شناسهٔ خبر: 24266086 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

زخمی شدن ده‌ها فلسطینی به ضرب گلوله صهیونیست‌ها در دوازدهمین جمعه خشم

هلال احمر فلسطین از زخمی شدن ۶۰ شهروند فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست و یا بر اثر استشمام گازهای سمی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از فلسطین الیوم، هلال احمر فلسطین اعلام کرد که امروز جمعه 60 شهروند فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست و یا بر اثر استشمام گازهای سمی در کرانه باختری زخمی شدند.

امروز جمعه درگیری های شدیدی بین نظامیان صهیونیست و شهروندان فلسطینی در سراسر کرانه باختری و نوار غزه به وقوع پیوست.

این درگیری ها پس از راهپیمایی هایی که در سراسر فلسطین در محکومیت تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، برگزار شد، به وقوع پیوست.

بر اساس این گزارش، نظامیان صهیونیست برای سرکوب راهپیمایی شهروندان فلسطینی، به سمت آن ها گلوله جنگی، گلوله مشقی، بمب های صوتی و گازهای اشک آور شلیک کردند.

شماری از شهروندان فلسطینی در اعتراض به ادامه اقدامات رژیم اشغالگر علیه اهالی شهرک العیسویه در مرکز قدس اشغالی و محکومیت تصمیم ترامپ، برای چهارمین هفته متوالی، نماز جمعه را در ورودی شهرک العیسویه به جا آوردند.

خیابان های قدس اشغالی از ساعات اولیه صبح امروز، صحنه تدابیر شدید امنیتی رژیم صهیونیستی بود و نظامیان صهیونیست و نیروهای پلیس این شهر در ورودی های العیسویه مستقر شده و اقدام به نصب موانع نظامی کردند.

در دو استان رام الله و  البیره نیز نظامیان صهیونیست راهپیمایی صلح آمیز و جشنواره جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین را سرکوب کردند که در پی این اقدام، درگیری های شدیدی بین نظامیان صهیونیست و شهروندان فلسطینی به وقوع پیوست.

در ورودی شمالی شهر البیره، شماری از شهروندان فلسطینی در پی استشمام گازهای سمی، دچار خفگی شدند.

نظامیان صهیونیست امروز همچنین راهپیمایی صلح آمیز شهروندان فلسطینی در محله قدیمی الخلیل را در آستانه سالگرد جنایات صهیونیست ها در حرم ابراهیمی، سرکوب کردند.

ترامپ روز چهارشنبه 15 آذر ماه در یک سخنرانی در کاخ سفید قدس را پایتخت فلسطین اشغالی اعلام کرد و به دولتش دستور داد مقدمات کار برای اننقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس را فراهم کنند. این تصمیم ترامپ با خشم فلسطینیان و محکومیت های جهانی مواجه شد و از آن زمان تاکنون فلسطینیان، 12 جمعه خشم برگزار کرده اند.

از لحظه تصمیم ترامپ تاکنون بیش از 15 فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست و یا بر اثر حملات هوایی این رژیم به شهادت رسیده و صدها تن نیز زخمی و یا دستگیر شده اند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما