شناسهٔ خبر: 24265020 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

شیخ صهیب حبلی:

دارالافتا اجازه سو ء استفاده نامزدهای انتخابات از مساجد را ندهد

عضو ارشد اتحادیه علمای حامی مقاومت از دارالافتا خواست تا مانع سو استفاده نامزدهای انتخاباتی از مساجد برای تبلیغات انتخاباتی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ صهیب حبلی عضو ارشد اتحادیه علمای حامی مقاومت لبنان در خطبه‌های امروز نماز جمعه منطقه صیدای لبنان از مسؤولان خواست تا از وعده‌ دادن به مردم پیرامون آزادی زندانیان امنیتی و سیاسی پرهیز کنند.

شیخ حبلی با انتقاد از رفتار برخی نامزدهای انتخابات پارلمانی در سوء استفاده از مسأله عفو عمومی برای افزایش رای گفت: بنده اولین فردی بودم که بر آزادی زندانیانی که سال‌ها بدون ادله معتبر قانونی و یا محاکمه منصفانه و با اتهام همکاری در پرونده‌های امنیتی زندان به سر می‌برند، تاکید داشتم.

وی همچنین به دارالافتای لبنان به عنوان مرجعیت دینی مردم هشدار داد تا اجازه استفاده از منبرها و تریبون‌های مساجد را برای تبلیغات سیاسی در پوشش دینی ندهد زیرا برخی درصدد هستند تا به بهانه عفو عمومی و محکومیت فتنه‌های مذهبی برخی تروریست‌ها را تبرئه و از زندان آزاد سازند.

عالم اهل سنت لبنان افزود: باید با جدیّت در برابر کسانی که با حمایت برخی نهادهای به ظاهر دینی دستشان به خون نظامیان و حافظان امنیت کشور آلوده است ایستادگی کرده تا مجرمان به اشدّ مجازات محکوم شوند.

عضو ارشد اتحادیه علمای حامی مقاومت با اشاره به نقش تعدادی از موسسه‌های دینی در حمایت از اندیشه‌های افراطی خاطر نشان کرد اینگونه موسسه‌ها تنها نام دین را با خود همراه می‌سازند اما در حقیقت هیچ ارتباطی با اسلام حقیقی و اعتدالی ندارند.

از سوی دیگر شیخ حبلی عصر امروز در دیدار با محمد مهدی شریعت مدار رایزن فرهنگی ایران در لبنان با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلاامی از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در حمایت از محور مقاومت در منطقه تقدیر و تشکر کرد.

وی همچنین برگزاری مراسم یادبود شهدای مقاومت در لبنان را یکی از ثمره‌های نقش حمایتی ایران از لبنان دانسته و اظهار داشت: شهدای مقاومت با جانفشانی‌های خود راه را برای پیروزی‌های به دست آمده هموار ساختند./981/ب901/ر

نظر شما