شناسهٔ خبر: 24265183 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

تاکیدات امروز ائمه‌ جمعه استان تهران؛

امنیت کشور نباید فدای حزب یا گروهی شود

ائمه جمعه شهرستان‌های استان تهران حادثه خیابان پاسداران را به شدت محکوم کردند و خواستگار برخورد جدی قوه قضائیه با برهم زنندگان امنیت جامعه شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تهران نیوز، نماز عبادی – سیاسی جمعه امروز با حضور پرشور مردم خداجو و آحاد مختلف جامعه در میعادگاه‌های نماز جمعه شهر تهران و تمام شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف استان تهران اقامه شد.

ائمه جمعه شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران در خطبه‌های امروز پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی به بیان نکات اعتقادی و مسائل روز پرداختند.

ائمه جمعه  شهرستان های استان تهران حادثه خیابان پاسداران را به شدت محکوم کردند و خواستگار برخورد جدی قوه قضائیه با برهم زنندگان امنیت جامعه شدند.

شبکه خبری تهران نیوز برای آگاهی بیشتر مخاطبان خود مشروح خطبه‌های نماز جمعه شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران را منتشر کرد که در ادامه متن این خطبه‌ها را با هم می‌خوانیم:

 

مشروح خطبه‌های نماز جمعه استان تهران:

 

امام جمعه تهران: قوه قضائیه با آشوبگران خیابان پاسداران به شدت برخورد کند 

آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه‌های نمازجمعه امروز تهران با اشاره به آیات سوره تکاثر اظهار داشت: در این سوره تأکید شده که در قیامت از همه نعمت‌هایی که به ما داده شده، سؤال خواهند کرد.

وی با بیان اینکه به بطالت گذراندن عمر، جرم است، تصریح کرد: در قیامت سؤال می‌شود که عمر را با یاد خدا و تبعیت از فرمان خدا گذرانده ای یا نه. بنده خدا بوده‌ای یا شیطان؟

خطیب جمعه تهران بهترین و بالاترین نعمت را ارسال پیامبران به میان مردم عنوان کرد و افزود: آشنا شدن با خدا نعمت بزرگی است که انبیاء بر ما ارزانی داشته اند و در قیامت از آن سؤال می‌شود.

وی یکی از خطوط قرمزی که در کلام معصومین مطرح شده را حفظ زبان دانست و تصریح کرد: باید در سخن گفتن مراقب باشیم که سخن گفتن ما، افتراء، تهمت و بردن آبروی مؤمن نباشد.

موحدی کرمانی غافل بودن از فقرا و مستمندان را، یکی از خطوط قرمزی دانست که دین بر آن تأکید کرده است.

امام جمعه موقت تهران، ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: عدالتی که حضرت مهدی(عج) پس از ظهور پیاده خواهد کرد، الگو گرفته از مادرش حضرت زهرا(س) خواهد بود.

وی انفاق حضرت زهرا به فقرا را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه در کجای دنیا سراغ دارید که فرد آذوقه خود را به دیگران بدهد تصریح کرد: حضرت مهدی(عج) پس از ظهور، این روحیه را در بین مردم پیاده می‌کند.

موحدی کرمانی تصریح کرد: تمام برنامه‌هایی که حضرت برای تثبیت عدل می‌خواهد انجام دهد الگو گرفته از حضرت زهرا(س) است.

آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه دوم نمازجمعه نیز با اشاره به بیانات مهم رهبر انقلاب در دیدار مردم آذربایجان اظهار داشت: ان‌شاءالله مسئولین موفق شوند فرامین رهبری را اجرا کنند.

وی حادثه هواپیمای تهران- یاسوج را دردآور توصیف کرد و با بیان اینکه تأثر عمیق و همدردی صمیمانه خود را با خانواده‌های داغدار ابراز می‌داریم اظهار داشت: مایه مباهات این است که خانواده جانباختگان گفته‌اند راضی به ادامه عملیات جستجو برای یافتن اجساد نیستیم تا مبادا جان کسی به خطر افتد. مرحبا به این ایثار. مردم خوبی داریم و خداوند به مسئولین توفیق دهد که خدمتگذار این مردم باشند.

خطیب جمعه تهران، با محکومیت اغتشاشات خیابان پاسداران تهران که امنیت جانی و مالی مردم را به خطر انداخت اظهار داشت: از اقدامات سنجیده و عاقلانه نیروی انتظامی تشکر می‌کنیم که به خوبی عمل کردند و مدبرانه به آن خاتمه دادند.

وی با بیان اینکه از دستگاه قضایی می‌خواهیم با این جنایتکاران که مرتکب قتل و متعرض به اموال مردم شدند با قاطعیت و شدّت برخورد کند، تصریح کرد: امنیت مسئله‌ای نیست که به سادگی بتوان از آن گذشت. ان‌شاءالله مردم شاهد مجازات قاطعانه این حریم شکنان خواهند بود.

موحدی کرمانی با تشکر از اقدامات دستگاه های مختلف در کمک به زلزله زدگان کرمانشاه اظهار داشت: با این حال، شنیده‌ایم که این عزیزان نیازمند توجه بیشتری هستند؛ مخصوصاً که به واسطه بارش شدید باران، مشکلاتی برای آنها ایجاد شده است.

وی افزود: همچنین لازم است بودجه بیشتری در اختیار آنها قرار گیرد تا بتوانند مسکنی برای خود تهیه کنند.

موحدی کرمانی در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه تهران از «سید ابوالفضل حسینی» ورزشکار کرمانی که مدال مسابقات خود در رشته تیر و کمان را به سردار قاسم سلیمانی و میلیون‌ها زائر حسینی که در اربعین پیاده به زیارت امام حسین می‌روند اهدا کرد، تقدیر به عمل آورد.

وی سالروز شهادت شهید محلاتی نماینده امام در سپاه را  مورد اشاره قرار داد و با تجلیل از این شهید گرانقدر اظهار داشت: از خدا می‌خواهیم روح او را با شهدای کربلا محشور کند.

امام جمعه موقت تهران همچنین سوم اسفند آغاز عملیات خیبر در سال۶۲ و ۵ اسفند سالروز عملیات والفجر را مورد اشاره قرار داد.

موحدی کرمانی با بیان اینکه آمریکا، صهیونیست و عربستان سعودی در فکر ایجاد اجماع منطقه‌ای و بین‌المللی علیه ایران هستند اظهار داشت: آن‌ها غافل از این هستند که ایران اسلامی حامل نور خداست و این نور خاموش شدنی نیست.

وی افزود: انقلاب ایران یکی از مصادیق کلمه طیبه است که فرسنگ‌ها ریشه در اعماق زمین دارد و شاخه‌های آن به آسمان‌ها رفته و دائماً میوه می‌دهد.

