شناسهٔ خبر: 24265595 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبرنامه

صاحب‌خبر -

 نتايج آزمون اي پي تي دانشگاه آزاد اعلام شد

نتايج آزمون اي پي تي بهمن ماه دانشگاه آزاد اسلامي اعلام شد . به گزارش مرکز سنجش و پذيرش دانشگاه آزاد اسلامي، داوطلبان مي توانند با مراجعه به سامانه مرکز سنجش و پذيرش به نشاني English.iau.ac.ir از نتيجه اين آزمون آگاهي يابند.

امکان بازيابي شماره پرونده داوطلبان از طريق شماره تماس4743 و انتخاب کليد شماره 3، فراهم شده است.

وزير علوم:

براي ارائه مدل جديد کنکور بايد از مجلس فرصت گرفت

وزير علوم، تحقيقات و فناوري گفت: با توجه به لزوم هماهنگي آموزش و پرورش درباره کنکور بايد حتما از مجلس فرصتي گرفته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر منصور غلامي در حاشيه بازديد از حوزه کنکور دکتري در دانشگاه صنعتي شريف افزود: با توجه به اينکه قرار بود کنکور تا پايان سال 97 مدل جديدي از سنجش و پذيرش داشته باشد و ما به لحاظ زمانبندي عقب هستيم بايد يک فرصتي ايجاد شود.

وي گفت: هم آموزش و پرورش و هم شوراي سنجش و پذيرش زير نظر وزارت علوم کارهايي را شروع کرده اند که براي انجام آن بايد يه فرصتي از مجلس گرفته شود.

غلامي يادآور شد: در حال حاضر 85 درصد داوطلبان با سوابق تحصيلي دانش‌آموزي پذيرفته مي‌شوند اما براي رشته‎‏ها و دانشگاههاي که بيشتر مورد توجه قرار مي‌گيرند بايد يک عدالتي برقرار شود تا بتوانند داوطلبان را جذب کنند.وزير علوم درباره کنکور دکتري سال 97 گفت: کنکور دکتري 97 تغييري نسبت به گذشته ندارد و براساس روال سابق برگزارمي‎شود.

وزيرعلوم درباره ظرفيت دکتري گفت: ظرفيت دکتري به نسبت سال گذشته با اندکي کاهش روبرو است و ظرفيتهاي دانشگاه آزاد با هماهنگي با وزارت علوم تنظيم شده است.

غلامي درباره حذف کنکور دکتري گفت: اين آزمون با توجه به ميزان تقاضاي بالايي که براي آن وجود دارد حذف نمي‎شود و در واقع به نوعي داوطلبان را دسته‎بندي مي‎کند.

وي گفت: با توجه به سهمي که دانشگاهها در نمره آزمون دارند ممکن است در آينده اين سهم افزايش يابد اما تا يکي دو سال آينده تغييري نداريم.

ظرفيت پذيرش در کنکور دکتري 97

رئيس سازمان سنجش گفت: حدود 24 هزار نفر ظرفيت دولتي و آزاد براي پذيرش دکتري پيش‎‏بيني شده است‌.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر ابراهيم خدايي در حاشيه بازديد از آزمون دکتري سال 97 در دانشگاه صنعتي شريف افزود: تعداد 234 هزار نفر در آزمون دکتري 97 شرکت کرده‎اند.

خدايي گفت: سال گذشته ظرفيت پذيرش دولتي در دکتري 14 هزار و 500 نفر بود که امسال حدود 14 هزار نفر ظرفيت پيش‌بيني شده است.

وي گفت: دانشگاه آزاد نيز حدود 10 تا 12 هزار نفر ظرفيت براي دکتري تعيين کرده است که پيش‎بيني مي‎کنيم حدود 24 تا 26 هزار نفر در اين دوره پذيرفته شوند.

رئيس دانشگاه تهران :

رفع مشکل افزايش حقوق اساتيد براي سال آينده

رئيس دانشگاه تهران گفت: براساس مصوبه مجلس مشکل عدم افزايش حقوق اعضاي هيات علمي براي سال آينده برطرف شد.

