمارستانی یا دیگر حوزه های مربوط به بهداشت و بهداری کار می کنند.

خبر آنلاین

نظر شما