شناسهٔ خبر: 24266460 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

روزهای فیلم ایران با نمایش بادیگارد در باکو شروع شد

باکو - ایرنا - روزهای فیلم ایران با نمایش فیلم بادیگارد و با حضور وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان ، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی کشورمان جمعه شب در باکو آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا ، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در مراسم افتتاح روزهای فیلم ایران، گفت:فیلم
بیان افکار به کمک تصویر سازی است ، گاهی زبان از انتقال برخی مفاهیم قاصر می شود و در این زمان است که هنر با اشکال مختلف خود به کمک انسان می آید.
ابوذر ابراهیمی ترکمان ، افزود:فیلم های ایران امروز در دنیا درخشیده و به اسکار راه یافته اند در فیلم های ایران معنویت حرف اول را می زند.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو نیز در این مراسم گفت : روابط ایران و جمهوری آذربایجان که طی سالیان دراز شکل گرفته و ناگسستنی است ،
جواد جهانگیرزاده ، برگزاری روزهای فیلم ایران در آذربایجان را نشانه دیگری از عمق روابط دو ملت عنوان کرد و افزود: خوشبختانه روابط دو کشور در عرصه های مختلف فرهنگی ، سیاسی و اقتصادی روز به روز در حال گسترش است.
وی از بابک حمیدیان و مینا ساداتیان از بازیگران کشورمان که در این مراسم حضور داشنند ، قدر دانی کرد.
ابوالفضل قارایف وزیر فرهنگ و گرد شکری آذربایجان نیز طی سخنانی در مراسم افتتاح روزهای فیلم ایران در باکو گفت :روابط فرهنگی دو کشور در سال های اخیر توسعه قابل توجه داشته است .
وی برگزاری روزهای فیلم ایران را رویداد مهمی در حیات فرهنگی این کشور عنوان کرد و گفت : اجرای متقابل برنامه های فرهنگی و هنری تاثیر مثبتی به توسعه روابط فرهنگی داشته است
قارایف ، با اشاره به نقش سینماگران ایرانی در پیشرفت سینمای آذربایجان گفت : در نتیجه همکاری سینماگران دو کشور برجی فیلم های آذربایجان ، موفق به کسب جوایز در جشنواره های بین المللی شده اند .
وی گفت ایران و آذربایجان همچنین در حوزه فرهنگی همکاری موفقیت آمیز در سطح بین المللی از جمله در قالب یونسکو دارند و تا به حال چند میراث فرهنگی مشترک را به ثبت رسانده ا ند که عید نوروز یکی از آنها است .
روزهای فیلم ایران که از امروز آغاز شد ، به مدت چهار روز ادامه خواهد داشت ، در این مدت چهار فیلم بادیگارد ، طمع شیرین خیال ، توپ دیوانه و کفشهایم کو در مرکز سینمایی نظامی باکو به نمایش در می آید.
آساق ** 337*1579

انتهای پیام /*

نظر شما