شناسهٔ خبر: 24267735 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

حذف کپى کارت ملى و شناسنامه
 براى انجام امور ادارى

پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور: سخنگوی وزارت کشور از حذف کپی کارت ملی و شناسنامه برای ارائه خدمات به مردم در دستگاههاى دولتی در ٣ استان سمنان، قم و خوزستان خبر داد. «سید‌سلمان سامانی»، سخنگوی وزارت کشور، از حذف کپی کارت ملی و شناسنامه برای ارائه خدمات به مردم در دستگاه‌هاى دولتی در ٣ استان سمنان، قم و خوزستان خبرداد و گفت: این پروژه با محوریت وزارت کشور در این ٣ استان‌ به صورت پایلوت در حال اجرا است و با توجه به دریافت بازخورد از اجرای موفق این طرح، انشاء‌الله اجراى آن در سراسر کشور و تمامی‌دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها و... به مرور به اجرا گذاشته خواهد شد. وى در ادامه افزود: با اجرای این پروژه علاوه بر سهولت در خدمت رسانی به مردم صرفه جویی قابل توجهی در زمینه حفظ محیط زیست و مشخصا استفاده از کاغذ انجام می‌شود. سخنگوى وزارت کشور تصریح کرد: همانگونه که مطلع هستید سالیانه میلیونها برگ فتوکپی از شناسنامه و کارت ملی از مردم دریافت می‌گردد که هم تهیه این‌ها و هم نگهداری و امحای شان هزینه‌هاى زیادى دارد که با اجراى این طرح و با استعلام برخط هویت خدمت گیرندگان هزینه‌هاى مردم و دستگاه‌ها به شدت کاهش پیدا می‌کنند. سامانى با بیان اینکه اهتمام مرکز توسعه دولت الکترونیک وزارت کشور و سازمان ثبت احوال اجراى طرح‌هاى کاربردى در جهت کاهش هزینه‌هاى مردم است، اضافه کرد: این مزایا در کنار فواید زیست محیطی ناشی از کاهش مصرف کاغذ  پروژه را از اهمیت بالایی برخوردار می‌کند. وى یادآور شد: هم اکنون تمامی‌ دستگاه دولتی بانک و برخی نهادهای عمومی‌ و خصوصی به صورت برخط امکان احراز هویت خدمت گیرنده را از پایگاه ثبت‌احوال دارند و اغلب آنان هم اکنون از این سرویس استفاده می‌کنند به گونه‌ای که در حال حاضر این خدمت در بیش‌از ۲۰۰ هزار نقطه برقرار بوده و بر‌‌اساس نیاز قابل تعمیم به تمامی‌دستگاه‌ها‌‌، مناطق و استانها‌ی متقاضی می‌باشد.

درباره پرونده سیدامامی ‌ابهاماتی وجود دارد

خبر آنلاین‌: دستیار رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی اظهار کرد: امیدواریم هرچه زودتر ابهامات درباره مرگ و پرونده کاووس سیدامامی‌ رفع و مستندات لازم ارائه شود.شهیندخت مولاوردی در حاشیه نشست اخیر عیات دولت، در پاسخ به سوال که به سکوت دولت درباره پرونده سیدامامی‌اشاره داشت و می‌‌پرسید چرا دولتی که منشور حقوق شهروندی را تصویب کرده، در این زمینه سکوت اختیار کرده است؟، اندکی مکث کرد و در حالی که به مسیر خود ادامه می‎داد، گفت: در این باره ابهاماتی وجود دارد. امیدواریم هرچه زودتر این ابهامات رفع و این اتفاق بیفتد؛ یعنی مستندات لازم ارائه شود. او در پاسخ به این سوال که آیا مستند صداوسیما راجع به جاسوسی کاووس سیدامامی‌را دیدید و به نظرتان برای مردم جاسوسی او محرز شد؟ به خبرآنلاین گفت: وقتی موضوعی به این مهمی‌مطرح می‌شود، باید افکارعمومی‌اقناع شود. بهتر بود صداوسیما مستنداتی دال بر جاسوسی وی را منتشر می‎کرد نه حواشی دیگر را؛ اما صداوسیماست دیگر، چه بگویم؟!

