شناسهٔ خبر: 24265540 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

مديرعامل تاکسيراني اروميه:

فرسوده بودن 30 درصد از تاکسي‎هاي اروميه

صاحب‌خبر -

 اروميه - يزدان پناه

مديرعامل سازمان تاکسيراني اروميه گفت: در حال حاضر 30 درصد از تاکسي هاي اروميه فرسوده هستند.

فخرالدين معصوم‎زاده در خصوص آخرين وضعيت تاکسيهاي اروميه گفت: تاکسي‌ها سهم قابل توجهي از سفرهاي شهري شهروندان اروميه‎اي را به خود اختصاص مي‌دهند.

وي با بيان اينکه نوسازي تاکسيهاي فرسوده در سطح شهر اروميه همزمان با کل کشور از نيمه دوم سال 94 آغاز شده است افزود:در حال حاضر تنها 30 درصد تاکسي ها اروميه فرسوده هستند و در دو سال اخير540 دستگاه تاکسي اروميه نوسازي شده که نوسازي 477 دستگاه در سال 95 انجام شده است.

معصوم‎زاده با بيان اينکه روند نوسازي تاکسيهاي فرسوده شهر اروميه همچنان تدوام دارد گفت: از آغاز طرح نوسازي تاکسيهاي فرسوده شهر اروميه 721 دستگاه تاکسي نو شده است.

وي با بيان اينکه در حال حاضر 5 هزارو 127 دستگاه تاکسي در سطح شهر اروميه مشغول جابه جايي مسافران هستند، افزود: از اين تعداد تاکسي شهري فعال در اروميه، 979 دستگاه دستگاه فرسوده است.

معصوم زاده با اعلام اينکه سايت نوسازي تاکسيهاي فرسوده در ماههاي اخير بسته بود، بيان کرد: با وجود بسته بودن روند تحويل تاکسيهاي فرسوده اروميه به مرکز اسقاط در جريان بود اما اخير سايت نوسازي باز و روند نوسازي در جريان است.

مدير عامل سازمان تاکسيراني شهرداري اروميه با بيان اينکه در روند نوسازي تاکسيهاي فرسوده شهر اروميه، خودروهاي مدل 86 و پايينتر نو مي‎‏شوند، اظهار کرد: رانندگان تاکسي مدل 86 به پايين مي‎‏توانند نسبت به نوسازي خودرهاي خود اقدام کنند.

وي با بيان اينکه در حال حاضر ميانگين عمر ناوگان تاکسيراني اروميه 8.7 سال است، گفت: با توجه به افزايش ميزان آلاينده‌ها در هواي اروميه و بخشي از اين آلودگي به دليل خودروهاي فرسوده به لحاظ منطقي و عقلاني ضرورت نوسازي تاکسيهاي فرسوده بيش از هر زمان ديگري احساس مي‌شود.

معصوم زاده ابراز اميدواري کرد که نوسازي تاکسي‌هاي فرسوده موجب کاهش آلاينده‌هاي هوا و ارتقاي سطح رفاه عمومي و همچنين افزايش رضايتمندي تاکسيرانان و صرفه‎جويي در مصرف سوخت و تقليل عمر ناوگان تاکسيراني اروميه شود.

نظر شما