شناسهٔ خبر: 24264926 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

در خطبه های نماز جمعه سراسر استان هرمزگان عنوان شد؛

اغتشاشگران پیاده نظام دشمن خارج نشین هستند/ اشرافی گری بلای جان جامعه اسلامی است

نماز جمعه این هفته با شرکت آحاد مردم استان هرمزگان در مصلاهای سراسر استان برگزار گردید که ائمه جمعه استان در خطبه های نماز عبادی و سیاسی به مهمترین مسائل روز کشور ،منطقه ای و جهانی اشاره کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هرمز؛نماز جمعه این هفته با شرکت آحاد مردم استان هرمزگان در مصلاهای سراسر استان برگزار گردید که ائمه جمعه استان در خطبه های نماز عبادی و سیاسی به مهمترین مسائل روز  کشور ،منطقه ای و جهانی اشاره کردند.

بندرعباس:رسیدن به قدرت تنها هدف ترقه بازان داعشی/دادستان باید به تخلفاتی که در جامعه رخ می دهد رسیدگی کند

آیت الله غلامعلی نعیم آبادی امام جمعه بندرعباس در خطبه های عبادی و سیاسی  نماز جمعه این هفته با اشاره به اینکه برخی در جامعه اقدام به ترقه اندازی می کنند؛ اظهار کرد: دلیل اصلی این اقدامات توسط ترقه بازان داعشی رسیدن به قدرتی است که هیچ گاه نصیب آن ها نمی شود.

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: این افراد با حمله به سمت نیروهای نظامی و به خطرانداختن امنیت کشور؛ نشان می دهند که هدفشان گرفتن آرامش از مردم جامعه است.
نعیم آبادی افزود: تجاوزات و تخلفاتی به جامعه آسیب وارد می کنند باید توسط دادستان پیگیری شود.
وی با اشاره به ساخت و ساز غیر قانونی؛ افزود: همه ی مردم باید از مواردی که نه تنها حق فرد بلکه جزء حقوق کلی محسوب می شود، باید برای رفع آن به مجریان قانون مراجعه کند.
امام‌جمعه بندرعباس گفت: ساخت نامناسب خانه ها در محلات مختلف بندرعباس باعث می شود تا در هنگام بروز حوادث؛ نیروهای امدادی برای کمک رسانی با مشکل مواجه شوند.
نعیم آبادی ادامه داد: متاسفانه به دلیل کمک نگرفتن از مهندسانی که با امور زیرساختی آشنایی دارند؛ تعداد زیادی از این خانه ها کم ترین مقاومت را در برابر بلایای طبیعی از جمله زلزله دارند؛ و به سرعت تخریب می شوند.
وی با اشاره به اینکه جوانان برای تشکیل خانواده به حمایت مالی نیاز دارند، بیان کرد: شب گذشته با کمک یکی از موسسات، توانست سیصد زوج را با هدیه ۳۰ میلیون وام مراسم جشن را برای آنان برگزار کند.
امام جمعه بندرعباس افرادی به دلیل مشکلات مالی اقدام به تغییر مذهب خود می کنند، گفت : برخی به دلیل وجود مشکلات در زندگی خود، با پیشنهاد دریافت پول در قبال تغییر مذهب موافقت می کنند. به همین دلیل توجه به اقتصاد مردم بسیار اهمیت دارد.
نعیم آبادی در ادامه گفت: مردم آمریکا نیز تشنه مسلمان شدن هستند اما به دلیل ترس از اینکه با پیوستن به اسلام از امتیازاتی محروم می شوند، از این کار صرف نظر می کنند.
امام جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه عمل به احکام اسلامی باید هرکدام به طور جداگانه انجام شود، خاطر نشان کرد: برخی فکر می کنند که وظیفه ان ها فقط پرداخت مالیات است و از پرداخت خمس امتناع می کنند.
 
کیش:حرکت به سوی اشرافی گری حرکت به سوی ارتجاع است/ اغتشاشگران پیاده نظام دشمن خارج نشین هستند

حجت الاسلام احمد حسن زاده امام جمعه کیش در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه کیش با توصیه به رعایت تقوی الهی با اشاره به اینکه ارتجاع بلای بزرگی است که همه انقلاب های بزرگ جهان را مورد تهدید قرار داده است اظهار کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب حرکت به سوی اشرافی گری حرکت به سوی ارتجاع است و اگر روزی مردم و مسئولان یک کشور به سمت اشرافی گری حرکت کرده و خوی اشرافی گری وجود آن ها را بگیرد آن لحظه، لحظه ارتجاع از انقلاب است.

وی با تاکید به اینکه یکی از خطراتی که انقلاب اسلامی را تهدید می کند خطر ارتجاع از انقلاب، اصول و اهداف انقلاب است افزود: ارتجاع یعنی بازگشت و توقف از مسیر حرکت انقلاب و این تهدید بزرگ و بلایی است که تمامی انقلاب های بزرگ جهان را مورد تهدید قرار داده است و انقلاب ها به همان چیزی بازگشته اند که برای از میان برداشتن آن قیام کرده بودند.

امام جمعه کیش تصریح کرد: خوشبختانه انقلاب اسلامی در 40 سال گذشته دچار ارتجاع نشده و حرکت انقلاب کند نشده است اما ارتجاع انقلاب را همواره تهدید می کند.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری افزود: اگر به جای توجه به طبقه ضعیف دل سپرده طبقات مرفه و زیاده خواه شده؛ اگر به جای تکیه بر مردم به خارجی ها تکیه کنیم به سمت ارتجاع حرکت کرده و دچار آسیب و تهدید ارتجاع خواهیم شد.

خطیب جمعه کیش تصریح کرد: باید نخبگان جامعه، مدیران و مردم حواسشان جمع باشد که گرفتار ارتجاع و بازگشت از اهداف وآرمان های انقلاب نشویم.

وی همچنین با اشاره به اغتشاشات روزهای گذشته عده ای از عناصر ضد انقلاب به عنوان دراویش در خیابان پاسدارن تهران تاکید کرد: زمانی که مردم مشغول عزاداری برای بانوی دوعالم حضرت زهرا(س) بودند عده ای از عوامل فریب خورده و اغلالگران نظم و امنیت در عملی مذبوحانه و خباثت آمیز به نیروهای امنیتی و انتظامی و بسیجیان جان برکف حمله کرده و 3 تن از سبزپوشان نیروی انتظامی را به شهادت رساند.

حجت الاسلام حسن زاده با بیان اینکه اینها شهدای وطن و راه ولایت و امنیت هستند اغتشاشگران را پیاده نظام دشمن و منافقان خارج از کشور عنوان کرد و افزود: آنچه این افراد انجام دادند اقدامی داعشی مسلک بود که سرنخ آن به خارج از کشور و عوامل ضد انقلاب بر می گردد

وی با تاکید بر صبوری و مدارای نیروی انتظامی با آشوبگران و اغلالگران خیابان پاسداران شهادت ماموران انتظامی افزود: نشان صبوری آنان این است که در این اغتشاش هیچ کشته ای از آنان اعلام نشد در حالیکه سه تن از ماموران به شهادت رسیدند.

امام جمعه کیش افزود: کشور آنقدر دارای گرفتاری است که نوبت به این مسائل نمی رسد و ضرورت دارد کمیسیون امنیت ملی در این مسئله ورود کرده و به سرعت به جمع آوری آن بپردازد.

وی با محکوم کردن حرکت های اغتشاش طلب و اعلام انزجار و نفرت شدید از این حرکات غیر انسانی و غیر عقلانی به نیابت از نمازگزاران جمعه و جماعات و تقدیر از نیروهای انتظامی از مقامات قضایی درخواست کرد عوامل شهادت ماموران نیروی انتظامی را به اشد مجازات محکوم کنند.

خطیب جمعه کیش با تسلیت جانباختن تعدادی از هموطنان در سقوط هواپیمای آسمان در روزهای گذشته، بر مدیریت ویژه برنامه های سفر نوروز در جزیره کیش تاکید و خاطر نشان کرد: با نزدیک شدن به ایام نوروز امید است مسئولان جزیره کیش با مدیریت ویژه در ایام نوروز شرایط مناسبی برای گردشگران فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه نماز اول وقت از مصادیق تقوی است جوانان و نوجوان را به نماز و به ویژه نماز اول وقت توصیه کرد.

نماز جمعه این هفته کیش به امامت حجت الاسلام حسن زاده و با حضور مردم مومن جزیره کیش در مصلا برگزار شد.

بشاگرد:شهرستان بشاگرد در زمینه پیشرفت نمره قبولی را نگرفته است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی بهروزه امام جمعه شهرستان بشاگرد در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جمع مردم آذربایجان شرقی، اظهار کرد: ما چپ گرا و راست گرا نداریم و تنها معیار تقسیم بندی برای ما انقلابی و غیر انقلابی است.

امام جمعه بشاگرد افزود: هرکجا مردم و مسئولان سخنان مقام معظم رهبری را سر لوحه کار خود قرار داده و به آن جامع عمل پوشانده اند جامعه ما در مسیر پیشرفت قرار گرفته است.

بهروزه ادامه داد: تمام کشور ها حتی جوامعی غیر اسلامی سخنان معظم له را دنبال کرده و در کشور خود پیاده سازی و از آن بهره می گیرند.

وی تقویت روحیه انتقاد پذیری را یکی از اصلی ترین منویات مقام معظم رهبری دانست و مسئولان را به بالابردن جنبه انتقاد پذیری دعوت کرد.