خطیب جمعه تهران خطاب به آمریکا گفت: ای آمریکا، خودت و ایادی‌ات عصبانی شوید و از این عصبانیت بمیرید.

 

امام جمعه خیرآباد: امنیت کشور نباید فدای حزب یا گروهی شود/ دشمنان درصدد انتقام گیری بعد از ۲۲ بهمن هستند

حجت ‌الاسلام‌ والمسلمین جعفر طزری امام جمعه خیرآباد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خیرآباد بیان داشت: یکی از علت های بدحجابی که اختصاص به مجردان هم ندارد و زنان شوهردار هم بعضاً دچار آن هستند تقلید از فرهنگ مبتذل غرب است بدون آنکه از باطن این امر خبر داشته باشیم به آن اقدام می کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر فرهنگ غرب دچار سقوط اخلاقی شده است که دیگر خلاصی از آن امکان ندارد و هم اکنون شاهد هستیم که در آمریکا سالانه ۶۸۰ هزار زن مورد تجاوز قرار می گیرندو این غیر از آماری است که به پلیس شکایت نمی شود.
امام جمعه خیرآباد افزود: امروز فرهنگ غرب در مورد زنان، فرهنگ زن ستیزی است و زن کالایی بیش نیست و زنان مجبورند برای توجه قرار گرفتن به برهنگی و هرزگی روی آوردند.
حجت الاسلام طزری خاطرنشان کرد: متأسفانه زنان کشور ما نیز بعضاً بعلت نداشتن این مطلب و نگاه به ظاهر، رو به چنین فرهنگی می آورند و از عواقب خطرناک آن که فروپاشی خانواده است غافلند.
امام جمعه خیرآباد در خطبه دوم نمازجمعه این هفته گفت: در هفته گذشته شاهد سقوط هواپیمای مسافربری تهران به یاسوج بودیم که متأسفانه بر اثر آن جمعی از هموطنان عزیزمان جان باختند و خانواده هایی را نیز داغدار کردند.
حجت الاسلام طزری افزود: این مصیبت را خدمت خانواده های داغدار تسلیت عرض می کنم و از خداوند متعال برای آنان طلب اجر و صبر فراوان می نمائیم و امید است با همکاری همه دستگاه ها و نهادها بتوانند اجساد این عزیزان را به خانواده‌های آنان ارجاع داده شود تا کمی از آلام آنان کاهش یابد و ثانیاً بررسی شود به چه علت این حادثه و شبیه آن صورت می گیرد و از تکرار این حوادث جلوگیری شود.
وی با اشاره به دیداری که مقام معظم رهبری با مردم تبریز داشتند گفت: اشرافی‌گری و روی آوردن به تجملات است، ما انقلاب نکردیم که کسی برود و کس دیگری جای او بیاید.

امام جمعه خیرآباد اظهار داشت: یکی از آفت‌های دوران قبل از انقلاب اشرافی گری و داشتن روحیه تجملاتی بود و این امر باعث شده بود که از خدمت به مردم غافل شوند و بدنبال مادیات بروند و مادیات ارزش والایی پیدا کند مثلاً برای ضیافت شام از خارج آشپزی می آوردند و غذاهای آنچنانی و با قیمت های بسیار گران و اسراف های بسیار صورت می گرفت.
وی با بیان اینکه انقلاب و اسلام با اینگونه امور بیگانه است، اظهار داشت: مسئولی که در بهترین نقاط شهر زندگی می کند در خانه های آنچنانی و ماشین های آن چنانی و آن را ملاک می داند هرگز به مردم مستضعف نگاه نخواهد کرد و آنان را بی ارزش و قابل نگاه و خدمت نمی داند.
حجت الاسلام طزری ادامه داد : این در حالی است که امام(ره) مردم مستضعف را ولی نعمت مسئولان کشور دانست و در خدمت کردن مسئولان به آنان توصیه های فراوانی نمود.
وی بیان کرد: اگر ملاک اشرافی گری و زندگی شاهانه شد بجای ولی مردم محروم، غارتگران بیت المال ولی نعمت می شوند و این خلاف اصول انقلاب است.
امام جمعه خیرآباد با بیان اینکه در شب شهادت حضرت زهرا(س)، عده ای آشوبگر و اغتشاشگر با بر هم زدن امنیت کشور ۵ تن از عزیزان نیروی انتظامی و بسیجی را به شهادت رساندند و به اموال عمومی خسارت وارد کردند، گفت: ظاهر آن است که این یک مسئله جزئی بوده و عده ای به ظاهر درویش اقدام به این کار کرده اند اما حقیقت آنست که این یک پروژه طراحی شده برای برهم زدن امنیت ایران اسلامی است.
حجت الاسلام طزری افزود: سخن بی ربظی نیست اگر بگوئیم این اقدام از توطئه های دشمنان بیرونی نظام بود که این بار توسط عده ای به ظاهر درویش صورت گرفت.
حجت الاسلام طزری بیان کرد: با راهپیمایی بی نظیر ۲۲ بهمن دشمنان به دنبال انتقام گرفتن بر آمدند و برای اینکه ایران اسلامی را از حضور در منطقه پشیمان کنند دست به این اقدام زدند و اگر بتوانند اقدامات دیگری صورت می دهند، لذا اولاً ما این اقدام را محکوم کرده و به خانواده های این شهدا تسلیت عرض می نمائیم ثانیاً از مسئولان کشور می خواهیم مدارا کردن با گروه هایی که علیه امنیت ملی اقدام می کنند را پایان دهند و قاطئانه با این گروه ها برخورد کنند.

وی تصریح کرد: از نیروهای انتظامی که مظلومانه در این حوادث مورد هجمه قرار گرفت و عده ای از عزیزانش را از دست داد و با جبر فراوان این حادثه را به پایان رساندند تشکر می کنیم.
حجت الاسلام تصریح کرد: نباید مسائل امنیتی کشور فدای حزب و یا گروهی قرار گیرد، همه مؤظف هستند امنیت کشور را حفظ کنند.
امام جمعه خیرآباد خاطرنشان کرد: ایران اسلامی آنقدر عظیم و بزرگ است که اینگونه اقدامات دشمنان خارجی و فریب خورده داخلی نتوانند در عزم آنان ایجاد خلل کند و این را باید بدانند با اینگونه حوادث، هرگز در عزم ایران اسلامی در به زانو در آوردن استکبار خللی حاصل نخواهد شد.

 

امام جمعه قرچک: آفت های انقلاب اشرافی گری و بی توجهی به مستضعفان است 

حجت الاسلام و المسلمین حجت اله اسماعیلی امام جمعه شهرستان قرچک در خطبه های نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: یکی از نشانه های متقین این است که کاری که برعهده آنها هست خوب به احسن وجه انجام وظیفه کنند.

