شناسهٔ خبر: 24268210 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

خبرچین/ مروری بر مهم‌ترین اخبار دیروز

جابه‌جایی مرزهای خرید و فروش تسلیحات در چهارشنبه آخر سال!

داعش و درگیری‌های خیابان پاسداران و همه این ماجراها را فراموش کنید، حواستان به چهارشنبه آخر سال باشد که هنوز اسفند از راه نرسیده، قربانی گرفته است. خبر رسیده که 55میلیون ترقه با انواع و اقسام توانایی‌ها هم کشف شده. یعنی فقط همین یک محموله، نیاز کل جوانان و نوجوانان را پاسخ می‌دهد و به هرکسی یک ترقه آبشاری و پیازی خواهد رسید!

صاحب‌خبر -

الواح هخامنشی ایران در همه این 2500 سالی که عمر کرده‌اند، این همه سوءاستفاده را یکجا ندیده بودند. یک روز برمی‌گردند ایران برای استفاده داخلی، یک بار دیگر می‌روند آمریکا برای فروخته شدن و بالا کشیده شدن برای استفاده خارجی. حالا که دادگاه عالی آمریکا حکم داده نباید این الواح را فروخت، باز دوباره موضوع بازگشت آنها به ایران داغ شد و باید دید بالاخره این الواح به کشور بازمی‌گردند یا هنوز در دست آمریکایی‌ها باقی می‌مانند؟

معمولا در ایران پس از یک حادثه هوایی، به‌جای برخورد با مدیرانی که قصوری در کارشان داشته‌اند، می‌روند، با آن شیء برخورد می‌کنند. مثلا پس از سقوط توپولف‌ها، سریعا پرواز توپولوف ممنوع شد و حالا پس از سقوط هواپیمای تهران – یاسوج، پرواز هواپیماهای ATR آسمان تا اطلاع ثانوی ممنوع شد. خب چرا کسی پاسخ به این سوال نمی‌دهد که اگر این هواپیماها اینقدر مشکل داشته که حالا پروازهایش لغو می‌شود، چرا قبلا مجوز پروازش صادر می‌شده و به‌راحتی این‌سو و آن‌سو می‌رفتند؟

و خبر آخر هم این‌که برخی سازمان‌ها و نهادها طرحی را به اجرا گذاشته‌اند که براساس آن به‌جای عیدی، به مناطق زلزله‌زده غرب کشور کمک می‌شود. خوب است همه شرکت‌های دولتی و شبه‌دولتی و خصوصی با اجرای این طرح، به‌جای سررسیدهای رنگارنگی که به درد هیچ‌کس نمی‌خورد، کانکسی به زلزله‌زده‌ها اعطا کنند تا در هوای سرد کوهستانی، مجبور نباشند همچنان در چادر زندگی کنند.

نظر شما