شناسهٔ خبر: 24266698 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

پیروزی با ارزش بسکتبالیست‌های ایران مقابل قزاقستان

صاحب‌خبر -
 

تیم ملی بسکتبال ایران پنجره دوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی را با برد مقتدرانه برابر قزاقستان شروع کرد.
به گزارش ایسنا ، تیم ملی بسکتبال ایران در پنجره دوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی ٢٠١٩ مهمان قزاقستان بود که در این مسابقه با نتیجه ۷۵ بر ۵۴ میزبانش را شکست داد و به بردی ارزشمند در خارج از خانه رسید. آسمانخراش‌های ایران در این مسابقه عملکرد خوبی در دفاع و حمله داشتند و قزاقستان که تیم بدون باخت گروه چهارم بود را شکست دادند.
تیم ملی با اینکه در کوارتر نخست از میزبانش عقب افتاد اما رفته رفته هماهنگ تر شد و تا انتهای بازی اجازه کار به قزاقستان نداد. کوارتر نخست این مسابقه ١٦ بر ١٥ به سود ایران تمام شد.
در کوارتر دوم هم ایران تیم برتر میدان بود. ایران با هماهنگی بیشتر و به لطف حضور حامد حدادی در زیر سبد برتر بود و کوارتر دوم را هم ١٦ بر ١٠ تمام کرد.
با ایجاد اختلاف امتیاز تیم ملی با آرامش بیشتری کارش را ادامه داد. بسکتبالیست‌ها در دفاع هماهنگ و در حمله موفق بودند. قزاقستان که در تمام مسابقه سعی داشت با شوت‌های پیرامونی اختلاف را کاهش دهد باز هم نمی توانست کاری انجام دهد و کوارتر سوم را هم ١٥ بر ١٤ واگذار کرد.
در کوارتر چهارم تیم ملی ایران برتری اش را به حریف تحمیل کرد و کوارتر چهارم را هم ۲۸ بر ۱۸ به سود خود تمام کرد و در نهایت ۷۵ بر ۵۴ برنده بازی شد.در این دیدار صمد نیکخواه بهرامی بعد از دو سال و چند ماه دوباره برای تیم ملی ایران به میدان رفت و ٢١ امتیاز در این دیدار کسب کرد. حامد حدادی هم ٢٠ امتیاز داشت تا دیگر ستاره تیم ایران باشد.در ادامه این رقابتها، تیم ملی بسکتبال ایران فردا در سالن آزادی میزبان عراق خواهد بود.
حدادی: ابتدای راه هستیم
همچنین ستاره تیم ملی بسکتبال گفت: در بازی با قزاقستان بهتر از آن‌ها بودیم و برنده شدیم.
حامد حدادی در مورد پیروزی ایران مقابل قزاقستان در انتخابی جام جهانی بسکتبال اظهار داشت: بعد از مدت‌ها بود که این ترکیب کنار هم بازی می‌کرد و بچه‌های قدیمی به تازگی بازگشته بودند و به همین دلیل در ابتدا ناهماهنگ بودیم و شوت‌های‌مان هم داخل سبد نمی‌رفت. از سوی دیگر به سالن عادت نداشتیم، اما رفته رفته بهتر شدیم و ضد حمله‌های خوبی را زدیم.
او ادامه داد: دفاع‌مان در این مسابقه بسیار خوب بود و همین موضوع سبب شد آن‌ها در حمله نتوانند کارایی داشته باشند. سنتر تیم ملی بسکتبال گفت: قزاقستان هم تیم خوبی بود و از امتیاز میزبانی بهره می‌برد، اما در کل ما بهتر بودیم و برنده شدیم.
حدادی در پاسخ به این سئوال که این ترکیب چقدر برای هماهنگی کار دارد؟ گفت: خیلی کار دارد و باید تمرینات زیادی را انجام دهیم. فعلا اول راه هستیم و برای مراحل بعد باید آماده‌تر باشیم. مرحله‌ بعد بازی‌ها سخت‌تر می‌شود و باید بدون اشتباه بازی کنیم.
او با اشاره به این که بازگشت صمد اتفاق خوبی است، گفت: خوشحالم که او برگشته است و دلم برای بازی کنارش تنگ شده بود و خوشبختانه این اتفاق با برد همراه بود. صمد بازیکن بزرگی است و آمدنش روحیه مضاعفی به تیم داد.
بهترین بازیکن آسیا در مورد دیدار باعراق در تهران عنوان کرد: همه انگیزه دارند. اگر همان تیم هم یک بار دیگر با عراق بازی کند شکست‌شان می‌دهد. آن مسابقه یک اتفاق بود و دیگر تکرار نمی‌شود. از هواداران و تماشاگران هم می‌خواهم به سالن بیایند و حمایت کنند. از الان زود است، اما ما هم تلاش می‌کنیم عیدی خوبی را به تماشاگران بدهیم.

برچسب‌ها:

نظر شما