شناسهٔ خبر: 24268341 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

امام جمعه رشت:

مسئولان باید سبک زندگی اسلامی را سرلوحه خود قرار دهند

گروه اجتماعی: حجت الاسلام پوررضا تصریح کرد: مسئولان در جامعه اسلامی باید سبک زندگی اسلامی را سرلوحه خود قرار دهند و نسبت به تعالی معنوی، انسانی و اخلاقی افراد اهتمام بورزند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین پوررضا، امام جمعه موقت رشت روز گذشته، 4 اسفند در خطبه های نماز جمعه این شهر، با بیان اینکه سعادت و خوشبختی دنیوی با تاسی از تقوای الهی بعد از مرگ نیز ماندگار می شود، اظهار کرد: انسان به وسیله فطرت مرز بین حق و باطل را تشخیص می دهد لذا انبیای الهی این فطرت را یادآور می شوند.

وی با بیان اینکه پیامبران انسان را به صراط مستقیم هدایت می کنند، افزود: پیامبر اسلام(ص) پایبند به قانون الهی بود و سبک زندگی اسلامی را برای جامعه بشریت به ارمغان آورد و لذا الگوپذیری از این فرهنگ در جامعه اسلامی ضرورت دارد.

امام جمعه موقت رشت، پذیرش مسئولیت در جمهوری اسلامی ایران را براساس مسئولیت پذیری و پاسخگویی دانست؛ نه از روی اجبار و تصریح کرد: مسئولان در جامعه اسلامی باید سبک زندگی اسلامی را سرلوحه خود قرار دهند و نسبت به تعالی معنوی، انسانی و اخلاقی افراد اهتمام بورزند.

این کارشناس دینی، با اشاره به لزوم صیانت از بیت المال توسط مسئولان، گفت: اسلام عصاره سیره همه انبیای الهی است لذا جوانان و نوجوانان در مدرسه و دانشگاه باید با سبک زندگی دینی و اخلاقی آشنا شوند تا در صراط مستقیم قدم بردارند.

وی با اشاره به نامگذاری سال ها توسط مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: در آخرین روزهای سال «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» قرار داریم که رهبر انقلاب این نامگذاری را به عنوان راهبرد سال 96 برای مسئولان ترسیم نمودند و لذا وظیفه داریم برای تحقق این مهم تلاش کنیم.

حجت الاسلام پوررضا، آموزش و پرورش را یکی از مهمترین نهادهای نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و عنوان کرد: متاسفانه دشمن بیشترین نفوذ را در این نهاد داشته و در سال های اخیر شاهد تاثیرات آن هستیم.

رای مردم پشتوانه همه مسئولان نظام است

وی با بیان اینکه گیلان از عدم توسعه یافتگی مدیران میانی رنج می برد، اظهار کرد: متاسفانه گیلان نتوانسته در مسیر توسعه و پیشرفت حرکت مناسبی داشته باشد و لذا می طلبد که مدیران و مسئولان ما جهادی عمل کنند و برای توسعه استان و در نهایت کشور بکوشند. همچنین از استاندار می خواهیم از مدیران گزارش عملکرد بخواهد.

امام جمعه موقت رشت، با تصریح بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به معنای واقعی کلمه مردم سالار است، یادآور شد: برخی از روی دشمنی و غرض ورزی نظام اسلامی ما را دیکتاتوری می نامند؛ در صورتی که رای مردم پشتوانه همه مسئولان نظام است. امروز بسیاری از کشورهای به ظاهر متمدن غربی از جمله انگلیس هنوز پادشاهی دارند، اما حضور ملت ایران را در پای صندوق های رای نمی بینند.

این کارشناس دینی، از جوانان به ویژه دانشجویان خواست با مطالعه و تفکر نقشه های دشمن را نقش بر آب کنند و گفت: دشمن به وسیله نفوذ به دنبال از بین بردن خودباوری جوانان ماست لذا براساس فرمایش رهبر انقلاب، دانشگاه باید در راستای رفع نیازهای کشور حرکت کند و اساتید ارزشی در دانشگاه ها حضور موثر داشته باشند.

مسئولان باید سبک زندگی اسلامی را سرلوحه خود قرار دهند

وی با اشاره به جایگاه و نقش زن در فرهنگ اسلامی، تاکید کرد: زن در جوامع غربی تنها وسیله ای برای مردان خوشگذران و هوس باز بوده و نقش مادری خود را از دست داده است؛ در حالی که خانواده و در نهایت جامعه بدون نقش همسری و مادری دوام نمی آورد.

حجت الاسلام پوررضا، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بعد از چهار دهه در اوج عزت و اقتدار قرار دارد، خاطرنشان کرد: قدرت نظام دشمنان را به مقابله با ما وا داشته است و به هر ترفندی سعی در نابودی انقلاب و نظام دارند. امروز نیز دشمن سعی دارد با راه انداختن دعواهای فرقه ای شکست های خود را جبران کند.

حجت الاسلام پوررضا، راهپیمایی 22 بهمن را سند بلوغ مردم ایران دانست و یادآور شد: دشمن همواره سعی می کند مانع از افزایش قدرت جمهوری اسلامی ایران شود، اما این مردم همانگونه که شاه را بیرون انداختند، همه دشمنان را نابود می کنند لذا وظیفه مسئولان است که وقت را تلف نکنند و با کار و مدیریت جهادی به فکر رفع مشکلات کشور باشند.

نظر شما