شناسهٔ خبر: 24267302 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس:

پیش‌نویس تعیین وظایف نهادها در اجرای سند تحول آموزش و پرورش تهیه شد

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه هنوز زیر نظام‌های منابع مالی و منابع انسانی سند تحول تصویب نشده است، گفت: پیش نویس اولیه وظایف هر نهاد در خصوص اجرای سند تحول آموزش و پرورش تهیه شد.

صاحب‌خبر -

مجید رعنایی معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در خصوص «اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش»، اظهار داشت: آموزش و پرورش به تنهایی قادر به اجرای سند تحول نیست.

وی ادامه داد: لازم است برنامه زیر نظام‌های سند تحول دقیقاً تصویب شود؛ البته در حال حاضر چهار زیر نظام تصویب شده است و باید وظایف دستگاه‌های مختلف در خصوص اجرای سند تحول مشخص شود.

معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش افزود: زیر نظام برنامه درسی، راهبری و مدیریت، پژوهش و ارزشیابی و زیر نظام فضا و تجهیزات مشخص شده و برنامه ارائه شده است؛ در نتیجه برای اجرایی شدن برنامه‌ها باید ببینیم کدام دستگاه اجرایی در عملیاتی کردن سند تحول کمک کند.

رعنایی با بیان اینکه هنوز زیر نظام‌های منابع مالی و منابع انسانی تصویب نشده است، تصریح کرد: بررسی این دو زیر نظام در دستور کار قرار دارد.

وی بیان داشت: وقتی همه این زیر نظام‌ها تصویب شد،‌ می‌توانیم برنامه جامعی ارائه کنیم و به سازمان‌های مختلف اعلام کنیم که در ذیل این زیر نظام‌ها باید چه نقشی داشته باشند و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز وظایف هریک از دستگاه‌ها را مشخص کند.

معاون دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: کاری در وزارت آموزش و پرورش دنبال می‌شود و با توجه به مشخص شدن چهار زیر نظام، پیش نویس اولیه‌ای‌ آماده شده است  تا وظایف هر وزارتخانه و دستگاه در خصوص اجرای سند تحول اعلام شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما