شناسهٔ خبر: 24264966 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

نماز جمعه؛ فرصتی که نباید آن را از دست داد

گروه شهرستان‌ها- خطیب جمعه کاشمر شرکت در نماز جمعه را فرصتی ارزشمند دانست و گفت: متأسفانه برخی از مردم، این فرصت را به راحتی از دست می‌دهند و هیچ توجهی به شرکت در نماز جمعه ندارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت الاسلام سید کاظم طباطبایی، خطیب جمعه کاشمر، امروز، چهارم اسفندماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با بیان اینکه غنیمت شمردن فرصت‌های زمانی و مکانی یکی از روش‌های خوب سبک زندگی اسلامی است که نوعاً موجب نجات و رستگاری انسان می‌شود، نماز جماعت، نماز جمعه و شرکت در مراسم تعظیم شعائر دین را یک فرصت دانست و گفت: وقف کردن برای دسترسی به صدقه جاریه از دیگر فرصت‌هایی است که می‌تواند برای انسان پشتوانه باشد.
وی با اشاره به اینکه اگر درآمد و ملکی را وقف کردیم تا بعد از ما در جهت خدمت به دین، مستمندان و تعظیم شعائر دین باشد یک فرصت است و نباید آنها را از دست داد، به آفت‌های فرصت اشاره کرد و افزود: فرصت به گونه‌ای نیست که هر لحظه خواستیم به دست بیاوریم.
طباطبایی با اعلام اینکه روایت‌های معتبری وجود دارد که اگر کسی در مسیر آمدن به نماز جمعه بمیرد شهید محسوب می‌شود، این را فرصتی برای کسانی که در نماز جمعه حضور یافته‌اند دانست و اظهار کرد: فرصت‌هایی که به دست می‌آید زود هم از دست می‌رود به همین خاطر باید قدر آن را دانست.
وی ندانستن طریقه استفاده درست از فرصت را از دیگر آفت‌ها دانست و عنوان کرد: انقلاب اسلامی فرصتی بود که کشور ایران الهی و خدایی شد که اگر به موقع این اتفاق نمی‌افتاد هنوز با مشکلات بسیاری مواجه بودیم.
خطیب جمعه کاشمر همچنین ماه رمضان را از دیگر فرصت‌های نادر و کیمیا دانست و افزود: متأسفانه برخی آن‌قدر غفلت دارند که بهترین ماه‌ها تمام می‌شود و متوجه نمی‌شوند در کدام ماه هستند.
وی استفاده درست از فرصت عمر را مهم‌تر از دیگر فرصت‌ها دانست و گفت: برخی عمر خود را به بطالت می‌گذرانند و نمی‌دانند چگونه باید از آن استفاده کنند.
اغتشاشات خیابان پاسداران تهران محکوم است
طباطبایی در ادامه به اغتشاشات خیابان پاسداران تهران که توسط افرادی فریب خورده که با عقاید افراطی، فرقه‌ای و اندیشه‌های جاهلانه موجب برهم خوردن نظم جامعه و ایجاد رعب و ترس مردم عادی و شهادت چند تن از جان بر کفان نیروی انتظامی و نیروهای بسیج شد اشاره کرد و افزود: شدیداً این حرکت مذبوحانه و خبیثانه را محکوم می‌کنیم.
وی با بیان اینکه حرکات وحشیانه و داعشی‌وار این گمراهان از سوی دشمنان خارجی حمایت می‌شود، افزود: در پشت این قضایا دست‌های ناپاک و جریان‌های نادرستی وجود دارد که این افراد را تحریک می‌کنند و شاهد این اتفاق ناگوار هستیم.
خطیب جمعه کاشمر با اشاره به اینکه نسبت به مدعیان حقوق بشر اعتراض داریم و آنها را محکوم می‌کنیم، اظهار کرد: همانند این اتفاقات و مشابه آنها در آمریکا و انگلستان و یکی از کشورهای دیگر اروپایی افتاد و در همین تریبون آن حرکت را محکوم می‌کنیم.

وی با اعلام اینکه این ملت آگاه و بصیر ایران باید عمق کینه دشمنان خود را بدانند، بیان کرد: هرچند ما در کشورهای دیگر این اقدام را محکوم کردیم اما وقتی همین اتفاق در تهران افتاد و مأموران بی‌گناه را که برای نظم جامعه و حفاظت از مردم هستند را کشتند صدای یک نفر از این اروپائیان درنیامد.
طباطبایی با بیان اینکه این نشان می‌دهد بشر برای این کشورها معنا ندارد و فقط هوای نفس بر آنها حاکم است، گفت: نه تنها حوادث تهران را محکوم نکردند بلکه از اغتشاشگران حمایت هم می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه ماهیت حامیان برای ملت ایران مشخص می‌شود، بر برخورد شدید با این‌گونه حوادث تأکید کرد.
وی در بخش دیگر از سخنان خود کمیته امداد امام(ره) را یک نهاد مبارکی دانست و اظهار کرد: این نهاد در شرایط سخت از جمله شروع انقلاب کارنامه مقبولی دارد.
طباطبایی با بیان اینکه این نهاد در شرایط بد و سخت افراد بسیاری را سرپرستی و کمک کرده و امروز میلیون‌ها مستمند از کمک‌ها آنها بهره‌مند هستند، بیان کرد: امروزه نهاد کمیته امداد امام(ره) برای بسیاری ایجاد شغل کرده و شهریه افراد تحت پوشش را پرداخت می‌کند.
امام جمعه کاشمر با تأکید بر اینکه مدعی نیستیم هیچ نهادی مشکل ندارد بلکه ممکن است در هر اداره یا سازمانی افرادی خائن نیز وجود داشته باشند، بیان کرد: امروز سرمایه اصلی کمیته امداد امام خمینی(ره) در حقیقت مردم هستند که با کمک‌های خودشان زمینه همراهی و کمک به مستمندان و نیازمندان را فراهم می‌کنند.
وی در ادامه به یکی از مشکلات بیمارستان‌ها و مراکز درمانی که با آن روبرو هستند اشاره کرد و گفت: معوقات و مطالبات پرسنل و خود بیمارستان و پزشکان به خصوص پزشکان طرح سلامت از جمله مشکلاتی است که باید برای رفع آنها اقدامات لازم صورت گیرد.
حجت‌الاسلام طباطبایی با بیان اینکه حدود 40 میلیارد تومان سازمان‌های بیمه‌گر به شبکه بهداشت و درمان کاشمر بدهکار هستند و نمی‌دهند، اظهار کرد: اگر این طلب را بدهند معوقاتی نخواهیم داشت و پزشکان طرح سلامت که از شهرهای دیگر می‌آیند با مشکل مواجه نخواهند شد.

انتهای پیام

نظر شما