وی گفت: از اتفاقات تلخی که این هفته رخ داد بسیار متأسفیم، سقوط هواپیما در ارتفاعات دنا که منجر به جان باختن ۶۶ نفر از مسافرین شد، هزینه های دقت و مدیریت صحیح قبل از این اتفاقات خیلی کمتر از تلاش های بعد از سانحه است، علاوه بر اینکه عزیزانی که از خانواده های این مردم از دست رفت است، چند روز تلاش همگانی هنوز جواب نداده است.

اسماعیلی افزود: اتفاق تلخی که در خیابان پاسداران تهران افتاد و منجر به شهادت چهار تن از جوانان مؤمن و انقلابی شد، سه نفر از سبز پوشان نیروی انتظامی و یک نفر از بسیجیان مخلص و فداکار و ۳۰ مأمور پلیس که مجروح شدند؛ در هر مسلکی افراطی گری وجود دارد و این عده همیشه مزدور وابسته و عناصر شیاطین هستند.

وی تصریح کرد: اگر این عوامل شناسایی شده بودند، چرا باید آنقدر مماشات می شد تا به کف خیابان کشیده شود و نیروی انتظامی با دست خالی انها را جمع کند، و اگر شناسایی نشده بودند که بدتر خیلی ضعف است ماه ها داشتند کار وتهدید می کردند، سر کرده شان مشخص بود ، چرا باید بگذاریم نظام مظلوم ما وملت تاوان یک عده عناصر موجودات سرابی و توخالی و هیچی را بدهد.

امام جمعه قرچک تاکید کرد: ضعیف ترین و پست ترین آدمها بخاطر چی باید این همه نا امنی بوجود آورد و دشمن شاد شویم، حالا که آمدند نیروی نتظامی هم منتظر دستورات باید بماند تا عزیزانی پر پر شوند و جان و مال مردم به خطر افتد این آشوبگری کار تفاله های داعش در پوشش دراویش است.

وی افزود: این حرکت قابل تحمل نیست و همه ملت و نیروی انتظامی و بسیج قهرمان خواهان اشده مجازات برای آشوبگران و قاتلان هستیم، نیرویی که کمتر از ۱۵ دقیقه توانست به این قائله خاتمه دهد زودتر از این اصلاً هیچ اتفاقی نمی افتاد.

اسماعیلی گفت: دلسوزان اقتصادی، نیروهای انقلابی و جهادی؟، طرحهای خوبی برای اشتغال و تولید ارائه دادند که هم قابل عمل شدن است و هم کمترین هزینه را دارد ولی مسئولین اقتصادی دولت توجه نمی کنند.

وی تصریح کرد: کاش برخی مسئولان ۱۰% دغدغه ای که برای جاسوسان مزدور دارند برای مردم داشتند، آفت های انقلاب اشرافی گری بی توجهی به مستضعفان و اعتماد به بیگانه است، بدون لحظه ای تردید، کشور باید به سمت هر چیزی که برای دفاع نیاز دارد حرکت کند و اگر همه دنیا مخالف باشد.

امام جمعه قرچک در پایان با اشاره به سخنام مقام معظم رهبری، بیان کرد: نتیجه اتکاء به خارجی ها را در فتنه برجام مشاهده کردیم و به آنها اعتماد کردیم اما سودی نبردیم، روی کار بودن آدمهای سابقاً انقلابی اما عوض شدن خط و راه انقلاب به معنی ارتجاع است، این حرکت مدتی است شروع شده و بسیار هم خطر ناک است.

 

امام جمعه پاکدشت: مسئولین بدانند محکوم کردن تنها کافی نیست 

حجت‌الاسلام عباس مرادی در خطبه‌های نماز جمعه پاکدشت درباره آسیب‌ها و آفت انقلاب اسلامی بیان داشت: اشرافی گری آسیب جدی است و اگر جلوی آن گرفته نشود شکاف بین مردم بیشتر می‌شود.

امام جمعه موقت پاکدشت در همین راستا ادامه داد: اعتماد به بیگانگان بدون در نظر گرفتن استعدادهای داخلی منجر به بدعهدی آن‌ها می‌شود همانند بدعهدی که در برجم و مسئله هسته‌ای به وجود آمد.

وی در مورد بی موالاتی نسبت به بیت‌المال گفت: انقلاب ایران برای حفظ اسلام و بیت‌المال بود درحالی‌که برخی رفتارها توسط مسئولین باروحیه اسلامی و اهمیت دادن به بیت‌المال سنخیت ندارد، مسئولین بدانند که در کجا قرار دارند و چه وظیفه‌ای بر عهده‌شان است.

عباس مرادی در ادامه خطبه‌ها با اشاره به قائله خیابان پاسداران گفت: گروهی از دراویش برای مردم ایجاد ناامنی کردن و با سلاح به مأموران حمله‌ور شده و تعدادی از آن‌ها را به شهادت رساندند جنایات آنان همانند رفتار داعش در سوریه بود.

خطیب نماز جمعه با تأکید بر امنیت، آرامش و رفاه که مردم خواهان آن هستند گفت: مسئولین بدانند صرف محکوم کردن کافی نیست بلکه باید با متخلفین با اشد مجازات برخورد کرد و باید با مخلان جامعه برخورد قاطع داشت، پشت این اتفاقات حتماً دشمنان اسلام آمریکا و اسرائیل دست دارند.

این استاد حوزه‌های علمیه درباره‌ی هشتم اسفند سالروز تربیت اسلامی که توسط شهید رجایی و باهنر پایه‌گذاری شد اظهار داشت: این موضوع برای ما اهمیت بسیار زیادی پیداکرده و باید در محیط آموزشی فرزندان با آداب و اخلاق اسلامی آشنا شوند.

در همین راستا امام جمعه موقت پاکدشت ادامه داد: خانواده‌ها باید بدانند فرزندان قبل از هر جایی در منزل با معارف دینی آشنا می‌شوند که نقش خانواده در این مسئله بسیار حائز اهمیت است، فرزندان ۳حق بر گردن والدین دارند “اول انتخاب نام نیک، دوم تربیت مناسب و سوم آموزش قرآن “.

حجت‌الاسلام عباس مرادی در پایان ضمن تأسف بابت سانحه تأسف‌بار تهران یاسوج گفت: ۶۶ نفر از هم‌وطنان ما در این حادثه از دنیا رفتند که امیدواریم با تلاش بیشتر و مدیریت بهتر مسئولین شاهد این اتفاقات در آینده نباشیم.

