شناسهٔ خبر: 24266315 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

تشييع شهداي مظلوم امنيت با حضور گسترده مردم

وزیر‌کشور: نمونه حمله با اتوبوس به مأموران پلیس را فقط در داعش دیده بودیم

روزنامه جوان

ستاد فرماندهي نيروي انتظامي تهران بزرگ، پنج‌شنبه مهمان سه پيكر شهيدي بود كه...

صاحب‌خبر -
زينب شريعتي

ستاد فرماندهي نيروي انتظامي تهران بزرگ، پنج‌شنبه مهمان سه پيكر شهيدي بود كه دوشنبه شب توسط دراويش گنابادي مظلومانه و بي‌آنكه اجازه برخورد با اغتشاش و آشوب اين عناصر را داشته باشند، با اتوبوس مرگي كه توسط يكي از آشوبگران تعمداً به جمع نيروهاي انتظامی رانده شد، زير گرفته شدند. همزمان در امامزاده چيذر تهران، شهيد بسيجي اغتشاش دراويش گنابادي تشييع شد. او هم توسط ماشين سمند توسط اغتشاشگران دوبار زير گرفته شد. روي سينه او جاي گلوله اسلحه شكاري هم ديده می‌شد؛ پيكرهايي كه زخمي و خون‌آلود بودند، نه فقط از چرخ بي‌رحم ماشين دراويش گنابادي، بلكه از بي‌تدبيري شوراي تأمين استان تهران كه دستورشان به ناجا رسيده بود كه برخورد نكنيد. زخمي و خون آلود لباس آخرت تنشان كردند و پيشاني بند «يافاطمه زهرا» برايشان بستند كه شب شهادت بانو، با بدني زخمي همچون بانو آسماني شده بودند. پيكرها پيچيده در پارچه سبز تبرك و گلبرگ‌هاي پرپر... و تابوت پيچيده در پرچم ايران عزيزمان. براي ايران جان داده‌اند، نه برابر دشمن خارجي، نه آن سوي مرزها و نه حتي لب مرز؛ همين جا، وسط پايتخت جمهوري اسلامي توسط كساني كه خود را درويش مي‌دانند، اما راه و رسمشان، فقط يادآور تروريسم داعش است و رسانه‌شان بي‌بي‌سي و راديو فرداست. 
در اين دو مراسم جمع باشكوه مردم و نيز برخي مقامات حضور داشتند؛ سردار حسين اشتري فرمانده نيروي انتظامي، عبدالرضا رحماني فضلي وزير كشور، محمد حسين مقيمي استاندار تهران، غلامحسين اسماعيلي رئيس كل دادگستري استان تهران، سردار ساجدي نيا معاون عمليات ناجا و... در مراسم تشييع شهيد بسيجي هم علي شمخاني، دبير شوراي عالي امنيت ملي، سردار غيب پرور رئيس سازمان بسيج مستضعفان و سردار يزدي فرمانده سپاه محمدرسول‌الله تهران بزرگ حضور يافتند. 
   
مي‌خواهند ايران را ناامن جلوه دهند

عبدالرضا رحماني فضلي وزير كشور در مراسم تشييع شهداي ناجا، ضمن تسليت به خانواده شهداي اين حادثه اظهار داشت: در چند ماه اخير مجموعه فشارهايي را در حوزه‌هاي مختلف سياسي، اقتصادي، نظامي، ‌امنيتي و اطلاعاتي شاهد بوديم كه همه حاكي از كينه‌توزي امريكا و رژيم صهيونيستي و ضرب شستي است كه نيروهاي ما در منطقه در مدت شش سال در مناطقي همچون عراق، سوريه، لبنان و يمن به واسطه حمايت‌هاي مستشاري به امريكا و وهابيت زدند و آنها كينه‌توزانه به دنبال انتقال‌جويي هستند. وي به مجموعه اقداماتي كه در دي ماه در سطح كشور رخ داد پرداخت و گفت: تحريك، تشويق و كمك ايادي خارجي را بر اين حوادث شاهد بوديم و آنها بسيار سرمايه‌گذاري كردند و بعد پرونده را به سازمان ملل بردند اما ملت ايران با صبوري و هوشياري نشان داد كه راه خود را شناخته است. جانشين فرمانده كل قوا در نيروي انتظامي افزود: بعد از آن حادثه ما مطلع شديم آنها به دنبال حوادث ديگري در حوزه‌هاي اقتصادي و اجتماعي هستند و مي‌خواهند ايران را كه در ناامن‌ترين منطقه به عنوان كشوري باثبات مطرح است ناامن جلوه بدهند. رحماني فضلي اعلام كرد: همه كساني كه در لباس مقدس نظامي و انتظامي و امنيتي هستند منتظر شهادت هستند، هرچند براي ما سخت است عزيزي را از دست دهيم. 
   
