شناسهٔ خبر: 24265890 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرانسه و آلمان: روسیه ازآتش بس درغوطه شرقی سوریه حمایت کند

تهران– ایرنا – خبرگزاری فرانسه روز جمعه به نقل از کاخ الیزه اعلام کرد که سران فرانسه و آلمان در نامه ای به رئیس جمهوری روسیه از وی خواستند تا از آتش بس در غوطه شرقی سوریه حمایت کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش جمعه شب ایرنا به نقل از فرانس پرس، این نامه همزمان با حضور امانوئل مکرون و آنگلا مرکل در اجلاس سران اتحادیه اروپا در بروکسل به مسکو ارسال شد و در آن روسیه ترغیب شده تا از پیش نویس قطعنامه برقراری آتش بس 30 روزه در حومه شرقی دمشق که در محاصره نیروهای دولتی است، حمایت کند.
بر اساس اعلام ریاست جمهوری فرانسه، این آتش بس 30 روزه اجازه ارسال کمک به این منطقه تحت کنترل تروریست ها و تخلیه آن را می دهد.
به گزارش ایرنا، سخنگوی رئیس جمهوری روسیه امروز تاکید کرد: مسکو وتهران مسئول اوضاع بحرانی در منطقه غوطه شرقی دمشق پایتخت سوریه نیستند، بلکه مسئولیت آن بر عهده کسانی است که از تروریست ها حمایت و موجب ادامه حضور آن ها در این منطقه هستند.
هیات نمایندگی کویت در سازمان ملل متحد روز جمعه اعلام کرد: قرار است امروز پیش نویس قطعنامه برقراری آتش بس در سوریه، در شورای امنیت سازمان ملل متحد به رای گذاشته شود.
طی روزهای اخیر تحولات غوطه شرقی دمشق مهمترین رویداد میدانی در سوریه بوده است. در حالی که مخالفان مدعی هستند که نیروهای دولتی غیرنظامیان را در این منطقه هدف حملات خود قرار می دهند، دولت سوریه می گوید هدف حملات گروه های تروریستی است که در این منطقه قرار داشته و غیرنظامیان را نیز به گروگان گرفته اند.
شبد**اروپام**3092**1010

انتهای پیام /*

نظر شما