شناسهٔ خبر: 24265102 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس سازمان ارتباطات اسلامی دردیداربا وزیرفرهنگ و گردشگری آذربایجان:

هیچ کشوری در دنیا از نظر فرهنگی به میزان جمهوری آذربایجان به ایران نزدیک نیست

باکو - ایرنا - رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی عصر روز جمعه در دیدار با وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان گفت: هیچ کشوری در دنیا از نظر فرهنگی به میزان جمهوری آذربایجان و ایران به یکدیگر نزدیک نیستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ابوذر ابراهیمی ترکمان را در دیدار با ابوالفضل قارایف ، سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان جواد جهانگیرزاده و رایزن فرهنگی جمهوری ایران در باکو اصغر فارسی همراهی می کردند .
ابراهیمی ترکمان در این دیدار با تاکید بر اهمیت روابط فرهنگی ایران و جمهوری آذربایجان ، گفت:امیدوارم در هفته فرهنگی آذربایجان در تهران و یا در روزهای فرهنگی ایران در باکو بتوانیم برنامه مبادلات فرهنگی را هم به امضا برسانیم.
وی افزود: امروز روزهای فیلم ایران در باکو ، افتتاح می شود و این قبیل برنامه ها به نزدیکی فرهنگی دو کشور کمک می کند.
وی با اشاره به برگزاری کنفرانس از خورشید تا پروین ظرف روز گذشته در باکو ، گفت : این کنفرانس در بزرگداشت دو شاعره نامدار ایرانی و آذربایجانی یعنی پروین اعتصامی و خورشید بانو ناتوان بود که نشانگر اشتراکات فرهنگی دو کشور است.
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی کشورمان گفت: ارتقای سطح فرهنگی ایران و جمهوری آذربایجان مرهون نقش موثر و اراده مقامات دولت جمهوری آذربایجان و وزارت فرهنگ و گردشگری این است.
ابراهیمی ترکمان افزود: مشکل امروز جهان مشکل فرهنگ است ، وقتی دو ملت از نظر فرهنگی به هم نزدیک می شوند ، می توانیم شاهد تاثیر آن در سایر عرصه های سیاسی و اقتصادی باشیم .
وی تاکید کرد که هیچ کشوری در دنیا به میزان جمهوری آذربایجان به ایران نزدیک نیست .
وی خطاب به وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان گفت: این ملاقات چهارم من با شم است و در همه این دیدار ها به تفاهم عمیق میان دو دولت پی بردم .
ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بنابر دعوت رسمی ابوالفضل قارایف، وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان، به منظور توسعه همکاری‌های فرهنگی و علمی دوجانبه به باکو (پایتخت آذربایجان) سفر کرده‌ است.
رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی که دیروز وارد باکو شده است ، تاکنون ضمن حضور و سخنرانی در کنفرانس «از خورشید تا پروین»،با نخبگان دینی و فرهنگی آذربایجان و خانم مهربان علی آوا معاون رئیس جمهوری آذربایجان و رئیس بنیاد حیدر علی اف نیز دیدار کرده است .
ابراهیمی ترکمان ، شامگاه جمعه با حضور در مجموعه سینما نظامی روزهای فیلم جمهوری اسلامی ایران در باکو را افتتاح می‌کند.
آساق ** 337*1579

انتهای پیام /*

نظر شما