شناسهٔ خبر: 24266836 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

حوادث کوتاه از کشور

صاحب‌خبر -

      
آزاد‌سازی اراضی تصرفی
چناران – خبرنگار کیهان: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان چناران گفت: حکم قلع و قمع از اراضی تصرفی ارتفاعات اخلمد در محل اجرا و این اراضی به دولت بازگردانده شد.
عباسعلی نظرجانی افزود: این اراضی به وسعت 52 هکتار است که عرصه بکر منابع طبیعی توسط فردی به صورت عدوانی تصرف و تغییر کاربری و غیر مجاز در آن صورت گرفته و متصرف در آن اقدام به غرس  نهال و احداث استخر کرده بود.
کشف مواد مخدر
سرویس شهرستانها: جانشين انتظامی استان خراسان جنوبی از کشف مواد مخدر در عملیات مشترک ماموران مبارزه با مواد مخدر استان و مأموران انتظامي شهرستان «سرايان» خبر داد.
سرهنگ سعید دادگر تصریح کرد: با کنترل محورهای عبوری يك دستگاه وانت پيكان که با سرعت زیاد در حركت بود شناسایی و با اجرای طرح مهار متوقف شد.
جانشين انتظامي استان خراسان جنوبی گفت: مأموران در بررسی از خودرو  158 کیلو و 850 گرم حشيش کشف کردند و در این رابطه يك دستگاه خودروی سواري نيز كه به عنوان راه پاك‌کن قصد انتقال و جابه‌جايي اين محموله را داشت، توقيف شد.
سرهنگ دادگر گفت: در اين عمليات 2 دستگاه خودرو توقيف و 3 متهم با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.
واژگونی اتوبوس
شیراز – فارس: سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس از واژگونی یک دستگاه اتوبوس ولوو در جاده آباده ـ‌ اصفهان خبر داد.
محمدجواد مرادیان اظهار کرد: در یک حادثه رانندگی یک دستگاه اتوبوس ولوو در منطقه شورجستان، مرز استان فارس و اصفهان واژگون شد که در این سانحه دو نفر جان خود را از دست دادند.
وی ادامه داد: در این سانحه رانندگی 12 نفر مصدوم شدند که  یک نفر در محل حادثه تحت درمان قرار گرفته و بهبود پیدا کرد.
کشف مشروبات الکلی
تبریز – فارس: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جلفا از کشف مشروبات الکلی در این شهرستان خبر داد.
یوسف احمدی افزود: طی حکمی ماموران انتظامی مقدار یک هزار و 787 لیتر مشروبات الکلی در این شهرستان کشف کردند.
وی بیان کرد: پرونده مذکور برای سیر مراحل قانونی در دادسرای جلفا تحت رسیدگی بوده و متهم این پرونده نیز با صدور قرار متناسب کیفری به زندان معرفی شده است.
هجدک لرزید
کرمان - ایرنا: مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: زمین لرزه 4/1 ریشتری هجدک در استان کرمان را لرزاند.
محمد باژیان افزود‌: به گزارش مرکز لرزه‌نگاری دانشگاه تهران، زلزله‌ای با بزرگی 4/1 ریشتر عصر روز پنجشنبه ساعت 14و 18دقیقه و 39 ثانیه حوالی هجدک در استان کرمان را لرزاند.
این زمین‌لرزه در ژرفای 7 کیلومتری زمین رخ داد.
ورود وانت‌بار به بانک
شیراز - ایرنا: یک دستگاه وانت‌بار که پیرمردی راننده آن بود وارد یکی از شعبه‌های بانک شهر داراب استان فارس شد.
این وانت‌بار از سمت میدان باغ ملی داراب به سمت خیابان شهید رجایی در حرکت بود که راننده آن بدون توقف به سمت کوچه جنب بانک تغییر مسیر داد و نتوانست این وسیله نقلیه را مهار کند و سرانجام وارد بانک شد.