 

امام جمعه موقت بخش گلستان: مسئولان پشت پرده اتفاقات خیابان بهارستان را مشخص کنند

حجت الاسلام والمسلمین محمود حاجی محمودی امام جمعه موقت بخش گلستان در خطبه‌های نماز جمعه خود در رابطه با اهمیت موضوع امر به معروف و نهی از منکر، اذعان داشت: در جامعه امروز همه ما مسئول نی باشیم که در وهله اول خود و پس از آن خانواده و جامعه را امر به معروف و نهی از منکر کنیم.

وی همچنین شهادت نیروهای انتطامی به‌ویژه شهید رضا امامی که ساکن روستای امامزاده باقر (ع) بود را تسلیت گفت و ادامه داد: اگر این واقعه در آمریکا رخ می داد تمام سیصد نفر بازداشت شده کشته می شدند، اما دیدید که در ایران چهار تن از نیروهای انتظامی و بسیج به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام والمسلمین محمودی در ادامه به اینکه عده‌ای اصل این اتفاق را به دراویش ربط می دهند، عنوان داشت: قوه قضائیه، پلیس امنیت و اطلاعات و دیگر مسئولان باید این مسئله را ریشه یابی کنند و پشت پرده اتفاق خیابان پاسداران را مشخص نمایند.

وی با بیان برخی انتقادات به مسئولان شهرستان بهارستان، تصریح کرد: مسئولین ما باید در برابر حوادث آمادگی لازم و کافی داشته باشند درحالی که این آمادگی در زمان بارش برف در شهرستان بهارستان مشاهده نمی شد.

امام جمعه موقت بخش گلستان درپایان باتوجه به آسفالت نامناسب معابر شهری، خاطرنشان کرد: از مسئولان شهرستانی خواستار رسیدگی به این موضوع می باشم و همچنین از اعضای شورای اسلامی شهر می خواهم تا به مردم گزارش کار بدهند، چراکه شوراهای دوره‌های مختلف روی کار می آیند و بدون ارائه گزارشی ضمام امور را به شورای بعدی می سپارند.

 

 

امام جمعه شهر قدس: حادثه دلخراش سقوط هواپیما فاجعه مصیبت بار بود/باید با عاملان جنایت آشوب خیابان پاسداران برخورد قاطع شود 

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سید ابوالقاسم میراحمدی ظهر امروز در خطبه اول نماز جمعه این هفته شهر قدس که در مصلای این شهر و با حضور پرشور اقشار مختلف مردم برگزار شد، اظهار کرد: خودم و همه شما نمازگزاران و مؤمنان را به رعایت تقوای الهی دعوت می‌کنم، چراکه همین تقوا است که در پایان یاری‌دهنده است .

وی با اشاره به سوره حضرت یوسف(ع) بیان کرد: زندگی این حضرت سرشار از عبرت برای تمامی اقشار جامعه است مخصوصاً برای جوانان که خداوند چگونه این جوان را حفظ کرد و اینکه نسل جوان چگونه باید خود را از کناه حفظ کند، پیغمبر اسلام دو تاریخچه عبرت انگیز دارد (جهاد اصغر و جهاد اکبر) در جنگ اصغر این گونه بود که برادران آن حضرت از حسادتی که به برادر خویش داشتند آن را به چاه انداختند و اینکه چگونه خداوند متعال یوسف پیغمبر را از دل چاه بیرون آورد و آن قدر به آن عزت داد شد تا عزیز مصر شد که به آن جهاد اصغر می گویند.

امام جمعه شهر قدس در ادامه بیان کرد: خداوند در دوران جوانی پیغمبر را امتحان نمود و زندگی حضرت یوسف(ع) و زلیخا، نمونه عزیز شدن پاکدامنی چون یوسف(ع) و دفاع بی نظیر خداوند از او و خوار و ذلیل شدن آلوده دامنی چون زلیخاست، چگونه خداوند از یوسف(ع) دفاع کرد؟ چه کسانی بر پاکدامنی او و آلوده دامنی زلیخا شهادت دادند؟ عاقبت زلیخا به کجا انجامید؟ یوسف(ع) در ابتدای جوانی، مراحل سلوک را پیموده و شایسته موهبت علم و حکمت می گردد. این زمان ابتدای ظهور کمالات جوانمردی در زندگی اوست و هنوز فتنه زلیخا رخ نداده است. دقت در زندگی یوسف و جواب های قرآن به پرسش های بالا، ما را به سوی پاکدامنی سوق داده و از عاقبت تردامنی دور می دارد و این جهاد اکبر است.

میر احمدی عنوان کرد: درگذشت تأسف‌بار تعدادی از هموطنان عزیز در حادثه سقوط هواپیمای مسافری تهران- یاسوج را به خانواده‌های داغدیده تسلیت می‌گویم و از خداوند مهربان برای جان‌باختگان این حادثه غمبار رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل خواستارم.

وی ادامه داد: با محکومیت آشوب چند شب گذشته نیروهای امنیتی با دراویش گنابادی در خیابان‌های منتهی به گستان هفتم پاسداران تهران دست‌کم ۵ نفر کشته شدند که سرباز به شهادت رسیده، رضا مرادی علمدار ساکن شهرستان قدس بود و روز گذشته پیکر وی تشیع و در مزار شهدای این شهرستان به خاک سپرده شد و برای خانواده این سرباز مدافع وطن از ایزد منان رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر خواستارم.

 

امام جمعه ری: قوه قضائیه با اغتشاشگران خیابان پاسداران قاطعانه برخورد کند

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید علی شاهچراغی امام‌جمعه شهرری، امروز در نماز عبادی سیاسی جمعه که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی، اظهار داشت: ۲۹بهمن ماه سالروز قیام مردم تبریز است که همه ساله جمعی از مردم آذربایجانشرقی در این روز به دیدار مقام معظم رهبری می آیند و امسال نیز حضرت آقا نکات ارزشمندی در این دیدار بیان کردند.

وی ادامه داد: رهیر معظم انقلاب در این دیدار فرمودند؛ هر چیزی آفتی دارد و انقلاب نیز آفاتی دارد که اگر این آفات شناخته نشود و با آنها مبارزه نشود انقلاب را از درون می پوساند و دچار مشکل می کند.

شاهچراغی با بیان اینکه آفت دین “ارتجاع” است، تصریح کرد: ارتجاع یعنی به عقب برگشتن. ارتجاع جلوه هایی دارد که اشرافی گری اولین جلوه آن است و تجمل گرایی برخی مسئولان نیز این جلوه را نشان می دهد.

امام‌جمعه شهرری با بیان اینکه به هر میزان که روحیه اشرافی گری زیاد باشد از محرومین جدا می شویم، گفت: انقلاب ما انقلاب پابرهنه هاست. اگر آفت اشرافی گری در جامعه رخنه کند انقلاب را از درون می پوساند.

