شناسهٔ خبر: 24268281 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برپایی هفته حمایت از عفرین در کردستان عراق

اربیل – ایرنا-به منظور حمایت از مردم عفرین در شمال سوریه و محکومیت حمله نظامی ارتش ترکیه به این کشور هفته حمایت از عفرین در کردستان عراق اعلام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بامداد شنبه ایرنا ، براساس اعلام رسمی کمیته حمایت از عفرین در کردستان عراق از امروز هفته حمایت از شهر عفرین و محکوم کردن حملات ارتش ترکیه به این شهر در شمال سوریه با برپایی راهپیمایی اعتراضی در 8 شهر اقلیم کردستان عراق آغاز خواهد شد.
این کمیته تاکید کرد که تمامی مجوزهای لازم برای برپایی راهپیمایی در شهرهای اقلیم کردستان عراق از ارگانهای امنیتی دریافت شده است تا مشکلات قانونی برای شرکت کنندگان بوجود نیاید.
کمیته حمایت از عفرین در کردستان عراق تاکید کرد که تمامی اقشار مختلف جامعه از جمله سازمان ها، شخصیت های دینی، احزاب سیاسی و عامه مردم در این اعتراض ها حضور فعالی خواهند داشت.
این کمیته در تلاش است از طریق راهپیمایی و صدور بیانیه توجه افکار عمومی جهان را به نقض حاکمیت سیاسی سوریه از سوی دولت ترکیه جلب کند.
براساس برنامه از پیش تعیین شده روز شنبه راهپیمایی در شهرهای اربیل، سلیمانیه، حلبجه، کلار، سوران، رانیه، کویه و دربندیخان برگزار خواهد شد.
این تجمع ها برای یک هفته در اقلیم کردستان عراق ادامه خواهد داشت. بیش از یک ماه است که ارتش ترکیه تحت عنوان عملیات شاخه زیتون با نقض حاکمیت سیاسی سوریه به شهر عفرین در شمال شرقی این کشور حمله کرده است.
نیروهای کرد سوری به تازگی با ارتش سوریه برای دفاع مشترک از این شهر به توافق رسیدند به نحوی که در سه روز گذشته شمار زیادی از نیروهای مردمی برای دفاع از این شهر وارد منطقه شده و در نقاط مرزی با ترکیه مستقر شدند.
شبد**خاورم**351**4**1010

انتهای پیام /*

نظر شما