شناسهٔ خبر: 24265641 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جمعه موقت یزد:

توطئه دراویش توطئه ای حساب شده از سوی استکبار بود

خبرگزاری شبستان:امام جمعه موقت یزد با اشاره به توطئه های مختلف دشمنان علیه ملت ایران گفت: توطئه دراویش توطئه ای حساب شده از سوی استکبار بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد آیت الله محمدرضا مدرسی یزدی امام جمعه موقت یزد امروز (4 اسفند) در خطبه های نماز جمعه یزد با اشاره به اینکه خداوند به اسرار انسان ها و رازهای پنهانشان و خوبی ها و بدی های مخفی شان دانا است، اظهار  داشت: نباید کاری کرد که پرده ها کنار برود و حتی وصف ستار العیوب شامل حالمان نشود.

وی تصریح کرد: نباید کاری کنیم که روز محشر در میان خلایق رسوا شویم، خداوند ستارالعیوب است، با استغفار و توبه به درگاه خداوند متعال باید گناهان گذشته را جبران کنیم چرا که کسی که از گناهش توبه کند مانند کسی است که گناه ندارد، این برای توبه جدی و واقعی و توبه ای است که انسان را حقیقتا از گذشته پشیمان کند و تصمیم جبران کاستی ها را در انسان زنده کند.

امام جمعه موقت یزد ادامه داد: امام علی (علیه السلام ) می فرمایند ای مردم این بدنهای شما از این دنیا خارج خواهد شد و هیچ کسی در این موضوع شک نمی کند و هیچ چیزی یقینی تر از مرگ نیست و نوع مردم با دیده شک به آن نگاه می کنند.

عضو فقهای شورای نگهبان خاطرنشان کرد: به صورت جد باورمان نیست که خودمان هم چه بسا فردا و یا 10 سال دیگر یا زودتر و دیرتر از آن می میریم اما ما مرگ را برای دیگران واقعی تر می دانیم.

مدرسی یزدی تصریح کرد: امیرالمومنین(علیه السلام) می فرمایند قبل از اینکه بدنهایتان از دنیا خارج شود، این دلهایتان را از دنیا خارج کنید، میگوییم توبه می کنیم و از مرگ حرف می زنیم ولی به این دنیا چسبیدیم.

وی افزود: باید شکرگذار خداوند باشیم که در ایام فاطمیه این توفیق شامل حال مردم ایران شد که بتوانند به عزاداری در سوگ حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) برپدازند.

امام جمعه موقت یزد افزود: اگر تمام سال را در ارتباط با فضائل و مناقب آن حضرت و پدرش و همسرش و فرزندان طاهرینش صحبت کنیم باز هم کم است و نمی توان حق مطلب را ادا کرد.

عضو فقهای شورای نگهبان به راهپیمایی 22 بهمن هم اشاره کرد و گفت: خداوند به همه آنهایی که در راه رضای خدا در این مسیر شرکت کردند و می کنند خیر دنیا و آخرت عنایت بفرماید.

وی به توطئه دراویش در تهران اشاره کرد و گفت: هر کسی ذره ای فکر کند می تواند بفهمد که این توطئه حساب شده بود و از طرف استکبار و دشمنان اسلام و انقلاب حمایت و هدایت می شده است.

مدرسی یزدی به سالگرد کودتای ننگین و کثیف رضاخانی اشاره کرد و افزود: در این روز کودتا صورت گرفت و در نهایت همه سرنوشت ممکلت را با سرکوب تمام مردم و آزادیخواهان در اختیار گرفت و دربست در اختیار اربابانش قرار داد.

وی تصریح کرد: این تکه تاریخ ننگینی برای این کشور و جای عبرت گرفتن بود و امروز هم یک عده ای هستند که می خواهند آن راه را دنبال کنند و خداوند انشاالله آنها را همچنان که ذلیل هستند، ذلیلتر بگرداند و به مردم ما بصیرت بیشتر عنایت بفرماید تا خدای ناکرده اینها نتوانند مزاحمت هایی را ایجاد کنند.

 

نظر شما