وی اعتماد به بیگانه را دومین جلوه آفت ارتجاع عنوان کرد و افزود: ما در طول انقلاب همواره از اعتماد به آمریکا ضربه خورده ایم. آمریکا دشمن اصلی ایران است در بحث برجام نیز آسیب دیدیم و لذا به جای بیگانه باید به مردم خود اعتماد کنیم.

شاهچراغی گفت: سومین جلوه ارتجاع این است که انسان نسبت به امر بیت المال بی مبالات باشد که نمونه بارز آن حقوق های نجومی است.

وی در ادامه به حادثه تلخ سقوط هواپیمای یاسوج اشاره کرد و گفت: در هفته گذشته علاوه بر سقوط هواپیما، حادثه خیابان پاسداران را داشتیم که دراویش بی دین و داعش صفت موجب اغتشاش شدند و چند نفر از نیروی انتظامی و بسیجی را شهید کردند.

امام‌جمعه شهرری اضافه کرد: این اغتشاشات در ادامه اغتشاشات دی ماه است و مطمئن هستیم که آمریکا، انگلیس و اسرائیل در پشت این قائله هستند اما بدانند که ضعیف تر از این هستند که بتوانند درخت تنومند انقلاب را از بین ببرند.

شاهچراغی با اشاره به عملکرد خوب نیروی انتظامی در حادثه دراویش اظهار کرد: نیروی انتظامی به وظیفه خود عمل کرد و در مدت ۱۵دقیقه قائله را جمع کرد و اکنون کار در دست قوه قضائیه است در این خصوص نباید مسامحه شود مردم خواستار اشد مجازات هستند و اینها باید در خیابان پاسداران اعدام شوند تا درس عبرتی برای دیگران باشد.

 

امام جمعه موقت ورامین: به سیاسیون غافل اجازه تخریب دستگاه قضایی را نمی دهیم

حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین در خطبه نماز جمعه این هفته بیان کرد: در زمان ائمه معصوم ما افرادی با نام فرقه های متصوفیه بودند که بیشترین انحرافات را به وجود می آوردند و از نسل آنها امروز به نام دراویش وجود دارند که در آخرین اقدایم خود چند تن از بسیجیان و مامورین نیروی انتظامی را به شهادت رساندند.

وی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران می تواند این اقلیت را مانند دیگر اقلیت ها به رسمیت بشناسد به شرط آنکه باقی مانده دراویش از این فته تبری جویند و به دامن انقلاب و نظام بازگردند.

امام جمعه موقت ورامین با بیان اینکه مدت ها است که این فرقه در خیابان پاسداران مشغول فعالیت هستند، تصریح کرد: شهادت شهدای این اقدامات فرقه صوفیه برای همیشه لکه ننگی برای دشمنان نظام است ولی چرا دستگاه های مختلف برای مقابله با این فتنه سریع وارد عمل نشدند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران افزود: دستگاه قضایی ما شاید نقوصی نیز داشته باشد ولی به سیاسیون غافل و فریب خورده اجازه نمی دهیم که بخواهند دستگاه قضایی ما را زیر سوال ببرند.

وی اظهار داشت: در ماجرای اخیر شاهد بودیم که فضای مجازی نیز نقش آفرینی زیادی داشت که از مسئولین امر می خواهیم که در این زمینه نیز اقدام مناسبی انجام داده و در عمل نیز به دستورات رهبر معظم انقلاب اسلامی در این خصوص اجرا کنند.

 

امام جمعه شریف آباد: اشرافى گرى و بى مبالاتى مسؤولان به بیت المال، حرکت ضدّانقلابی است 

حجت الاسلام خداپرست درتبیین فرمایشات امام خامنه اى)مدظله( در دیدار مردم آذربایجان شرقى گفت: در ورود به ۴۰ سالگى پیروزى انقلاب، این حرکت عظیم مردمى، شبیه معجزه است، حرکت به سمت اشرافى گرى، بى اعتنائى به مستضعفین، بى مبالاتى مسؤولان به بیت المال ، به جاى توجّه به طبقه ى ضعیف ،دلسپردن به طبقات مرفّه و زیاده خواه، و به جاى تکیه به مردم ،تکیه به خارجی ها آفت انقلاب است.

امام جمعه شریف آباد ضمن تسلیت جان باختن بیش از ۶۰ نفر از هم‌وطنان در حادثه سقوط هواپیما تهران – یاسوج به خانواده‌های آنان و لزوم پیگیری این حادثه از سوی مسئولین دولتی را مورد تأکید قرارداد.

این مقام مسئول با محکوم کردن حرکت داعش مسلکیان فرقه ضاله و منحرف دراویش صوفیه بیان داشت: این حرکت مذبوحانه که در شب شهادت حضرت صدیقه طاهره )سلام‌الله علیها( اتفاق افتاد و منجر به شهادت و مجروحیت تعدادى از مدافعان امنیت و بسیجیان و صدمه وارد نمودن به اموال عمومى و شخصى مردم شد.

وی در همین راستا افزود: این یک حرکت اعتراضی به بیکارى، آسیب‌های اجتماعى نبود بلکه هد ف آن‌ها برهم زدن امنیت اجتماعی بود و به هیچ‌وجه مماشات مسئولین با این فرقه انحرافی قابل توجیه نیست زیرا زیبنده کشورى که ۲۲ بهمن با آن عظمت را خلق کرد و قدرت ایجاد در خاورمیانه را دارد، این نیست که قمه کش‌ها، وسط خیابان پایتخت جولان بدهند.

قاسم خداپرست ضمن درخواست از مسئولان قوه قضائیه که با این اغتشاشگران خشونت‌گرا به طور قاطع برخورد اشد مجازات کیفر دهند تصریح کرد: وابستگان این فرقه انحرافی،بارها از رأفت نظام اسلامى سوءاستفاده کره و در شهرهاى مختلف ایجاد ناامنى و در نظم عمومی کشور اخلال کردند ولی متأسفانه نه تنها با آن‌ها برخورد نشد بلکه در فتنه سال ۸۸ مورد حمایت سران فتنه و اصلاحات قرار گرفتند و در این حادثه اخیر نیز دولت تلویحاً از آن‌ها حکایت نمود.

 

امام جمعه رباط کریم: دستگاه قضا با داعشی‌های وطنی برخورد جدی کند

حجت الاسلام حجت الاسلام محمدی نژاد، امام جمعه رباط کریم در آیین عبادی سیاسی روز جمعه این شهرستان که در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: نباید در ازدواج معیار های خود را بر پایه مال ، ثروت ، قرار دهید چرا که این معیارها زودگذر هستند و زندگی را به تباهی می کشانند.

وی ادامه داد: باید زنان و مردان در زندگی به دور از تجمل گرایی باشند چرا که این بنیان زندگی را به مرز فروپاشی نزدیک می کند.

امام جمعه رباط کریم با تأکید بر تربیت درست فرزندان، ابراز کرد: والدین فرزندان را به سوی دین و نماز ببرند، این فرزندان هستند که آینده کشور را می سازند.

وی در بخش دیگری از سخنانش، از اقتصاد مقاومتی سخن گفت و خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی و درون زا تنها راه نجات از وضعیت کنونی اقتصاد مریض کشور است، امروزه بسیاری از کارخانه ها و کارگاه ها به تعطیلی کشیده شده اند و این برای کشور خطرناک است.

حجت الاسلام محمدی نژاد ابراز کرد: برخورد جدی با اخلال گران در دوشنبه شب در خیابان پاسداران باید صورت گیرد، برخی از افراد به نام دراویش که در اصل داعش وطنی هستند به خیابان ریختند ناامنی ایجاد کردند و حتی چند شهید به جا گذاشتند.

 

امام جمعه فیروزکوه: باید بترسیم از اینکه چقدر توانستیم امر خداوند را به درستی انجام دهیم

حجت الاسلام امیری ارجمند در نماز، عبادی سیاسی جمعه با تاکید بر تقوی الهی بیان داشت: تا، جایی که توان دارید با همت و تلاش کار کنید و حواشی را کنار بگذارید؛ مقدم همه ی امر تقوا است؛ تقوا یعنی بترسیم از این که چقدر توانستیم امر خداوند را به نحو احسن انجام دهیم.

امام جمعه فیروزکوه تصریح کرد: در این دنیای پر تلاطم هر عارضه ای به ما رجوع کرد باید با ایمان و تقوایی که کسب کرده با آن مقابله کنیم؛
زرق و برق دنیا همانند امواج دریا است، نباید ما را بیازارد؛ باید شناور باشیم و نجات پیدا کنیم، کشتی این دریا ایمان به خداوند است، بادبان این کشتی توکل بر خداست، توشه ی شما تقوا است؛ اگر از این دریای پرتلاطم نجات پیدا کردید رحمت خداوند شامل حالتان شده اما اگر غرق شدید بدانید بخاطر گناهانتان بوده؛ کسی که گناه میکند تقوا ندارد.

وی در ادامه به اسکان مدیران در شهر خدمت خود اشاره کرد و افزود: مدیران دستگاه ها باید در شهری که خدمت میکنند اقامه ی وطن کنند و برای ماموریت ها سفر کنند.

خطیب نماز جمعه ادامه داد: بازاریان باید در جشن ها و شهادت های ائمه معصومین ظهوری داشته باشند و سر درب ورودی و خروجی شهر مشخص باشد و مسافرانی که عبور میکنند این مناسبات را متوجه شوند.

وی در پایان به نقل از امام حسین(ع) خطاب به مسئولین خاطرنشان کرد: اگر کسی کاری را بر عهده ی شما بگذارد و شما آن امر را به کمال و درستی در حق مردم انجام دهید، یک نعمت است و باید از این نعمت الهی استقبال کنید

 

امام جمعه اندیشه: عده ای قلیل به نام دراویش جنایات خیابان پاسداران را رقم زدند/ شهادت نیروهای بسیج و انتظامی سند مظلومیت آنهاست

حجت الاسلام و المسلمین سید علی مروج امام جمعه شهر اندیشه ظهر امروز در خطبه‌های نماز وحدت بخش و عبادی سیاسی جمعه که با حضور پر شور ملت مومن و اقشار مختلف مردم اندیشه در مصلای امام علی(ع) این شهر برگزار شد، قدیر از مردم برای حضور در تجمع بزرگ فاطمیون شهر اندیشه گفت: حضور مسئولان و مردم در این مراسم نشان دهنده عشق و ارادت به حضرت زهرا(س) بود، بدانید که این جلسات آثار و برکاتی برای مردم شهر دارد.

وی با بیان این که حضور حداکثری در عزاداری ها از رویش های انقلاب اسلامی است، اضافه کرد: کسانی که به این مراسم بی توجهی کنند، از فیض آن محروم شده اند.

امام جمعه اندیشه به حادثه سقوط هواپیما تهران- یاسوج اشاره کرد و افزود: سیل، زلزله، آلودگی هوا، سقوط هواپیما، حادثه سانچی و … از حوادث تلخ امسال بود، اما آزمایش ها برای همه وجود دارد، ولی مسئولین نیز باید امنیت حمل و نقل مردم را بیشتر کنند، نباید از ایمن شدن جاده ها و حمل و نقل هوایی غافل شد، وزیر راه و شهرسازی باید پاسخگوی عدم ایمنی راه ها و تلفات جاده ای باشد، پس از ۴۰ سال که از انقلاب اسلامی می گذرد، نباید جاده های ما این قدر ناایمن باشد.

مروج آمار تلفات جاده ای را وحشتناک خواند و گفت: این آمار با دیگر کشورها قابل قیاس نیست، باید فکری برای این تلفات کرد.

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار مردم آذربایجان اشاره کرد و گفت: یکی از آفت های یک انقلاب ارتجاع است، ما در اوایل انقلاب شعارهایی می دادیم، که با آن شعارها انقلاب را به پیروزی رساندیم و بیش از ۹۸ درصد از مردم به جمهوری اسلامی رای دادند، نظام ما مردم سالاری ئینی با جهت گیری انقلابی است و امتیاز طلبی مسئولان حرکت های ضد انقلابی است.

خطیب جمعه اندیشه دست برداشتن از اهداف انقلاب را ارتجاع دانست و گفت: بی توجهی به معیشت مردم، اشتغال جوانان و تکریم ارباب رجوع از مصادیق بی توجهی به اهداف انقلاب است، اگر از این اهداف دست برداریم، ارتجاع رخ خواهد داد، افرادی که در پی ارتجاع باشند، ضد انقلاب هستند.

وی خواستار راه اندازی نهادهای نظارتی در شهرستان ها شد و گفت: باید جایی باشد، که حرف مردم را بشنود و به داد مردم برسد، مردم به اسلام و انقلاب اعتراضی ندارند، مسئولین به جای این که در مقام مدعی قرار بگیرند در مقام پاسخ گو باشند.

مروج به حادثه خیابان پاسداران اشاره کرد و اضافه کرد: این شهادت سند مظلومیت نیروهای بسیج و انتظامی ما است، از دستگاه قضایی تقاضا داریم با عوامل این جنایت قاطعانه برخورد کند، این جنایت کار مردم گناباد نیست و این عمل را به حساب همه دراویش قرار نمی دهیم، خیر، عده ای قلیل به نام دراویش این اتفاق را رقم زدند.

امام جمعه اندیشه با بیان این که عده ای قلدرمابانه در برابر نیروی انتظامی ایستادند، گفت: دشمنان از این فرصت استفاده و موج سواری کردند، از این اتفاق خوشحال شدند، متاسفانه هیچ کشوری این اتفاق را محکوم نکرد.

