شناسهٔ خبر: 24268355 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مراسم بزرگداشت شهید عماد مغنیه در بغداد برگزار شد

بغداد- ایرنا- گروه دوستی عراق و لبنان مراسم بزرگداشت دهمین سالگرد شهادت حاج عماد مغنیه فرمانده حزب الله لبنان را در بغداد پایتخت عراق برگزار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بامداد شنبه ایرنا، در این مراسم جمعی از رهبران سیاسی و فرماندهان حشد الشعبی و خانواده شهید مغنیه و تعدادی از خانواده های شهدا همراه با اقشار مختلف مردم شرکت کردند.
همچنین در این مراسم در قالب سخنرانی های مختلف از قهرمانی ها، فداکاری ها، جهاد و ایثار شهید مغنیه قدردانی شد.
ابو مهدی المهندس معاون رئیس الحشد الشعبی نیز در این مراسم از جنبه های برجسته زندگی این شهید و تاثیرش بر همه عرصه های مقاومت اسلامی از جمله عراق سخن گفت.
المهندس افزود: شهید مغنیه خود یک مکتب جهادی بود و رزمندگانی به دست او تربیت شدند که با لبیک به فرمان مبارک جهاد مرجعیت دینی در چهار سال پیش به جنگ داعش رفتند.
معاون رئیس الحشد الشعبی گفت: مقاومت در عراق به مدد تعلیماتی که از شهید مغنیه و سردار قاسم سلیمانی دریافت کرده اند، پیروز شد. شهید مغنیه رزمندگان عراقی را از زمان آغاز عملیات جهادی همراهی کرد و در همه اقدامات الحشد الشعبی یادش با ما است و ما را همراهی می کند.
شیخ قیس الخزعلی دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق نیز از ویژگی های شهید مغنیه و نقش اساسی او در به وجود آوردن جنبش مقاومت اسلامی در عراق برای مقابله با اشغالگری های آمریکا سخن گفت.
سید جاسم الجزائری رهبر کتائب حزب الله همچنین گفت: شهید مغنیه با حضور فعال و مؤثر خود در میادین جنگ و شجاعتش در مبارزه با رژیم صهیونیستی و دشمنان اسلام همچون یک نماد بزرگ قهرمانی بود.
در این مراسم هدایا و نشانه های یادبودی به خانواده شهید مغنیه و تعدادی از خانواده شهدا تقدیم شد.
عماد مغنیه متولد سال 1962 بود که در 12 ژانویه 2018 در اثر انفجار خودروی بمب گذاری شده در شهرک کفرسوسه در دمشق پایتخت سوریه شهید شد. همچنین پسرش 'جهاد مغنیه' در ژانویه 2015 در حمله رژیم صهیونیستی به منطقه قنیطره به شهادت رسید.
شبد**380**1953** **1010

انتهای پیام /*

نظر شما