شناسهٔ خبر: 24267267 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

33 سال پیش در چنین روزی

طومار 45 متری مردم تهران در حمایت از مبارزه با فساد

هزاران نفر از مردم تهران طوماری را به طول 45 متر مبنی بر حمایت از اقدامات اخیر دادستان عمومی تهران و کمیته های انقلاب اسلامی در تعطیل نمودن بوتیک های مبتذل در سطح تهران امضا کردند و بار دیگر انزجار خود را از عاملین این مراکز اعلام داشتند.

صاحب‌خبر -

رخدادهای 5 اسفند 63

چکیده:

  • مجلس به کلیات لایحه بودجه سال 64 رای موافق داد.

 

  • هزاران نفر از مردم تهران با امضای طوماری از تعطیل کردن مراکز فساد حمایت کردند.

 

  • دیپلمات های جهان سوم فاش کردند گزارش منتشر شده توسط سازمان ملل متن اصلی نیست.

 

  • ایران خواستار توقف فوری شکنجه اسرای ایرانی با یک تلاش بین الملی شد.

 

  • کارگران برای خرید کارخانجات اعلام آمادگی کردند.

 

رای مجلس به کلیات لایحه بودجه 64

صبح امروز پنجمین جلسه مجلس شورای اسلامی برای بررسی کلیات لایحه بودجه سال 64 کشور به ریاست آیت الله هاشمی رفسنجانی تشکیل شد.

در این جلسه  وزرای کشور، صنایع سنگین، کشاورزی، امور اقتصاد و دارایی و راه و ترابری و رئییس کل بانک مرکزی، معاون پارلمانی وزیر بهداری، امراللهی رئیس سازمان انرژی اتمی از کلیات لایحه بودجه دفاع کردند و به سئوالات مخالفین پاسخ دادند. بر اساس این گزارش در نشست امروز مجلس شورای اسلامی و با حضور 192 تن از نمایندگان کلیات لایحه بودجه سال آینده کشور پس از پنج روز بحث و بررسی نمایندگان و توضیحات موافقین و مخالفیان و پاسخ های نخست وزیر و وزرا و مقامات اجرایی کشور به رای گذاشته شد که مورد تصویب قرار گرفت.(1)

 

طومار 45 متری مردم تهران در حمایت از مبارزه با فساد

هزاران نفر از مردم تهران طوماری را به طول 45 متر مبنی بر حمایت از اقدامات اخیر دادستان عمومی تهران و کمیته های انقلاب اسلامی در تعطیل نمودن بوتیک های مبتذل در سطح تهران امضا کردند و بار دیگر انزجار خود را از عاملین این مراکز اعلام داشتند.

در بخشی از متن این طومار که به امضای چندین هزار نفر از مردم مسلمان تهران رسیده خطاب به دادستان عمومی تهران آمده است: حال که کمیته انقلاب اسلامی مترصد جلوگیری از اینگونه مفسده هاست با پشتیبانی از جرکت اخیر آن (بستن بوتیک های مبتذل) به اطلاع می رسانیم که امت حزب الله پشت سر شما و به دفاع از اقدامات مثبت و اسلامی شما ایستاده اند و با خاطیان با جدیت برخورد خواهند کرد. حال که موقعیت کاملا حیاتی است بر شما است که جلوی حرکت های این مفسده جویان و شرق و غرب زدگان را گرفته و با شدت عمل برخورد نمائید.(2)

 

افشاگری دیپلمات ها در مورد گزارش سازمان ملل

گزارش هیئت اعزامی دبیر کل سازمان ملل به اردوگاه های اسرای عراق و ایران که پنج شنبه شب در نیویورک منتشر شد زیر فشار سیاسی شدید آمریکا، صلیب سرخ و جناح مرتجع به سود رژیم عراق تغییر یافته ولی با توجه به حجم وسیع و کاملا آشکار بدرفتاری عمال بعثی با اسرای ایرانی در همین لحن تعدیل شده نیز موارد زیادی در خصوص اثبات جنایات رژیم بغداد وجود دارد.

بر اساس گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی دیپلمات های کشورهای جهان سوم در نیویورک گفتند که اعضای هیئت پس از تهیه گزارش اولیه خود و اعلام آمادگی برای انتشار آن با فشارهای زیادی جهت ایجاد تغییر در متن گزارش و تعدیل آن به سود عراق رو به رو شدند. که این فشار و مقاومت اعضای هیئت در برابر آن به تاخیری چهار هفته ای در انتشار گزارش منجر شد و سرانجام با تغییرات در متن گزارش و نسبت دادن برخی نقض قوانین به ایران منتشر شد.

بر اساس این گزارش در پی انتشار گزارش هیئت سازمان ملل درباره اسرای جنگی ایران و عراق، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیشب با صدور اطلاعیه ای بر اعلام صریح وجود شکنجه علیه اسرای ایرانی در گزارش هیئت اشاره کرد و  ضرورت یک تلاش فوری از سوی جامعه بین المللی جهت توقف این اعمال ضد بشری را مورد تاکید قرار داد.

در این اطلاعیه تصریح شده است: اینک که تخلف عراق درخصوص نقض کنوانسیون ژنو بیش از هر زمان دیگری به اثبات رسیده است این سئوال برای جامعه بین المللی بیش از پیش مطرح است که آیا هیچ گونه ابزار حقوق بین المللی برای جلوگیری از این تخلفات و تجاوزات وجود دارد یا خیر؟(3)

 

فروش کارخانجات به کارگران

ستاد برگزاری گردهمایی سراسری کارگران خانه کارگر با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد گردهمایی کارگران پیرامون فروش سهام صنایع در هفته آینده در استادیوم 12 هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی برگزار می شود.

بر اساس این گزارش در این سمینار قرار است در مورد پیشنهاد خرید کارخانجات توسط کارگران تصمیم گیری شود. شوراهای اسلامی کارخانجات منطقه شهرری نیز از سخنان مهندس موسوی نخست وزیر مبنی بر فروش کارخانجات به کارگران قدردانی و پشتیبانی کرد.(4)

منابع:

1- اطلاعات، 5 اسفند 63، ص 2 و 15
2- جمهوری اسلامی، 5 اسفند 63، ص 4
3- اطلاعات، 5 اسفند 63، ص2 و 3
4- کیهان، 5 اسفند 63، ص 2

انتهای متن/

نظر شما