شناسهٔ خبر: 24265551 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

در استان

صاحب‌خبر -

 استاندار خوزستان:

خوزستان تحمل فشارهاي جديد از ناحيه خاموشي را ندارد

اهواز-خبرنگار آفرينش

استاندار خوزستان در جلسه بررسي وضعيت صنعت برق خوزستان و آمادگي براي تابستان 97 با حضور معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي و مديران برق خوزستان گفت: مردم خوزستان از همه سو تحت فشار هستند و تحمل فشارهاي جديد از ناحيه خاموشي را ندارند، بنابراين از امروز بايد بدانيم که در تابستان با چه وضعيتي روبرو خواهيم بود.

غلامرضا شريعتي اظهار کرد: بحران خاموشيهاي سال قبل ضعفهاي ما را در قسمتهاي مختلف آب و برق روشن کرده و ضرورت بحث پدافند غير عامل در اين موارد را براي ما بسيار جدي کرد.

وي با اشاره به اقدامات انجام شده در يک سال گذشته براي پايداري شبکه برق بيان کرد: اقدامات موثر شروع شده، بايد با سرعت بيشتري پيگيري شود تا اين عقب ماندگي ها جبران و دغدغه‎هاي خاموشي به حداقل برسد.

استاندار خوزستان اضافه کرد: صنعت برق استان را، پاييز - زمستان گرد و خاک داخلي و در بهار - تابستان ريزگردها تهديد مي‏کنند، با در نظر گرفتن گرماي بالاي 55 درجه در بيشتر ماههاي گرم سال لازم است توجه کشوري بيشتري به وضعيت برق استان شود.

شريعتي از تصويب 50 ميليارد دلار براي صنعت برق استان خبر داد و گفت: از اين مبلغ تنها تنها 40 درصد آن مصوبه دولت است و بقيه بايد از راهکارهاي اوراق مشارکت و امثالهم تامين شود.

وي با اشاره به پيک بار 8220 مگاوات در تابستان 96 و رشد شش تا هشت درصدي آن براي تابستان 97 تصريح کرد: از مجموعه وزارت نيرو و مديريت شبکه برق خواهشمنديم در صورت خاموشيهاي با برنامه و احتمالي، اين خاموشي ها را به مناطق سردسير کشور بدهند که قابل تحمل تر باشد.

استاندار خوزستان بيان کرد: لازم است که نيروگاههاي سيکل ترکيبي را در استان افزايش دهيم تا وابستگي به نيروگاههاي برق آبي کاهش يابد، هرچند در يک دهه اخير تنها دو نيروگاه سيکل ترکيبي در بهبهان و ماهشهر ايجاد شده و ايجاد بقيه نيروگاههاي ترکيبي (فاز هفت و هشت رامين، اميديه، دزفول، حميديه و...) متوقف شده است.

وي با اشاره به کاهش 50 درصدي توليد نيروگاههاي برق آبي براساس پيش‎بينيها به خاطر خشکسالي گفت: يک راه اين است که شبکه سراسري از نيروگاههاي برق آبي استان برق نخواهد تا بتوانيم با تعداد ساعت پايينتر در توليد مشکل را حل کنيم، راه ديگر تامين کمبود موردنياز از شبکه‎هاي مجاور است که ممکن است در زمينه انتقال با محدوديتهايي روبرو شويم و راه بعدي راه‎اندازي نيروگاههاي سيار 25 مگاواتي در نقاط بحراني مانند شمال خوزستان است، راه موثر ديگر مديريت مصرف و تعطيلي ادارات در ساعت مشخصي است.

نظر شما