شناسهٔ خبر: 24265672 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دبیر جشنواره تجسمی فجر: به بین المللی شدن نزدیکتر شدیم

تهران- ایرنا- دبیر دهمین جشنواره بین المللی تجسمی فجر،گفت: در این دوره با برگزاری بخش بین الملل در موسسه فرهنگی هنری اکو با حضور هنرمندان خارجی تا حدودی به بین المللی شدن جشنواره نزدیکتر شده ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجتبی آقایی عصر جمعه در آیین اختتامیه دهمین دوره جشنواره تجسمی فجر،اظهار داشت: جشنواره تجسمی فجر ظرفیت های ارزشمندی از خود بروز داد که با نگاهی به جمع بندی و برنامه ریزی های متنوع از تجربه های متفاوت استفاده شد و امیدواریم دهه دوم با مشارکت بهتری برگزار شود.
آقایی با اشاره به اینکه در این دوره، جشنواره تجسمی استان ها برگزار شد گفت: به تمامی مراکز استانها اعلام شد که آنها می توانند با انتخاب دبیران و شورای هنری با ظرافت بهتری استعدادهای هنرمندان شهرستانی را بشناسند که 20 استان این برنامه را اجرا کردند.
وی با اشاره به اینکه در بخش استان ها شاهد یک نشاط هنری خوب در این دوره بودیم،گفت: در یک نشاط هنری خوب در مراکز استانها از هر استان یک هنرمند شاخص به جشنواره هنرهای تجسمی فجر معرفی شد که با برنامه ریزی های بهتر در این بخش می توانیم شاهد رشد و معرفی ظرفیت های استانی بیشتری باشیم.
آقایی گفت: نکته مهم دیگر در این دوره مشارکت بخش خصوصی و نگارخانه ها بود که آثار 15 نگارخانه در جشنواره به نمایش گذاشته شد.
وی ادامه داد: نگارخانه ها، ظرفیت و حلقه تولید آثار هنری و در اقتصاد هنر، معرفی رخدادها و هنرها نقش عمده ای دارند که امیدواریم این نقش نیز در آینده پر رونق تر باشد.
دبیر جشنواره تجسمی فجر افزود: یکی دیگر از رویدادهای این دوره نمایشگاه ستارگان بود که در فرهنگسرای نیاوران افتتاح شد و در آن مدال آوران و افتخار آفرینان در زمینه هنرهای تجسمی آثار خود را به نمایش گذاشتند که این بخش یکی از رخدادهایی بود که کاربرد و کنشگری جشنواره تجسمی را از یک اتفاق صرف تجسمی رقم زد.
وی گفت: هنرمندان 15 کشور در موسسه فرهنگی هنری اکو ، بخش بین الملل را برگزار کردند که گام بزرگی برداشته شد و به تحقق بین المللی شدن تا اندازه ای نزدیک شد ، البته این تمام ظرفیت های حوزه تجسمی کشور نیست ، ولی می تواند به عنوان نشانه ای از رشد باشد.
وی با اشاره به بخش مفاخر این حوزه،گفت: بخش مفاخر در رونق و ترویج آثار تجسمی نقش ارزنده ای داشتند که در موزه هنرهای معاصر فلسطین آثارشان به نمایش گذاشته شد.
آقایی گفت: در بخش رقابتی نیز نزدیک به 11 هزار اثر را پذیرا بودیم ولی دوره زمانی کوتاهی جشنواره برگزار می شود که امیدواریم آن را سامان دهیم.
وی ادامه داد: موزه هنرهای معاصر با تمام سرمایه انسانی واقعا برای به عرصه آوردن و نشان دادن هنرهای تجسمی کشور کافی نیست و ما نیاز به یک کاخ جشنواره داریم.
آقایی گفت: اتفاق خوشایند دهمین دوره جشنواره هنرهای تجسمی این است که دیوارهای رشته ای برداشته شده و یک تعامل بین رشته ای به وجود آمده است.
آقایی افزود: با اتکا به سرمایه انسانی می توان با یک رخداد ویژه که از تمدن اسلامی ما بر می آید یک جریان در کنار جریان های متکثر که به وجود می آید ساماندهی کنیم.
در آیین اختتامیه دهمین دوره جشنواره بین المللی تجسمی فجر همچنین نشان عالی تجسمی فجر و لوح زرین دهمین جشنواره هنرهای تجسمی به مفاخر این حوزه از جمله هادی شفاییه، حسین محجوبی،حبیب آله صادقی،امیر هوشنگ جزی زاده،ایرج محمدی،عبدالصمد صمدی،فریده تطهیری مقدم،امرالله فرهادی،اکبر نیکان پور و علی دیواندری اهدا شد.
فراهنگ**9338**1540** 1701

انتهای پیام /*

نظر شما