شناسهٔ خبر: 24264967 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) بهترین الگو برای جوانان است

وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: و ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) بهترین الگو برای جوانان است و ۲ شاخصه مهم در زندگی مشترک رحمت و مودت است.

صاحب‌خبر -
ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) بهترین الگو برای جوانان استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  مشهد؛ عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در افتتاحیه دهمین کاروان بیست و یکیم طرح ملی ازدواج دانشجویی همسفر تابهشت افزود: جوانی اوج حیات است وبرگزرای جشن ازواج دانشجویی در کنار مضجع امام رضا (ع) فضایی سرشار ازانرژی و حیات را ایجاد میکند و شما دانشجویان هم این سفر را به عنوان خاطره‌ای موثر در زندگی خود حفظ کنید.

وی افزود: ازدواج یک ارتباط حقوقی عمیق است و با دیگر قرار داد‌ها تفاوت اساسی دارد، زیرا ازدواج به فرموده دین اسلام یک میثاق است وهر ۲ طرف باید به آن عمل کنند و ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) بهترین الگو برای جوانان است و به شما جوانان توصیه می‌کنم کتاب بانوی انقلاب را که ۶۰ سال زندگی مشترک امام خمینی (ره) و همسرشان را روایت می‌کند مطالعه کنید.

صالحی گفت: اولین شاخصه در ازدواج مودت است و دومین شاخصه رحمت است بنابراین در رابطه‌ای ناب محبت در قالب‌های رفتاری هم باید نمود پیدا کند تا زن و شوهر یاس را از هم دیگر رفع می‌کنند.
 

بهترین الگو برای ما انسان‌ها پیامبر (ص) و اوصیای ایشان هستند


حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی نیز در این مراسم گفت: انسان‌ها هم الگو پذیرند و هم دوست دارند الگوی دیگران باشند و به فرموده قران کریم بهترین الگو برای ما انسان‌ها پیامبر (ص) و اوصیای ایشان هستند.

وی با اشاره به این که شرط الگو شدن برای دیگران سلامت فکری و عملی است افزود:خداوند به انسان ظرفیتی برای فداکاری عطا کرده است تا انسان بتواند به کمک همسرش راه تعالی و پیشرفت را بپیماید و برای تشکیل خانواده‌ای سالم باید زندگی حضرت علی (علیه السلام) و فاطمه (سلام الله علیها) را الگو قرار دهیم تا درگیر مسایل امروز که ازدواج را به حاشیه می‌راند نشویم.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم نامه امام خمینی (رحمه الله علیه) را به همسرش بخوانید و مثل یک الگو به آن عمل کنید به این دلیل که آرامش زندگی انسان در پرتو یک خانواده سالم است.

انتهای پیام//ز.‌ی


برچسب‌ها:

نظر شما