شناسهٔ خبر: 24266909 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

وزیر کار در پنجمین سال دولت روحانی:

مردم قدرت خرید خوبی ندارند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: صادقانه باید گفت مردم و کارگران قدرت خرید خوبی ندارند و افزایش دستمزدها هم این کاهش قدرت خرید را جبران نمی‌کند.

صاحب‌خبر -




به گزارش خبرگزاری فارس، علی ربیعی در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: صادقانه باید گفت مردم و کارگران قدرت خرید خوبی ندارند و افزایش دستمزدها هم این کاهش قدرت خرید را جبران نمی‌کند.
وی گفت: سیاست افزایش میزان دستمزد نسبت به نرخ تورم باید یک دهه دنبال شود تا مردم قدرت خریدشان به سال‌های گذشته برسد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: افزایش دستمزد باعث افزایش قدرت خرید مردم و در نهایت افزایش تولید می‌شود.
ربیعی گفت: روزی که وزیر شدم هفت هزار میلیارد تومان هزینه درمان تامین اجتماعی بود که الان به 20 هزار میلیارد تومان رسیده است.
وی عنوان کرد: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده از ناآرامی‌های گذشته در برخی مناطق کشور مشخص شد، ناآرامی‌ها در مناطقی که احساس بی‌عدالتی بیشتر بوده بیشتر به‌وجود آمده و این یک واقعیت اجتماعی است.
وزیر کار افزود: در سال 97 برای فقرزدایی هفت هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شد که چهار هزار میلیارد تومان آن موجود است و بقیه را باید تامین کنیم.
ربیعی گفت: 6 میلیون بیمه نشده در کشور وجود دارد که لایحه حمایتی آن هم اکنون در دولت در دست بررسی است.
وی تثبیت شغل را از جمله برنامه‌های این وزارتخانه دانست و گفت: اعطای 10 هزار میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه‌ها در سال جاری در راستای همین برنامه بود.
وزیر کار با بیان اینکه هدف ما نه وام دادن بلکه ایجاد ‌اشتغال است افزود: در چارچوب‌ طرح‌های ‌اشتغال روستایی و فراگیر 300 هزار نفر ثبت‌نام کردند که از این میان 87 هزار طرح پذیرفته شد و بخش اعظم آنها به بانک‌ها معرفی شدند.
ربیعی با بیان اینکه طرف دیگر در ایجاد ‌اشتغال خود مردم هستند، گفت: مردم باید بدانند ‌اشتغال به معنای استخدام، پایان یافته است.
وی با‌ اشاره به مشکلات صندوق‌های بازنشستگی گفت: این مشکلات از 25 سال پیش آغاز شد، اما هیچ کس آن را بیان نکرد.
وزیر کار با بیان اینکه صندوق‌های بیمه‌ای را با صندوق‌های حمایتی ‌اشتباه گرفته‌ایم گفت: صندوق‌های ما نیازمند اصلاحات ساختاری هستند و مجلس و دولت باید برای این اصلاحات تصمیمات سخت بگیرند تا وضعیت صندوق‌ها درست شود اما جامعه آمادگی آن را ندارد.
ربیعی افزود: منابع بیمه کارگران ساختمانی 700 میلیارد تومان و مصارفش یک میلیارد و 300 میلیون تومان است.وی خروج از بنگاه‌داری و روی آوردن به سوی سهام‌داری را از جمله برنامه‌های این وزارتخانه برای خروج صندوق‌های بازنشستگی از مشکلات‌شان دانست و گفت: با 50 هزار میلیارد تومانی که سال آینده دریافت می‌کنیم همه بدهی‌هایمان را تسویه خواهیم کرد.
وزیر کار افزود: در سال آینده سه هزار و 100 میلیارد تومان برای صندوق بازنشستگی فولاد در نظر گرفته شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما