شناسهٔ خبر: 24265006 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

امام جمعه نجف هر گونه ادامه حضور نظامیان آمریکا در عراق را محکوم کرد

امام جمعه نجف حضور نظامیان آمریکا در عراق به بهانه تامین امنیت و نظارت بر انتخابات آینده پارلمان عراق را محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمه کبری برگزار شد، بسیج مردمی را مایه افتخار دانست و به خانواده شهدای استان کرکوک عراق تسلیت گفت.

وی خواستار هوشیاری مسؤولان عراقی نسبت به اقدامات پنهانی گروهک‎های تروریستی شد و بیان داشت که تحرکات افسران حزب بعث باید رصد شود.

امام جمعه نجف اقدام دولت عراق در رد درخواست آمریکا برای ابقای 20 پایگاه نظامی این کشور در عراق را ستود و اظهار داشت: نظارت آمریکا بر انتخابات آینده پارلمان در استان‎های الانبار و موصل مورد پذیرش ما نیست و موجب تضیع حقوق و رای شهروندان این استان‎هاست.

وی اقدام آمریکا برای ایجاد منطقه امن جهت حمایت از نیروهای خود در خاک عراق را محکوم کرد و بیان داشت: نیروهای عراقی توانایی برقراری امنیت در دو استان الانبار و موصل را دارند.

حجت الاسلام قبانچی در خطبه‎های دینی با اشاره به سالروز انفجار گنبد حرم امامین عسکریین (ع) گفت: این اقدام دشمنان با هدف ایجاد جنگ طائفه‎ای در عراق صورت گرفت که از سوی مراجع تقلید و مردم اردتمند به اهل بیت (ع) خنثی شد.

وی برگزاری مراسم شهادت جانگداز حضرت زهرا (س) در نجف اشرف را موفقیت آمیز توصیف و از تلاش‎های آستان مقدس علوی، نیروهای امنیتی و خدماتی تقدیر و تشکر کرد و افزود: خداوند متعال به فضل عشق و علاقه مردم به اهل بیت (ع) بلاهای بسیاری را از ما دور کرده است.

امام جمعه نجف برگزاری ششمین نشست هم اندیشی آستان‎های مقدس و زیارتگاه‎های جهان که به میزبانی آستان مقدس علوی برگزار شد را ارج نهاد و از مسؤولان ذی ربط تقدیر و تشکر کرد./994/ب901/ف

نظر شما