محمود نيلي احمدآبادي در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: سه موضوع پلکاني شدن ماليات، عدم افزايش حقوق و ثابت نگه داشتن سقف بازنشستگي در مجلس شوراي اسلامي مطرح بود که شامل اعضاي هيات علمي نيز مي‌‎شد.

وي افزود: پلکاني شدن ماليات به دليل اينکه حقوق بيشتر اعضاي هيات علمي زير 10 ميليون تومان است مشمول اين افراد نمي‎شود.

رئيس دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: همچنين با تصويب نمايندگان مجلس شوراي اسلامي موضوع عدم افزايش حقوق نيز بررسي و اين مشکل برطرف شد.نيلي احمدآبادي اظهار داشت: براساس مصوبه مجلس حقوق اعضاي هيات علمي نيز در سال آينده افزايش خواهد يافت.

وي عنوان کرد: عدم افزايش حقوق مخالف برنامه توسعه کشور به شمار مي رفت و يک تبعيض بود.رئيس دانشگاه تهران گفت: براساس قوانين موجود در کشور بايد متناسب با تورم، حقوق افراد نيز افزايش يابد اما اينکه بخشي از مردم عدم افزايش حقوق نداشته باشند و سال آينده ماليات نيز بيشتر پرداخت کنند نوعي تبعيض بشمار مي‎رود. نيلي احمدآبادي افزود: ثابت نگه داشتن سقف پاداش بازنشستگي مي‎تواند منجر به تقاضا براي افزايش تعداد بازنشستگان از جمله اعضاي هيات علمي در دانشگاهها شود.

وي اظهارداشت: ثابت نگه داشتن سقف پاداش بازنشستگي موجب مي‎شود تا برخي از اعضاي هيات علمي بخواهند زودتر بازنشسته شوند.

ثبت‌نام بيش از 20 هزار زوج در بيست و يکمين مراسم ازدواج دانشجويي

مدير پذيرش ستاد ازدواج دانشجويي کشور از نام‌نويسي بيش از 20 هزار زوج دانشجو در بيست و يکمين دوره مراسم ازدواج دانشجويي(طرح ملي همسفرتابهشت) خبر داد.

به گزارش ايسنا، دکتر سعيد رضايي، با اشاره به پايان مهلت نام‌نويسي در بيست ويکمين دوره ازدواج دانشجويي گفت: طي حدود دو ماه، بيش از 20 هزار و 600 زوج براي شرکت در اين مراسم نام‌نويسي کردند.وي با بيان اينکه روند تکميل مدارک، تأييد ثبت‌نام و انتخاب کاروان 17هزار و 100 زوج تاکنون نهايي شده است، افزود: از اين تعداد، تاکنون 6 هزار و 257 زوج در قالب 9 کاروان به مشهدالرضا مشرف شده و در مراسم شرکت کرده اند و حدود 11 هزار زوج ديگر نيز تا پايان سال در مراسم حضور مي يابند.رضايي با اشاره به ادامه روند تکميل مدارک و تأييد ثبت‌نام دانشجويان متقاضي، خاطرنشان کرد: از ميان 20هزار و 600 زوج ثبت‌نام‎کننده در بيست و يکمين دوره ازدواج دانشجويي، بيش از 200 زوج، اعضاي هيأت علمي دانشگاه ها هستند.

مدير پذيرش ستاد ازدواج دانشجويي کشور يادآور شد: دهمين کاروان مراسم ازدواج دانشجويي امسال، با بيش از 800 زوج امروز وارد مشهدالرضا مي‎شود.به گزارش روابط عمومي ستاد ازدواج دانشجويي کشور، بيست و يکمين دوره مراسم ازدواج دانشجويي(طرح ملي همسفرتابهشت) به همت نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاهها از سوم بهمن ماه تا پايان سال جاري در مشهدالرضا(ع) در حال برگزاري است.

برچسب‌ها:

نظر شما