شناسهٔ خبر: 24267312 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

خبری از جلسات سران قوا با شمخانی
رفع حصر تا عید صورت می‌گیرد

ایلنا | عضو کمیته رفع حصر فراکسیون امید اعلام کرد که استنباطش از مذاکرات صورت‌گرفته این است که ان‌شاءالله تا عید رفع حصر صورت می‌گیرد.
غلامرضا حیدری نماینده مردم تهران و عضو کمیته رفع حصر فراکسیون امید، در توییتر خود نوشت:  طبق آخرین جلسات و مذاکراتی که با سران محترم قوا و آقای شمخانی داشته‌ایم، استنباط ما این بوده است که گشایش برای ملاقات‌های محصورین ایجاد و ان‌شاءالله تا عید رفع حصر صورت می‌گیرد.

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی: با مجریان حوادث خیابان پاسداران برخورد قاطع می‌کنیم
ایلنا| همچنین دبیر شورای‌عالی امنیت ملی با اشاره به اغتشاش چند روز اخیر در خیابان گلستان هفتم گفت: جمهوری اسلامی با بانیان این اغتشاش‌ها برخورد قاطع خواهد کرد. دریابان علی شمخانی در حاشیه مراسم تشییع دو مامور نیروی انتظامی و یک سرباز وظیفه که در درگیری خیابان پاسداران به شهادت رسیدند، گفت: جمهوری اسلامی با بانیان، طراحان، عناصر پشت پرده و عناصر مجری ناآرامی‌های اخیر برخورد قاطع خواهد کرد و ریشه این نوع فتنه‌ها را خواهد خشکاند.

شرایط د ریافت سود از سپرده‌های قوای سه‌گانه
ایسنا| سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۷، گفت که براساس مصوبه مجلس دستگاه‌ها و قوای سه‌گانه امکان دریافت سود از سپرده‌های خود را ندارند، مگر این‌که اذن رهبری داشته باشند. علی اصغر یوسف‌نژاد با اشاره به مصوبه مجلس در مورد ممنوعیت دریافت سود از سپرده‌های قوای سه‌گانه و انتقاد برخی نمایندگان به این مصوبه گفت: در مصوبه اولیه کمیسیون تلفیق ممنوعیت دریافت سود از سپرده‌های قوا پیش‌بینی شده بود اما بعد از طرح این بحث در صحن علنی دستگاه‌های دارای اذن رهبری از شمول آن مستثنی شدند. او افزود: در مصوبه مجلس پیش‌بینی شده که دستگاه‌های ذیل ماده ۲۹ قانون برنامه ششم و ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری که شامل همه دستگاه‌ها اعم از سه قوه، نهادهای عمومی غیردولتی و دانشگاه‌ها می‌شود، اولا از این به بعد نتوانند از سپرده‌های خود سود دریافت کنند، دوما این‌که اگر براساس قانون یا اساسنامه‌شان سود می‌گیرند، مثل بیمه مرکزی یا صندوق نوآوری این پول به حساب خزانه برود و مجددا به خودشان بازگردد. او با بیان این‌که این مصوبه نوعی شفاف‌سازی انضباط بودجه‌ای و پاسخگویی دستگاه‌هاست، گفت: کمیسیون تلفیق در مصوبه خود این حکم کلی را برای همه دستگاه‌ها و نه فقط قوه‌قضائیه قرار داد اما در صحن علنی مجلس یکی از نمایندگان اخطار قانون اساسی داد و مجلس هم به آن رأی داد. بر این اساس دستگاه‌هایی با اذن رهبری از این مصوبه مستثنی شدند. یوسف‌نژاد در پایان در پاسخ به این سوال که آیا قوه‌قضائیه مشمول ممنوعیت دریافت سود از سپرده خود می‌شود؟ گفت:  اگر قوه‌قضائیه اذن رهبری را داشته باشد، مشمول این مصوبه نمی‌شود و در غیر این صورت اگر اذن رهبری نداشته باشد، امکان دریافت سود از سپرده‌های خود را نخواهد داشت.

نظر شما