شناسهٔ خبر: 24268532 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

همدان| ‌قیمت طلا در بازار رو به کاهش است

رئیس اتحادیه طلا و جواهر همدان با بیان اینکه ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده طلا موجب رکود در بازار گفت: در گذشته طلا به عنوان سرمایه و سبد خانوار قرار داشت و اکنون به عنوان کالا محسوب می‌شود و ضرر زیادی را به بازار طلا وارد کرده است.

صاحب‌خبر -
مهدی غلامی   با بیان اینکه 485 عضو در اتحادیه ما عضو وجود دارد که طلا، جواهر، ساعت، عینک و نقره و طلاساز زیر مجموعه اتحادیه طلا و جواهر قرار دارند اظهار داشت: دو الی سه سال است که همکاران ما مالیات خود را پرداخت می‌کنند و مشکل خاصی وجود نداشته است و در وصورت وجود اعتراض نیز مشکل مرتفع شده است و یا به هیئت‌های دادرسی مالیاتی ارسال شده است.

به گزارش نامه نیوز وی بیان کرد: مشکلی که باعث رکود بازار شده موضوع 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده طلا است که معمولا نام آن را مالیات بر مصرف گذاشته‌اند و خریدار باید آن را پرداخت کند و این سبب می‌شود که خریدار در زمان فروش طلا متضرر شود و همین موضوع باعث رکود بازار شده و خریداران معمولا طلا نمی‌خرند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر همدان با بیان اینکه پیش‌فروش سکه از سوی بانک مرکزی باعث افت قیمت طلا شده است گفت: با بالا رفتن قیمت دلار، قیمت طلا هم بالا رفت چراکه انس جهانی بر حسب دلار محاسبه می‌شود و چون قیمت دلار در کشور بالا بود قیمت طلا هم در بازار ایران بالا رفت.

طلا از سرمایه خانوار به کالا تبدیل شده است

غلامی عنوان کرد: در گذشته طلا به عنوان سرمایه و سبد خانوار قرار داشت و اکنون به عنوان کالا محسوب می‌شود و همکاران ما نیز به این 9 درصد اعتراض دارند و مطالبه می‌کنند که 9 درصد به 3 درصد اجرت ساخت تبدیل شود و بازار از رخوت و کسادی خارج شود.

وی گفت: امسال طی توافقنامه‌هایی که توسط خود مودیان که پر شده به میزان 8 درصد به مالیات سال گذشته آنها اضافه می‌شود که آن به تشخیص ممیز بستگی دارد و این مربوط به سال 95 بود و در سال 96 در کل نحوه دریافت و پرداخت مالیات فرق می‌کند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر همدان افزود: به طور کلی تمامی اصناف از نحوه پرداخت مالیات و میزان تعیین شده ناراضی هستند ولی معمولا دادرسی مالیاتی وجود دارد و می‌توانند اعتراض خود را اعلام کنند و نمایندگان با بررسی موضوع و اسناد و مدارک نسبت به تعدیل مالیات اقدام می‌کنند.


نظر شما