در این حادثه به کسی آسیب وارد نشد اما خسارت جزیی به ساختمان و تجهیزات این بانک وارد شد.
جزئیات این موضوع در حال بررسی است.
اشيای عتيقه
سرویس شهرستانها: جانشين فرماندهي انتظامي استان گلستان از دستگيري 3 نفر از اعضای باند ‌اشيای عتيقه و كشف 50 قلم عتيقه مربوط به دوره ساساني در مينودشت خبر داد.  
سرهنگ «مسعود فروزان» گفت: ماموران پليس امنیت عمومی، در پي يك كار اطلاعاتي و همكاري با ماموران پليس امنيت عمومي استان مازندران موفق به شناسايي و دستگيري اعضای باند ‌اشيای عتيقه شدند.
جانشين فرماندهي انتظامي گلستان ادامه داد: در بازرسي از منزل یکی از متهمین تعداد 50 قلم ‌اشيای عتيقه شامل انواع كلاهخود، بشقاب، دستبند، كمربند، گوشواره، تير پيكان و ديگر‌اشيای مربوط به دوره ساسانیان را کشف کردند.
کشف جسد
ساری – ایسنا: مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از کشف یک جسد دیگر از صیادان مفقود شده خبر داد.
علی عباسی‌فرد گفت: جسد مرد 30 ساله ماهیگیر در حوالی آب‌های شهرستان جویبار پیدا شد.
جسد یک نفر دیگر از این ماهیگیران هنوز پیدا نشده که  جست‌وجو برای کشف جسد در حال انجام است.
سانحه مرگبار
سمنان – ایسنا: جانشین پلیس راه استان سمنان از مرگ دو راننده کامیون در حوادث رانندگی این استان خبر داد.
سرهنگ «کبیری» گفت: بر اثر دو حادثه در محورهای دامغان به سمنان (گردنه آهوان) و آرادان به سرخه دو نفر از رانندگان این حوادث در صحنه فوت کردند.
انفجار مواد محترقه
بوشهر - مهر: فرمانده انتظامی شهرستان بوشهر گفت: بر اثر انفجار مواد محترقه دست‌ساز در یکی از محلات جنوبی شهر بوشهر سه نوجوان مصدوم شدند که حال یکی از آنها وخیم است.
سرهنگ ابراهیم عرب‌زاده افزود: در یک منزل مسکونی در محله جنوبی شهر بوشهر سه نوجوان در حال ساخت مواد محترقه دست‌ساز دچار مصدومیت ناشی از  انفجار شدند.
وی اضافه کرد: حال یکی از مصدومین وخیم است به طوری که تمام اعضای اصلی بدن وی دچار سوختگی شدید شده است.
صید صیاد
تبریز - مهر: رئیس‌اداره حفاظت محیط زیست شهرستان‌های بستان‌آباد از دستگیری شکارچی غیرمجاز خبر داد.
محمدرضا فقهی فرهمند گفت: طی دو مأموریت متوالی مامورین این اداره موفق شدند تعداد 8 نفر شکارچی متخلف از مناطق مختلف شهرستان بستان‌آباد و سراب را دستگیر و به مقامات قضایی تحویل دهند.
وی افزود: از این متخلفان تعداد 5  قبضه اسلحه شکاری، یک قلاده سگ شکاری و لاشه 7 سر خرگوش کشف و ضبط شد.
دستگیری سارق
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامي شهرستان زاهدان از اجراي طرح تشدید اقدامات انتظامی و دستگیری 105 سارق در عرض 48 ساعت در این شهرستان خبر داد.  
سرهنگ «علی عارف‌نژاد» افزود: ماموران در اين بازه زمانی موفق شدند 61 خرده‌فروش مواد مخدر و371معتاد متجاهر را دستگير و در بازرسي از محل پاتوق آنان، مقدار 550 كيلو و 648 گرم انواع مواد مخدر را کشف کنند.
فرمانده انتظامي زاهدان با‌ اشاره به دستگیری 105 سارق در اجرای این طرح تصريح كرد: سارقان در تحقیقات اولیه پلیسی به چندین فقره سرقت مغازه، منزل، اماكن خصوصي، درون خودرو و احشام اقرار كردند.

نظر شما