شناسهٔ خبر: 24266352 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

برگزاری مانور بزرگ بهداشت و درمان اضطراری و جستجو و نجات در ورامین

مانور بزرگ منطقه‌ای امداد، نجات و بهداشت و درمان اضطراری با حضور تیم‌های تخصصی امداد و نجات، اورژانس و آتش نشانی در روستای عبدل آباد ورامین برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، حسین کتابدار با اشاره به برگزاری این مانور گفت: با همکاری آتش نشانی ورامین، هلال احمر، امداد و نجات، شهرداری، نیروی انتظامی و اورژانس منطقه جنوب تهران این مانور برگزار شد و در آن توانایی نیروها برای امدادرسانی سریع در حوادث زلزله، جاده‌ای و اطفای حریق مورد سنجش و بازتوانی قرار گرفت.

وی افزود: در بخش آوار، تیم‌های تخصصی نجات با حضور سگ‌های زنده‌یاب و جست ‌وجو در آوار توانستند مصدومان را در این مانور به موقع نجات داده و به مراکز درمانی منتقل کنند.

کتابدار همچنین از استقرار یک بیمارستان صحرایی (RDH سریع‌ النصب) و یک اتوبوس آمبولانس در محل اجرای مانور خبر داد و گفت: در این بخش تیم‌های درمان سریع با همکاری اورژانس، مصدومان را فوری به این بیمارستان یا اتوبوس آمبولانس منتقل می‌کردند تا اقدامات اولیه لازم در آن صورت گیرد.

وی بیمارستان صحرایی RDH موجود در هلال احمر را یکی از پیشرفته‌ترین بیمارستان‌های موجود دانست و یادآور شد: در این بیمارستان خدمات اولیه اعم از تریاژ، CPR، پانسمان، اتاق عمل جراحی، ICU و تخت‌های بستری فراهم است و در مواقع بحران به راحتی می‌تواند در منطقه نصب و مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران عملیات رهاسازی و نجات افراد گرفتار در خودروها را یکی دیگر از بخش‌های مانور امروز دانست و گفت: در این بخش با استفاده از خودروهای تخصصی نجات عملیات برش و رهاسازی به سرعت انجام شد و مصدومان به بیمارستان صحرایی منتقل شدند.

استفاده از بالگرد امدادی هلال احمر و امداد هوایی بخش دیگری از مانور منطقه‌ای بود که کتابدار به آن اشاره کرد و گفت: در این بخش با استفاده از خودروی حمل مصدوم آرگو که امکان تردد در مناطق ناهموار را دارد مصدومان از محل مانور به بالگرد منتقل شدند تا توسط بالگرد به مراکز امدادی منتقل شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ وی همچنین استقرار تیم‌های اسکان و تغذیه اضطراری در محل مانور را هم مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: امدادگران هلال احمر موفق شدند در کمتر از 5 دقیقه چادرهای مورد نیاز را برای اسکان اضطراری در منطقه مانور برپا کنند.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما