شناسهٔ خبر: 24267830 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ابتکار | لینک خبر

نزاع نفتی لبنان و رژیم صهیونیستی

صاحب‌خبر - نزاع بین لبنان و رژیم صهیونیستی بر سر محدوده مرزهای آبی و منابع نفتی، همچنان ادامه دارد. در این میان تلاش های چندباره مقام های آمریکایی در فشار به لبنان برای صرفنظر کردن از حق خود در برابر صهیونیست ها نتیجه بخش نبوده است.
به گزارش ایرنا، نزاع نفتی و گازی بین لبنان و رژیم صهیونیستی پس از آن آغاز شد که کمتر از یک ماه پیش «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد که بلوک نهم نفت و گاز لبنان نه به این کشور که به رژیم صهیونیستی تعلق دارد.
ادعای لیبرمن گرچه واکنش های تند مقام های لبنانی را در پی داشت و آنها بر حق این کشور در بهره برداری از منابع خود تاکید کردند اما با توجه به سابقه تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی به تمامیت لبنان، این نگرانی ایجاد شد که صهیونیست ها طمع ورزی خود را عملی کنند.
نزاع بر سر محدوده مرزهای دریایی در حالی است که همزمان بحث بر سر ساخت دیوار حائل از سوی رژیم صهیونیستی در مرز با لبنان نیز بر شدت اختلاف های دو طرف افزوده است. لبنان می گوید بین دو طرف بر سر 13 نقطه مرزی اختلاف نظر وجود دارد و به دلیل تعیین نشدن محدوده مرزها، رژیم صهیونیستی نباید دست به ساخت و ساز در این منطقه بزند.

برچسب‌ها:

نظر شما