شناسهٔ خبر: 24266129 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

سفیر روسیه در امریکا تاکید کرد:

لزوم برقراری سیستم امنیتی جدید در جهان/تاکید بر لزوم شکست داعش

سفیر روسیه در آمریکا طی سخنانی از لزوم برقراری سیستم امنیتی جدید و غیر بلوکی در جهان سخن گفته و شکست داعش در سوریه را برای آغاز فرآیند سیاسی در این کشور لازم الاجرا دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، سفیر روسیه در آمریکا خواستار برقراری یک سیستم امنیتی جدید مبتنی بر سیاست های غیر بلوکی و دارای توانایی مقابله در برابر بحران های جدید جهانی شد.

بر اساس این گزارش، «آناتولی آنتونوف» گفت: هدف مشترک ما توسعه یک سیستم امنیتی برابر و مشهود برای همگان است. سیستمی که بتواند به اقتضای شرایط در برابر بحران ها پاسخگو بوده و بر اساس سیاست های غیر بلوکی استوار باشد. این تنها راهی است که ما می توانیم از طریق آن صلح و امنیت شهروندانمان را تامین کنیم.

وی افزود: جهان امروز با دامنه غیر قابل محاسبه ای از تهدیدات خطرناک مواجه است. هیچکس از طولانی شدن مواجهه میان کشورهای مختلف و یا کشورهایی که به فهرست این درگیری ها اضافه شوند، سودی نخواهد برد. ما باید به صف کشورهای مبارز علیه پدیده شومی مانند تروریسم بپیوندیم که واقعا همه تمدن ما را به چالش کشیده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ماهیت صلح جوی نیات ارتش کشورش گفت که نیروهای نظامی روسیه تنها به فکر تامین امنیت کشور خود بوده و البته از امکانات خود برای ایجاد ثبات و امنیت در بخش های دیگر جهان مانند سوریه نیز استفاده خواهند کرد.

آنتونوف همچنین تاکید کرد که حضور روسیه در سوریه نیز بدر ادامه همین سنت دیرینه روس ها (کمک به آسایش جهان) انجام می گیرد.

سفیر روسیه در آمریکا در ادامه سخنان خود گفت: شکست داعش هدف اصلی و هموار کننده راه برای فرآیند صلح در این کشور به حساب آمده و تاثیری به سزا بر تامین ثبات تمامی خاورمیانه خواهد داشت.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما