شناسهٔ خبر: 24267324 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

آژير

صاحب‌خبر -

دستگیری سارقان لوازم داخل خودرو با شلیک پلیس
میزان| دو سارق لوازم خودرو در جریان تعقیب و گریز و شلیک ماموران دستگیر شدند. ساعت 2:30 بامداد پنجشنبه ماموران گشت کلانتری گلبرگ حین گشتزنی در خیابان ۱۲۰تهرانپارس به دو سرنشین خودرو مزدا ۳ سفیدرنگ مشکوک شدند. در بررسی پلاک خودرو مشخص شد كه این خودرو چند روز قبل سرقت شده است. بلافاصله ماموران به راننده خودرو دستور ایست دادند، اما راننده بدون توجه به دستور پلیس متواری شد.
در جریان تعقیب‌وگریز، راننده به سمت میدان امام‌حسین فرار کرد که ماموران پلیس برای متوقف‌کردن خودرو مجبور به استفاده از سلاح شدند. افسر پلیس با رعایت قانون بکارگیری سلاح اقدام به شلیک تیر هوایی کرد اما راننده همچنان به فرار خود ادامه داد.
سرانجام مامور کلانتری با رعایت قانون اقدام به شلیک به سمت خودرو کرد و لاستیک‌ها و سپر خودرو را هدف قرار داد. پس از تیراندازی مامور پلیس، خودرو کنترل خود را از دست داد و با درخت برخورد کرد.
ماموران گشت پلیس بلافاصله راننده را دستگیر كردند و سرنشین دیگر خودرو با فرار از محل به داخل یک ساختمان نیمه‌کاره در خیابان چمن فرار کرد؛ ماموران وارد ساختمان شده و متهم را دستگیر کردند.
متهمان در کلانتری به سرقت لوازم خودرو اعتراف كرده و مدعی شدند كه با استفاده از خودرو مزدا ۳ سرقتی در شرق تهران پرسه زده و اقدام به سرقت لوازم داخل خودرو می‌کردند.

کشف بی‌سابقه‌ترین مواد محترقه در پایتخت
شهروند| بیش از ۵۵‌میلیون ترقه پیازی و آبشار در جنوب پایتخت کشف شد. چندی قبل ماموران پلیس امنیت تهران در جریان تولید و ورود محموله بزرگ مواد محترقه در جنوب تهران قرار گرفتند. با بررسی‌های پلیسی مشخص شد فردی در روستای خانلق فشافویه مشغول تهیه این مواد برای روزهای پایانی ‌سال است.
سرانجام ساعت ۱۶ روز پنجشنبه ماموران پلیس موفق شدند متهم را سوار یک دستگاه وانت پیکان شناسایی و دستگیر کنند. در بررسی خودرو متهم ۲۴‌میلیون و ۷۵۰‌هزار ترقه پیازی کشف شد.متهم در بازجویی‌های اولیه با اعلام این‌که مواد محترقه را برای روزهای پایانی‌ سال و فروش در تهران آماده می‌کرد، مدعی شد در دو انبار کار تهیه مواد محترقه را انجام می‌داد.ماموران با هماهنگی قضائی دو انبار متهم را در منطقه کهریزک شناسایی کردند. در بازرسی از این انبارها ۳۰‌میلیون ترقه پیازی کشف شد. همچنین ۱۰‌هزار و ۹۶۰ ترقه آبشار نیز در این محل کشف و ضبط شد. همچنین در بازرسی تخصصی ۴۰‌هزار دوک ترقه آبشار،۶۰۰کیلوگرم پودر آلومینیوم، ۴‌هزار و ۸۰۰ کیلوگرم زغال چینی قاچاق،۹  دستگاه بسته‌بندی ترقه پیازی، یک دستگاه الک، یک دستگاه آسیاب و یک دستگاه مخلوط‌کن صنعتی کشف و ضبط شد.

تولد نوزاد بازفتی در آمبولانس اورژانس ۱۱۵
شهروند| نوزاد دختر بازفتی در آمبولانس اورژانس ۱۱۵ متولد شد. رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: در تماس تلفنی ساعت 6 صبح جمعه با مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ مبنی بر این‌که مادر باردار ۲۷ساله اهل گزستان بازفت شهرستان کوهرنگ دچار درد زایمان شده، بلافاصله یک دستگاه آمبولانس اورژانس ۱۱۵ به همراه دو کارشناس فوریت‌های پزشکی به محل اعزام شد. کارشناسان فوریت‌های پزشکی اورژانس ۱۱۵ پس از رسیدن به محل اقدامات درمانی مناسب را برای مادر ۲۷ ساله انجام داده و بیمار را به داخل آمبولانس منتقل کردند. در میانه راه درد بیمار تشدید و پس از اقدامات حمایتی برای مادر باردار، نوزاد دختر در آمبولانس متولد شد.رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی چهارمحال‌و‌بختیاری افزود: پس از خشک و گرم‌کردن و کلامپ بند ناف، نوزاد و مادر به مرکز درمانی چمن گلی مرکز بخش بازفت منتقل شدند.

14فوتی و مصدوم بر اثر واژگونی اتوبوس در آباده
شهروند| واژگونی یک اتوبوس در محور شورجستان شهرستان آباده دو فوتی و 12 مصدوم بر جا گذاشت.این حادثه ساعت 3:38 صبح روز 4 اسفندماه رخ داد و طی گزارشی به مرکز پیام اورژانس شهرستان آباده، سریعا سه دستگاه آمبولانس 115 به محل حادثه اعزام شد.
پس از رسیدن تکنيسین درمانی اورژانس به محل وقوع حادثه دو مسافر جان خود را از دست دادند و 12 مصدوم به بیمارستان امام‌خمینی(ره) شهرستان آباده اعزام می‌شوند. پس از انجام معاینات اولیه 8 مصدوم به‌ صورت سرپایی در بیمارستان مداوا و تنها 4 نفر بستری شده‌اند. علت وقوع این حادثه انحراف به چپ اتوبوس اعلام شده است.

نظر شما