 

امام جمعه پیشوا: تضعیف نیروهای مسلح خیانت به مردم ،امنیت ،و خون های ریخته شده در راه امنیت است

حجت الاسلام والمسلمین روح الله باقری در خطبه های سیاسی عبادی امروز نماز جمعه شهرستان پیشوا با اشاره به برکات جمهوری اسلامی در احیای سنت های الهی اظهار داشت :یکی از برکات امت اسلامی و حاکمیتی که در راس آن یک انسان خدا ترس وخادم ملت است، احیا سنت های الهی است که این برکات نظام اسلامی بر هیچ کس پوشیده نیست.
امام جمعه شهرستان پیشوا ضمن تقدیر از حضور خودجوش مردم متدین پیشوا برای حضور در مراسم تشییع نمادین حضرت زهرا(س) گفت: مناسبت های مذهبی و سنت هایی مانند ایام فاطمیه ، شب های قدر و ایام عزاداری سید الشهدا و خیلی از واجبات که به مروز زمان به جهت غفلت و قصور حکومت ها به فراموشی سپرده شده بود در نظام اسلامی احیا شده است.
وی افزود:اینکه عده ای سیاه نمایی میکنند که تدین مردم پایین آمده است صحیح نیست ؛حضور گسترده و پر شور مردم در عزای اهل بیت و مراسم تشییع شهدای گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی پیشوا معنا و مفهوم دارد وبرداشت ما از حضور مردم تدین و عاشق اهل بیت بودن است که هیچگاه اهل بیت خود را فراموش نخواهند کرد
باقری ضمن تبریک و تسلیت شهادت حافظان امنیت در شب شهادت زهرا(س) در خیابان پاسداران بیان نمود: ۵ نفراز نیروهای انتظامی و بسیجی برای حفظ امنیت و جان مردم کشورجان خود را از دست دادند؛ نیروی انتظامی شهدای زیادی تقدیم کرده اند که شاید خیلی از ما اطلاع نداشته باشیم اما کارهای بزرگی در مرزها و مبارزه قاچاقیان و سوداگران مواد مخدر انجام داده اند.
وی افزود: باید قدرنیروهای انتظامی را بدانیم و حرکتی نکنیم که نیروهای مسلح ما مخصوصا نیروی انتظامی که وظیفه حفظ امنیت دارند تضعیف شود و به هر زبان و شکل و بهانه ای باشد خیانت به مردم ،امنیت و خون هایی که در راه امنیت ریخته شده است.
باقری تاکید کرد:جمع کردن چند تا بچه سوسول و آشوب گرسخت نیست واین نیروی انتظامی بود که مدارا کرد ولی متاسفانه حمله وحشیانه داعش صفت علیه نیروی انتظامی کردند وهیچ کار به قضیه شرعی و سیاسی و مذهبی دراویش در ۴۰ سال انقلاب نداریم ودر نهایت اقتدار و عزت باید با اینها برخورد شود.
امام جمعه شهرستان پیشوا ضمن تسلیت رحلت جانسوزعزیزان در هواپیمای یاسوج بیان نمود:متاسفانه ۶۶ نفر از هموطنان را در این سانحه از دست دادیم و امیدواریم شاهد تکرار این حوادث در کشور نباشیم.
وی افزود :این که هواپیما اجازه پرواز داشته یا نقص فنی داشته،میتوانستند مسیر جایگزینی داشته باشند،هواشناسی اطلاع رسانی کرده بود یا فرودگاه یاسوج آمادگی لازم را داشته است باید در جای خود بررسی کارشناسی شود.
باقری در ادامه با اشاره به کم کاری های مسئولان در مدیریت بحران و برخورد با حوادث گفت:این مساله خیلی نگران کننده است که بعد از یک هفته هنوز جنازه های جانباختگان باز نگشته است وتحمل برای بازماندگان خیلی سخت است ولی ای کاش مسئولان ما و وزیر راه از ملت عذر خواهی میکردند .
وی افزود:در کشورهای غیر اسلامی هر مسئولی که در انجام وظیفه خود کوتاهی کند خودش استعفا میدهد ؛ما که مسلمان و پیرو راه امیر المومنین (ع) هستیم و تحت لوای رهبری هستیم که در باب اجرا نشدن عدالت از مردم عذر خواهی کردند باید از ائمه و ولی فقیه درس بگیریم.
امام جمعه شهرستان پیشوا بیان داشت : کاری به عملکرد نمایندگان در استیضاح وزیر زد و بندها نداریم ؛ اتفاقات عجیبی در حوزه وزیر راه می افتد اما جای تاسف است که وزیرراه نه جوابی دارد ونه حتی یک عذر خواهی خشک و خالی از ملت دارد.
وی در ادامه افزود:هدف و فلسفه وجودی انقلاب عدالت است ،ما برای آب ونان و کشور گشایی قیام نکردیم و تنها هدف امام و شهدا ملت ایران برای اجرای عدالت اجتماعی و سیاسی و اقتصادی و اموزشی بود.
باقری گفت: اینکه یک نفر حقوق و پاداش میلیاردی داشته باشد و دیگری کارگری ساده باشد هم حتی حقوق ماهانه خود را نگرفته باشد مشکل از مجلس و نمایندگان مردم است که نتوانستند بعد از ۴۰ سال عدالت اجتماعی را پیاده کنند.
امام جمعه شهرستان پیشوا با اشاره به اینکه مسولان ما به جای حل مشکلات دنبال حواشی هستند تاکید کرد: رییس جمهور سابق که نامه میزند ،سیاه نمایی میکند ،همه نظام و رهبری را زیر سوال میبرد و بدنبال برگزاری انتخابات فوری است برای ما بگوید در ان ۸ سال ریاست جمهوری خود چه دردی از مردم دوا کرده است.
وی افزود: طوری صحبت میکنند که مخالف خوان هستند، انگار نه انگار که خودشان در این مملکت مسئولیت دارند و به جای اینکه درد مردم برسند به دنبال نسبت پیغمبر و امام زمان (عج) و رفراندوم هستند.
باقری در پایان گفت:نیازی به همه پرسی نداریم چون معظلی در کشور بوجود نیامده که دنبال رفراندوم باشیم ؛شما که بعنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت و رئیس جمهور هستید به جای ایجاد حواشی دنبال راهکاری برای رفع مشکلات مردم باشید.

