شناسهٔ خبر: 24264992 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

آیت الله علم الهدی:

دراویش اغتشاشگر کار داعش در عراق و سوریه را در ایران تکرار کردند

امام جمعه مشهد گفت: آمریکا به ‌جای برهم زدن امنیت ما با عنوان داعش، این بار با عنوان درویش و اندیشه فرقه ملاسلطانی به میدان آمد و همان کاری که داعش در عراق و سوریه می‌کرد، آن ها در ایران کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد مقدس که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، با اشاره به وقایع تلخ صورت گرفته در جربان اغتشاش برخی دراویش در تهران و به شهادت رسیدن تنی چند از پرسنل نیروی انتظامی و بسیجیان جان بر کف، اظهار کرد: این جریان ناپاکی که در شب شهادت صدیقه اطهر(س) در تهران در گلستان هفتم، جنایاتی را ترتیب داد، نتیجه انحراف آن ها در دینداری بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: این مسأله درویشی و درویش بازی نه تنها یک اندیشه نیست؛ بلکه در هیچ جای عرفان چنین مسائلی وجود ندارد. این عنوان درویشی، دکانی است که دشمنان ما و به خصوص انگلستان باز کرده اند تا یک انحراف دینی با مظاهری مانند گیس و سبیل راه بیندازند.

وی ادامه داد: پس از جریان تحریم تنباکو و حکم مرحوم میرزای شیرازی که نشان دهنده اقتدار روحانیت در این کشور بود، انگلیسی ها برای ایجاد انحراف در این جریان عظیم روحانیت که مانع تحقق اهداف آن هاست، فرقه های درویشی را راه اندازی کردند.

آیت الله علم الهدی با بیان این که مؤسسان فرقه های درویشی، رجال سیاسی دست نشانده انگلیس و آمریکا بودند و افرادی مانند «ملا سلطان» در طول دوران سلطنت قاجار و پهلوی در این کشور، مروج درویش بازی شدند. اسم این دراویش، گنابادی نیست؛ این ها دراویش ملاسلطانی هستند که اخیرا خود را تحت عنوان دراویش گنابادی جا زده اند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در تبیین عقبه تاریخی این جریان خاطرنشان کرد: ملاسلطان عنصری بود که او را پرورش دادند و در روستای بیدخت گناباد مستقر کردند تا این جریان را راه اندازی کند و پس از او قطب عرفان را به صورت موروثی جایگزین می کردند. این چه عرفانی است که قطب آن به صورت موروثی انتخاب می شود؟

مدارا با دراویش اغتشاشگر نباید تا جایی ادامه پیدا می کرد که 5 شهید بدهیم

آیت ‌الله علم‌ الهدی به سابقه جنایت دراویش علیه مردم از دوران پیش از انقلاب و در همکاری با ساواک تا به امروز اشاره کرد و گفت: من تعجب می‌کنم که دستگاه ‌های امنیتی و اطلاعاتی ما چه می‌کنند؟ شما بروید گناباد ببینید مردم گناباد از اجداد این‌ درویش ها در روزگار استقرارشان در بیدخت که تا قبل از پیروزی انقلاب بود، چه جنایاتی نقل می کنند. ببینید این دراویش چه فجایعی انجام دادند. آن ها به اسم درویشی، از قاچاق‌ فروشی، بی ‌بند و باری، حمایت ‌های عظیم از ساواک و خنثی کردن حرکت ‌های مردمی در طول تاریخ و مبارزات، چه مواردی وجود دارد.

وی تأکید کرد: من تعجب می‌کنم برخی مسؤولان ما چشمشان را روی ‌هم می‌گذارند یا فکر می‌کنند طوری عمل کنند که آن‌ طرف آبی‌ها خوششان بیاید تا آنان مسؤولان را سوژه عملیات روانی نکنند و نگویند شما ضد آزادی هستید.

آیت الله علم الهدی افزود: دشمن، انحراف ستیزی را می‌گوید آزادی ‌ستیزی؛ شما چرا گوش می کنید؟ شما مسؤول حفظ امنیت و آرامش هستید. تلاش نیروی انتظامی برای حفظ امنیت مردم قابل قدیر است آنچه مایه تأسف است، این است که نیروی انتظامی محور اقتدار این نظام است و نباید تا مرز شهادت 5 نیروی خود با اغتشاشگران مدارا کند. 

داعش ابزار دشمن در عراق و سوریه بود و دراویش اغتشاشگر  ابزار آن ها در ایران هستند

امام‌جمعه مشهد مقدس، دراویش را ابزار ایجاد ناامنی در کشور دانست و گفت: آمریکا، ناامنی در سوریه و عراق را با عنوانی به نام «داعش»، با اندیشه سخیف وهابیت راه انداخت اما این‌ طور نیست هر جا آمریکا بخواهد امنیت را برهم بزند، با اسم داعش و اندیشه سخیف وهابیت وارد شود. دشمن دنبال زمینه است و همان آمریکا به ‌جای بر هم زدن امنیت ما با عنوان داعش، این بار با عنوان درویش و اندیشه فرقه ملاسلطانی به میدان آمد. همان کاری که داعش در عراق و سوریه می‌کرد، آن ها در ایران کردند. در نتیجه دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی ما باید قوی برخورد کنند.

تبیین دو هدف دشمن برای ایجاد غائله دراویش

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که دشمن، غائله پریشب خیابان پاسداران تهران را با دو انگیزه انجام داد؛ اول این ‌که مسؤولان و کارگزاران نظام را به یک جریان مشغول کند تا در مسأله رسیدگی به مردم، معیشت، اشتغال و اقتصاد مردم در ماه آخر سال، فرصت نکنند شب عید رفاه مردم را تأمین کنند و از طرف دیگر، می خواهند جریان نا به کارانه جاسوسی دشمن در جاسوسی موشکی زیر پوشش حفاظت محیط ‌زیست که به دست قهرمانان اطلاعاتی و امنیتی ما در سپاه پاسداران افشا شد را به حاشیه برانند و افکار عمومی را از توجه به آن منحرف کنند./820/پ۲۰۲/ب۱

نظر شما