درباره رفع حصر قول‌هایی داده شده است

ایلنا‌: عضو فراکسیون امید نامه اخیر احمدی‌نژاد را فرار رو به جلوی او دانست و گفت: مردم او را خوب می‌شناسند و فریب کارهایش را نمی‌خورند.قاسم میرزایی نیکو در حاشیه مراسم ترحیم احترام‌السادات نواب صفوی مادر زهرا رهنورد در مورد اظهارات اخیر غلامرضا حیدری نماینده مردم تهران مبنی بر اینکه رفع حصر تا عید صورت می‌گیرد، گفت: از سوی برخی مسئولان قول‌هایی به ما داده شده و بخشی از فضا هم باز شده است.نماینده مردم دماوند با اشاره به برگزاری این مراسم ترحیم گفت: مراسم امروز نیز با درایت و عقلانیت تشکیل شده و هیچ اتفاقی هم نیافتاده و نخواهد افتاد و امیدوارم شاهد بهبود فضا باشیم.عضو کمیسیون شوراها در مورد نامه اخیر احمدی‌نژاد به رهبر معظم انقلاب نیز اظهار کرد: احمدی‌نژاد در حال فرار رو به جلو است.  به طور مثال عامل حصر خود احمدی نژاد بوده و اکنون می‌خواهد زیر بار آن نرد و برای این کار دم از آزادی می‌زند. چرا آن موقع این حرف‌ها را نمی‌زد و چرا در مورد هزار و یک اتفاق دیگر سکوت کرد؟ مردم او را خوب می‌شناسند و فریب کارهایش را نمی‌خورند.

نماز جمعه جایگاه بیان واقعیت‌ها، ضرورت‌ها 
و نیازهای مسلمانان است

ایسنا: یک فعال سیاسی پیشنهاد داد تا از خطیبان جمعه‌ای که روش اعتدالی دارند برای ایراد خطبه استفاده شود.جلال جلالی‌زاده در ارزیابی اقامه نماز جمعه هفته گذشته تهران توسط  حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد، اظهار کرد: آقای ابوترابی‌فرد اظهار کردند که اهل علم و دانشگاه و علاقه‌مند به حوزه و دانشگاه هستند. این اظهارنظر رویکرد ایشان را نسبت به خطبه‌های نماز جمعه نشان می‌دهد. وی در ادامه افزود: نماز جمعه جایگاه بیان واقعیت‌ها، ضرورت‌ها و نیازهای مسلمانان و نه اشاعه خرافات، بدعت و تحریک دیگران است. به نظر من ابوترابی‌فرد با توجه به پیشینه‌اش مثل حضور در مجلس شورای اسلامی، زمینه خوبی برای احیای جایگاه نماز جمعه دارد و می‌تواند این جایگاه را به جای اصلی خود بازگرداند. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه اگر ابوترابی‌فرد همین روند را ادامه دهد شاید افراد بیشتری در نماز جمعه حضور یابند، گفت: ارزیابی من این است که وی خطبه‌های خوبی ایراد کرد البته باید ببینیم در ادامه ایشان چگونه در نماز جمعه‌ها حضور یافته و چه مطالبی را بیان می‌کنند. در برخی مواقع افرادی که در نقش خطیب نماز جمعه حاضر می‌شدند، افراد تندرویی از سوی جامعه شناخته می‌شدند که نه تنها نماز جمعه آنها جاذبه نداشته، بلکه دافعه هم داشته و هر روز نماز جمعه‌ها خلوت‌تر می‌شد.این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی‌ همچنین با اشاره به اینکه باید خطیبان جمعه که روش اعتدالی دارند جایگزین افراد رادیکال شوند، تصریح کرد: ابوترابی‌فرد با رویکردی که دارد می‌تواند نماز جمعه که جایگاه مخصوص یک جناح شده بود را به جایگاه اصلی خود باز گرداند.

نظر شما