 

 

امام جمعه قیامدشت: نیروهای بومی در اولویت شهرداری باشد 

حجت‌الاسلام امیری در خطبه های نماز جمعه قیام دشت ضمن تشکر از شورای شهر و شهردار محترم برای خدمات انجام‌شده بیان داشت: مجموعه شهرداری برای به‌کارگیری افراد اولویت اول خود را از مردم قیامدشت قرار دهند ، البته بعضی ضرورت‌ها و تخصص‌ها ممکن است شرایط خاصی ایجاد کند که این‌ها برای مردم قابل‌درک است ولی سمت‌وسو باید به جهت تحقق اولویت‌های داخلی باشد.

امام جمعه قیامدشت در تبیین بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در دیدار مردم آذربایجان شرقى بیان داشت: فرمایشات ایشان در چهار محور ارائه شد؛ انقلاب و کارکرد اصلى انقلاب، آسیب‌شناسى انقلاب، اولویت‌ها و ترجیحات انقلاب در این مقطع و آینده انقلاب است.

معظم له درباره آسیب‌شناسى انقلاب هم گفتند: “اگر انقلاب به آفاتى، چون «اشرافی گری، دل سپردن به طبقات مرفه و زیاده‌خواه به جاى توجه به طبقه ضعیف، تکیه و امید بستن به خارجى‌ها به جاى تکیه به مردم» مبتلا شود، به «حرکت در سمت ارتجاع» دچار شده است”.

خطیب نماز جمعه قیامدشت با اشاره به حوادث خیابان پاسداران گفت:شواهد نشان مى‌دهد فرمان اصلى در پشت پرده حوادث اخیر ازجمله ناامنى‌هاى خیابان پاسداران تهران آن هم در شب شهادت ناموس خلقت حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) در دست بیگانگان و دشمنان قسم‌خورده ملت ایران است.

وی در همین راستا ادامه داد: البته توهم دانستن دشمنی دشمنان یا بر اثر جهل و خوش‌خیالى و بی بصیرتی است و یا خود، خیانت دیگرى است که موریانه‌هاى داخلى در مقام خوش‌خدمتى به بیگانگان و بوق‌های استکبارى و امپریالیسم خبرى علیه جمهورى اسلامى انجام مى‌دهند.

سید حسین امیری در پایان خطبه نماز جمعه ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدار سانحه هوایی هفته گذشته در یاسوج گفت : حضور نیروهای نظامى، امدادى و مردمی ‌پس از سقوط هواپیما با آگاهی از شرایط بسیار سخت و نامناسب منطقه، یک اقدام شجاعانه به‌ منظور کاهش آلام خانواده‌هاى داغ‌دیده به دنبال یافتن لاشه هواپیما و احتمالاً برخى از افراد زنده دست به عملیات ‌های خطرناک زدند.

 

 

امام جمعه ملارد: سازندگی یعنی کشور آباد شود و طبقات محروم به نوایی برسند این دو را باهم اشتباه نگیریم

حجت السلام والمسلیمن رسول آرام امام جمعه موقت شهرستان ملارد امروز محوریت سخنان اولین نماز جمعه در آخرین ماه سال ۹۶ را با اشاره به بیان رهبری در مورد سازندگی و تبیین این موضوع آغاز کردند.

وی گفت: سازندگی یعنی کشور آباد شودو طبقات محروم به نوایی برسند این دو را باهم اشتباه نگیریم.

امام جمعه ملارد افزود: برخی فکر می‌کنند پیشرفت در امور اقتصادی به این معناست که بعضی ها بتوانند ماشین های آنچنانی سوار بشوندو در جایگاه های مختلف هر کار که دلشان خواست بکنند.

وی بیان داشت: اما معنی پیشرفت و گسترش عدالت این نبود بلکه به این معنا که محرومین جامعه بتوانند از مشکلات خود بیرون بیایند.

حجت‌الاسلام آرام تاکید کرد: بعضی از آقایان در خانه های چند صد میلیونی خود در تهران زنگی میکنند وشاید درطول ۴۰ سالی که انقلاب شکل گرفته است حتی یکبارهم برای خرید نرفته باشد که قیمت متاع را بداند و درد مردم را بفهمد .

وی ادامه داد: سازندگی یعنی به داد محرومین و مستضعفین برسیم .

امام جمعه ملارد گفت: اگر رهبر معظم انقلاب از مردم عذر خواهی میکند به این منزله نیست که کوتاهی از ایشان است بلکه ایشان هم روشنگری کرده اند و هم دستوراتی در این زمینه داده اند کوتاهی از مسئولین می باشد.

وی افزود: مقام معظم رهبری چهار سال پیش در اولین روز از سال نو در مشهد مقدس میفرمایند «اگر ۲۰سال پیش به آقایان گفتیم دست تان را به زانوی خودتان بگیرید و به خود متکی باشید اگر آن زمان گوش کرده بودند امروز دیگر تحریم ها تاثیر گذار نبود.»

حجت‌الاسلام آرام بیان داشت: انسان متاثر میشود وقتی میشنود که ۱۶۰تن کود انسانی از کشور های دیگر وارد کرده ایم.

وی عنوان کرد: اگر دنبال این بودیم که با دشمن مذاکره بکنیم اینها را وارد بکنیم که جای تاسف بسیار زیادی دارد.

امام جمعه ملارد افزود: سال ۸۱ مقام معظم رهبری این مطلب را بیان میدارد که :اساس اصلاحات این است که ما با با فساد ،فقر و تبعیض مبارزه بکنیم .

وی خاطرنشان کرد: مردم انقلاب کردند که اصلاحات صورت بگیرد و به ادین معنا که عدالت در جامعه برقرار گردد.

حجت‌الاسلام آرام با بیان این‌که مستضعفین و محرومین از فقر نجات پیدا کنند، گفت: اما متاسفانه بعضی از آقایان اهداف دیگری از اصلاحات داشتند که تاثیرات منفی زیادی هم در جامعه گذاشته شده است .

وی ادامه داد: این تاثیرات در صدا و سیما هم دیده شده است ،ما از صدا و سیما در بعضی از بخشها ناراحتیم برنامه های درست میشود که ترویج فرهنگ غیر اسلامی میکند .

خطیب جمعه ملارد تصریح کرد: صدا و سیما نباید مروج برخی از منکرات در جامعه باشد.

وی گفت: بعد از این همه تذکر و سخنرانی ها در سالهای پی در پی توسط مقام معم رهبری ،ایشان باید از مردم عذر خواهی کند؟؟ پس آقایان کجایند؟

حجت‌الاسلام آرام اظهار داشت: مردم پشتیبان مقام معظم رهبری و رهبر خود هستند و میداند که ایشان به چه کسانی اشاره دارند.

وی عنوان کرد: به آقایان عرض میکنیم به جای اینکه فرافکنی بکنند و در سخنرانی های خود به مسائل حاشیه ای بپردازندمطالبی را مطرح کنند که مردم فکرشان مشغول مسائل دیگر شود مسائل اقتصادی مردم را حل بکنند.

انتهای پیام/*

نظر شما