شناسهٔ خبر: 24267991 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بيانيه وزارت امور خارجه آمريکا درباره انتقال سفارت اين کشور به قدس

خبرگزاری صداوسیما

صاحب‌خبر -

 به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ؛ وزارت امور خارجه آمريکا با انتشار بيانيه اي از انتقال سفارت اين کشور به قدس اشغالي در ماه مه خبر داد.
وزارت خارجه آمريکا در بيانيه اي که در تارنماي اين وزارتخانه قرار گرفت اعلام کرد:
آمريکا در نظر دارد سفارت جديد خود در اورشليم( قدس) را افتتاح کند. اين افتتاح با هفتادمين سالگرد تاسيس اسرائيل همزمان خواهد شد. سفارتخانه آمريکا در ابتداي کار در منطقه آرنونا (Arnona) و ساختماني مدرن مستقر مي شود که در حال حاضر کارهاي کنسولي مرتبط با کنسولگري آمريکا در قدس در آن انجام مي گيرد.
کارهاي کنسولي از جمله صدور و خدمات رواديد براي شهروندان آمريکايي بي هيچ اخلالي همچنان در ساختمان آرنونا که بخشي از سفارت خواهد بود، ادامه خواهد داشت. سرکنسولگري نيز ماموريت جداگانه خود را بدون هيچ تغييري در ماموريتي محوله، از منطقه تاريخي آرگون رود (Agron Road) انجام خواهد داد.
در ابتداي کار، سفارتخانه موقت در آرنونا شامل فضاي دفتري براي سفير و شمار اندکي از کارکنان خواهد بود. تا پايان سال آينده، هدف ما افتتاح سفارت جديد در کنار مجتمع آرنونا است که فضاي بيشتري را در اختيار سفير و تيم وي قرار مي دهد.
همچنين کار جستجو براي يافتن منطقه اي براي احداث سفارتخانه دائم نيز شروع مي شود که طراحي و ساخت آن کاري بلند مدت خواهد بود.
ما از اينکه اين گام تاريخي را برمي داريم خرسنديم و در انتظار ماه مه و روز افتتاح خواهيم نشست.

نظر شما