افراطيون دنبال كشته‌سازي بودند

جانشين فرمانده كل قوا در نيروي انتظامي به حوادث دوشنبه شب اشاره و اظهار داشت: طراحي و توطئه‌اي كه در اين واقعه بود اين چنين بود كه موضوع را از يك كانون كوچك با تهييج، ‌تهديد و ايجاد اغتشاش محلي در مناطق مختلف بگسترانند.
 وزير كشور با اعلام اين مطلب كه اخبار دقيقي داشتيم مبني بر اينكه افراطيون اين جريان به دنبال كشته‌سازي هستند و مي‌خواهند با دادن كشته انگيزه لازم را براي تهييج افزايش دهند، تصريح كرد: ناجا با تعقل، درايت، هوشياري، احساس مسئوليت و دادن فرصت تلاش كرد اين موضوع اتفاق نيفتد.
   
نمونه رفتار آن شب را در داعش ديديم

رحمانی‌فضلی با اعلام اين مطلب كه ما از برنامه همه گروه‌هايي كه به دنبال بحران هستند اطلاع داريم، گفت: برخورد سريع و قاطع با يك گروه 100 يا 200 نفره براي ناجا كار ساده‌‌اي است اما مسئله اين بود كه امنيت عمومي خدشه‌دار نشود و نگراني مهم‌تر ما آن بود كه آنها اقدام به كشته‌سازي از خود نكنند. ناجا فرصت داد، كار اطلاعاتي دقيق كرد و تمام سرشاخه‌هاي آنها را شناسايي كرد و بعد از اتمام حجت ظرف 10دقيقه وظيفه خود را با اقتدار، شجاعت و برخورد عقلاني انجام داد. ما اقتدار و شجاعت را در خرد و عقلانيت و كاهش هزينه‌ها مي‌دانيم. وي به حادثه شهادت سه مأمور جان بركف ناجا اشاره كرد و افزود: يك بي‌عقل خشونت‌طلب افراطي پشت ماشين نشست و به طرف نيروها هجوم برد كه نمونه آن را فقط در جريان خشونت‌طلب كفر داعشي ديديم. ما نمي‌دانستيم كساني كه در ظاهر از عرفان، سير و سلكوك و عشق دم مي‌زنند با خنجر و دشنه و تيغ و درفش وارد مي‌شوند. 
رحماني فضلي ادامه داد: ما انتظار داريم كه جريان اكثريت از جريان افراطي وابسته جدا شود و براي اينكه اكثريت جريان از اقليت جدا شود، اندكي صبر كرديم وگرنه جمهوري اسلامي و نيروهاي مقتدر آن در برخورد باخشونت و افراط لحظه‌اي ترديد نمي‌كنند. 
  
با هر تفكر مخل امنيت برخورد مي‌كنيم

سردار حسين اشتري فرمانده نيروي انتظامي هم در اين مراسم اظهار داشت: امروز عزيزاني كه بر دستان مردم بزرگوار و شهيدپرور تهران تشييع مي‌شوند براي امنيت، آرامش و نظم بيشتر به شهادت رسيده‌اند. فرمانده نيروي انتظامي ضمن تسليت شهادت اين عزيزان به فرمانده سپاه، سازمان بسيج مستضعفين، فرمانده محترم تهران بزرگ و همكاران اين شهيدان اعلام كرد: نيروي انتظامي با قدرت و اقتدار در عرصه‌هاي مختلف از مرزها گرفته تا شهرها و جاده‌ها به صورت شبانه‌روزي براي استقرار نظم و امنيت مردم مشغول خدمت است و امنيت امروز ما مرهون خون شهداست. 
عالي‌ترين مقام انتظامي كشور به حادثه دوشنبه‌شب پاسداران اشاره و تصريح كرد: پليس در عرض 17دقيقه اراذل را جمع كرد و اگر زودتر اين اقدام را انجام نداد همه آن به دليل امنيت و آرامش آن منطقه بود چراكه تراكم و تردد بالاي مردم را در آن منطقه شاهد بوديم و ا گر زودتر از اين، اين اقدام انجام مي‌گرفت باعث مشكلاتي مي‌شد. سردار اشتري اعلام كرد: همه كساني كه با هر عنوان، فرقه و تفكري بخواهند امنيت كشور را به مخاطره بيندازند با قدرت و قاطعيت با آنها برخورد خواهيم كرد. ما به هيچ عنوان به هيچ دسته، گروه و جريان سياسي اجازه نمي‌دهيم امنيت را به خطر بيندازند و قطعاً با آنها برخورد مي‌كنيم. فرمانده نيروي انتظامي به هماهنگي‌‌ای كه با دستگاه قضايي شده اشاره و اظهار داشت: ان‌شاءالله در اسرع وقت اين مخلان نظم و امنيت و اين اراذل و اوباش داعشي در محكمه عدل جمهوري اسلامي محاكمه خواهند شد. 

