شناسهٔ خبر: 24267253 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

خبرنامه

صاحب‌خبر -

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر از برنامه‎های‌ سال جدید خبر داد: گسترش عمومی برنامه‌های آموزشی هلال
شهروند| دبیرکل جمعیت هلال‌احمر در تشریح بخش برنامه‌های ‌سال پیش‌رو در جمعیت هلال‌احمر با بیان این‌که در‌ سال آینده مردم شاهد پخش گسترده محصولات آموزشی در رابطه با مدیریت بحران خواهند بود، بیان کرد: آموزش مردم بهترین راه آمادگی در برابر حوادث و بلایاست. محمود محمدی‌نسب در حاشیه برگزاری مانور بزرگ منطقه‌‌ای امدادونجات در ورامین گفت: اگر 10 راه برای مقابله با بحران وجود داشته باشد، 9 مورد آن مربوط به آموزش است؛ در کشورهای پیشرفته مدیریت واقعی بحران از طریق آموزش مردم محقق می‌شود. وی اضافه کرد: جمعیت هلال‌احمر نیز در همین راستا آموزش عمومی و مردمی را مهمترین راهبرد خود در‌ سال آینده می‌داند و بنابراین مردم شاهد پخش گسترده محصولات آموزشی از رسانه‌های رسمی و شبکه‌‌های اجتماعی در ‌سال آینده خواهند بود. دبیرکل جمعیت هلال‌احمر موضوع زلزله در تهران را مورد اشاره قرار داد و گفت: اگرچه مدیریت بحران در تهران برعهده شهرداری است اما واقعیت این است که نه شهرداری و نه هیچ دستگاه دیگری به تنهایی نمی‌تواند بحران زلزله را در تهران جوابگو باشد؛ اگر مردم پای کار نیایند، اقدامات این دستگاه‌ها به جایی نمی‌رسد. وی افزود: آموزش مردم بسیار مهم است و اگر مردم برای مقابله با بحران آماده باشند، آن‌وقت می‌توانیم امیدوار باشیم که با توجه به آمادگی دستگاه‌های مرتبط، نگرانی در زمینه زلزله نداشته باشیم. دبیرکل جمعیت هلال‌احمر در ادامه آمادگی نیروهای امدادی هلال‌احمر را هم مورد تأکید قرار داد و گفت: در همین راستا در ‌سال آینده مانورهای وسیعی در سطح کشور برگزار می‌شود تا توان نیروهای امدادی و نجات هلال‌احمر در زمینه بلایا افزایش پیدا کند. محمدی‌نسب توجه به آمایش سرزمینی و واگذاری مدیریت بحران به مردم را یکی از راهبردهای موفقیت دانست و افزود: برای نمونه در برف و کولاکی که چندی پیش رخ داد، در شهرهای کوچک با وجود بارش‌‌های بیشتر شاهد مشکل خاصی نبودیم اما در شهرهای بزرگتر مانند تهران به دلیل تراکم جمعیت ابعاد مشکل بیشتر بود. وی اضافه کرد: بنابراین باید بتوانیم با تقسیم مناطق و توانمندسازی مناطق کوچک‌تر زمینه لازم برای مدیریت بحران را در کشور فراهم کنیم.

کشف جسد دومین صیاد جویباری
شهروند| معاون امداد‌و‌نجات جمعیت هلال‌احمر مازندران گفت: با تلاش عوامل امدادی جسد دومین صیاد جویباری عصر پنجشنبه کشف شد. غلامعلی فخاری افزود: در ادامه جست‌وجو برای یافتن پیکر 2 صیاد جویباری که 4 روز قبل در منطقه چپکرود ساحل این شهرستان مفقود شده بودند، با تلاش هلال‌احمر، 20فروند قایق دریابانی و نیروهای محلی جسد دومین صیاد به نام علی مسلمی حدود ساعت 18 ديروز در تور ماهیگیری شرکت کلاهدوز کشف شد و به ساحل انتقال یافت. معاون امداد‌و‌نجات جمعیت هلال‌احمر مازندران گفت: روند ادامه جست‌وجو برای یافتن پیکر سومین صیاد به صورت تورکشی متعدد در عمق و کف دریا با همکاری عوامل ذکر‌شده ادامه خواهد یافت.

آيین‌نامه جشنواره احسان و ماه‌پیشونی بررسی شد
شهروند| پس از برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره‌های ملی سرود و تئاتر «احسان» ویژه کانون‌های دانش‌آموزی هلال‌احمر و «ماه‌پیشونی» غنچه‌های هلال‌احمر در نخستین جلسه با حضور معاون سازمان و کارشناسان استان‌های میزبان، آيین‌نامه‌ها مورد بررسی قرار گرفت و کارشناسان در زمینه نحوه اجرا و برگزاری مناسب این جشنواره‌ها در ‌سال جدید به ارایه نقد و نظر پرداختند. نخستین جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره‌های ملی سرود و تئاتر «احسان» ویژه کانون‌های دانش‌آموزی هلال‌احمر و «ماه پیشونی» غنچه‌های هلال‌احمر با حضور معاون پیش‌دبستانی و دانش‌آموزی سازمان جوانان و کارشناسان سازمان جوانان، معاون امور جوانان و کارشناسان جمعیت هلال‌احمر استان قم و نماینده استان فارس در سازمان جوانان برگزار شد. سعید بابایی در این جلسه با اشاره به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی در کانون‌های هلال‌احمر اظهار کرد: این جشنواره‌ها در راستای فرهنگسازی، تعمیق مفاهیم ارزشمند انسانی و نهادینه‌سازی و معرفی جمعیت هلال‌احمر در سطح کشور توسط معاونت پیش‌دبستانی و دانش‌آموزی سازمان جوانان هلال‌احمر و به میزبانی استان‌های فارس و قم برگزار می‌شود. وی بیان کرد: هدف از برگزاری جشنواره‌های فرهنگی در کانون‌های دانش‌آموزی و غنچه‌های هلال‌احمر تقویت روحیه نشاط و ایجاد انسجام تشکیلاتی در میان اعضای کانون‌های دانش‌آموزی و غنچه‌های هلال احمر و بسترسازی برای تولید محتوا در موضوعاتی همچون صلح و بشردوستی و ترویج مهربانی و نوع‌دوستی برای تجلی گفتارها و رفتارهای بشردوستانه است. معاون پیش‌دبستانی و دانش‌آموزی سازمان جوانان تصریح کرد: در این دو جشنواره با استفاده از تجارب گذشته باید ضمن رفع مشکلات با برنامه‌ریزی دقیق، زمینه‌های مشارکت بیش از پیش را برای اعضای این دو کانون در سراسر کشور فراهم کنیم.

نظر شما