نماینده ولی فقیه شهرستان بشاگرد اظهار کرد: برخی از مسئولان تحمل کوچکترین انتقادات را نداشته و مردم هم باید مرز بین تخریب و انتقاد را بدانند.

بهروزه در ادامه گفت:  پس از چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در شهرستان بشاگرد مشکلات زیر ساختی بسیاری داریم که کلید حل آن فقط به دست مسئولان داخلی شهرستان نیست و دولتمردان برای حل آن باید ورود کنند.

وی جاده و آب شرب را اصلی ترین مشکلات شهرستان بشاگرد دانست و اظهار کرد: طبق بازدیدی که از بسیاری از روستا ها داشته ایم و گزارش‌های مردمی به خصوص در منطقه گافر و پاراموند در زمینه آب شرب سالم وضعیت بسیار بدی دارند و فاقد امکانات اولیه زندگی هستند.

امام جمعه بشاگرد تصریح کرد: در زمینه برق رسانی شهرستان بشاگرد وضعیت مطلوب و در حد خود کفایی دارد و در بحث تلفن همراه و شبکه های دیجیتالی وضعیت مناسبی نداریم.

بهروزه عدالت رسانه ای را یکی از اصلی ترین عوامل پیشرفت هر جامعه ای دانسته و خاطر نشان کرد: عدالت رسانه ای در استان هرمزگان ضعیف و در شهرستان بشاگرد بسیار ضعیف است و کسانی که دستی در امور رسانه ای دارند کیفت اطلاع رسانی هایشان را بهبود بخشند.

پارسیان:اشرافی گری بلای جان جامعه اسلامی است/ انعطاف و دلسوزی برای جنایتکاران حادثه تهران شرکت در خیانت آنهاست

حجت الاسلام میرزایی امام جمعه پارسیان در خطبه های این هفته نماز جمعه، حادثه جنایت جانیان داعش صفت در تهران که چهار نفر از جوانان این کشور را پر پر کردند را محکوم دانست و اظهارکرد: منطق دین که مورد تأکید عقل است برخود قاطع با جانیان و پرهیز از کمترین رأفت با آنان است، لذا هر گونه انعطاف و یا دلسوزی برای این جنایتکاران شرکت در خیانت آنان خواهد بود.

میرزایی، با اشاره به حوادث مشابه در کشورهای غربی و محکومیت آن توسط مدعیان حقوق بشر گفت: چرا سران آمریکا و اروپا و برخی از غربزدگان واداده داخلی بعد از حادثه تهران و شهادت سربازان وفادار سکوت کردند و حتی آن را محکوم هم نکردند.

وی هدف غرب را ناآرامی در کشور دانست و یادآور شد: بعد از شکست های متعدد استکبار در منطقه دنبال آشوب و بر هم زدن آرامش نظام هستند که به لطف خدا و هوشیاری نیروهای نظامی و اطلاعاتی پوزه کثیف قدرتهای بزرگ در منطقه به خاک مالیده شده و ملت بزرگ ایران هرگز تحمل جرثومه های دسته چندم داعشی و تکفیری را ندارد.

خطیب نماز جمعه با اشاره به سخنان مهم رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم آذربایجان شرقی و هشدار به ترویج اشرافی گری و دوری از تحقق عدالت عنوان کرد: انقلاب اسلامی از قبل از پیروزی تا امروز همواره بر لزوم توجه به محرومان و مستضعفان و مقابله با اشرافیگری تأکید کرده و امروز بلایی که به جان جامعه اسلامی و انقلاب افتاده، اشرافی گری است.

میرزایی با بیان اینکه اشرافی گری با اهداف انقلاب و آرمان های امام و مقام معظم رهبری مغایرت دارد، خطاب به مسئولان گفت: با دوری از اشرافیگری و پیروی از ولایت فقیه و دنبال کردن آرمان های امام راحل، در حفظ نظام اسلامی و پیشرفت روز افزون کشور تلاش کنند.

وی، با تبریک هشتم اسفند ماه سالروز تأسیس امور تربیتی، آن را صدقه جاریه شهیدان رجایی و باهنر دانست و بر ضرورت توجه بیشتر به امور تربیتی و ارزشهای دینی و انقلابی تاکید کرد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر پارسیان، از دعوت گروه رقاص به پارسیان و شرکت در یک مراسم عروسی در جمع مردم به شدت انتقاد و ان را مصداق بارز فساد علنی دانست و تأکید کرد: این که زندگی را با حرام و اسراف شروع کنیم انتظار برکت و سعادت نباید داشته باشیم.

امام جمعه پارسیان خاطرنشان کرد: امشب میزبان درب حرم مطهر امام حسن عسگری خواهیم بود و از مردم جهت استقبال و تبرک دعوت می کنیم که امیدواریم باعث خیر و برکت برای شهرستان باشد.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها:

نظر شما