مي‌توانستيم اقدامات بسياری انجام دهيم اما... 

سردار حسين رحيمي رئيس پليس پايتخت در مراسم تشييع شهداي نيروي انتظامي در جمع خبرنگاران گفت: اين چند روز بعد از عمليات حجم عظيمي از تقدير و تشكر مردم را دريافت كرديم و بسيار شرمنده شديم. وي با بيان اينكه اين شهدا جان و جواني خود را براي آرامش مردم گذاشته‌اند، گفت: ما مي‌توانستيم اقدامات بسياري انجام دهيم اما امنيت، جان و مال مردم براي ما بسيار مهم است. عمليات شهري بسيار سخت است و جداسازي بين مردم و اوباش كار سختي است، در عمليات شهري تلاش مي‌كنيم كه به مردم صدمه‌اي وارد نشود.
  
با قاطعيت برخورد مي‌كنيم

سرلشكر محمد باقري رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح نیز در پي شهادت بسيجيان و سه تن از نيروهاي انتظامي توسط اوباش مدعي درويشي پيام تسليتي صادر كرد كه در آن آمده است: شهادت مظلومانه پنج تن از نيروهاي ارزشمند و دلاور انتظامي و بسيج در جنايت وحشيانه جرثومه‌هاي فساد و تفاله‌هاي داعشي درويش‌نما را به محضر مقام معظم رهبري و فرماندهي كل قوا، ملت شريف ايران، آحاد نيروهاي مقتدر ناجا و بسيج به ويژه خانواده‌هاي معزز و شهيدپرور آنان تبريك و تسليت عرض مي‌نمايم.  بي‌شك اين اقدام وحشيانه در ايام فاطميه و لحظاتي كه ملت ايران در ماتم و حيرت سانحه جانگداز سقوط هواپيماي مسافربري در ارتفاعات دنا و جان باختن جمعي از هموطنان عزيز به سر مي‌برد بيش از هر موضوعي بر تلاش شيطاني جبهه دشمن براي انتقام از تحقير ناشي از پيروزي‌هاي جبهه مقاومت و حضور حماسي و تماشايي ايرانيان بصير و انقلابي و زمان‌شناس در راهپيمايي 22 بهمن ماه و نيز فعال شدن پروژه اجماع‌سازي بين دشمنان خارجي و داخلي انقلاب با به كارگيري آشوبگران اجاره‌اي و پياده نظام‌هاي داخلي دلالت و تأكيد دارد. تأمين امنيت پايدار و آرامش فراگير ملي امروز كشورمان كه دشمنان خبيث و غداره بند ملت ايران را به شدّت عصباني كرده و در صحنه جنايت آفريني اخير جان و مال و نواميس مردم را نيز مورد تهديد قرار داد، در شرايط پرآشوب منطقه، نعمت عظيم و مزيت راهبردي منحصربه‌فرد جمهوري اسلامي بوده و به آساني به دست نيامده است كه جماعتي پليد و مزدور بخواهند با هدف قرار دادن آن موجب هراس و نگراني شهروندان عزيز در پايتخت‌ يا نقاط ديگر ميهن اسلامي شوند.
 با قدرداني از همت، درايت و دقت عمل نيروي انتظامي و بسيج در مديريت اين غائله كه با تقديم پنج شهيد گرانقدر، توطئه آشوبگران و بدخواهان نظام و ملت ايران را ناكام گذاردند، اعلام مي‌كنيم.  به فضل الهي، نيروهاي مسلح و مدافعان مقتدر حريم امنيت ملي- به ويژه نيروي انتظامي شجاع و بسيج فداكار و باصلابت- اجازه تكرار نمايش هايي مانند آنچه در خيابان پاسداران تهران پديد آمد را به آشوبگران و قانون‌شكنان نداده و با هر پديده‌اي كه بخواهد حريم امنيت شهروندان عزيز ايران زمين را مورد تهديد و خطر قرار دهد با قاطعيت برخورد خواهند كرد.

نظر شما